Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Som regel samma dag som redogörelsen kommer in

Nej man får ingen påminnelse utan dom går på den lönen din arbetsgivare skriver och går efter en schablon hyra.

Jag undrar hur långt tid det tar innan man får löneutmätning när man kommit till kmf? På ett ungefär?
Samt om man har stora skulder ska betala det man kan eller bara släppa allting till kmf?
Vet att vägen dit är inkasso.. ska man göra upp ev avbetalnings planer med dem eller bara släppa allt?
Har hållt på försökt gå runt i evigheter nu, går aldrig ligger alltid back varje månad. Har skuld på runt 380.000 kronor får ut för tillfället 10.000 är föräldra ledig..
Behöver verkligen råd hur jag ska göra. Tar på en psykiskt att få det gå runt varje månad och veta att man inget har kvar dagen efter den 25:e
Detta är ohållbart!!
Lever i en mardröm känns det som.
Tacksam för svar..
/ orolig själ.

Pratade med en handläggare på kronofogden, fick tillsvar att det kan ta allt från någon dag till någon vecka beroende på hur mycket de har att göra.

Pratade med en handläggare på kronofogden, fick tillsvar att det kan ta allt från någon dag till någon vecka beroende på hur mycket de har att göra.
ja, och de flesta typ samma dag.

hon partade om när ”körningen ” går från dom, är det engång i månaden el sker det flera gånger i månaden ?

Körning? Vi gör löneutmätningsbeslut dagligen i mängder. Dom skickas också dagligen.

Japp det var så hon sa, jag har ingen aning vad hon menade :)

Det kan kanske finnas sektioner som väljer att göra alla sådana saker samlat en viss dag i veckan men annars vet jag inte riktigt vad det skulle vara..

Fick brev från kronofogden i kivra igår. Är det något nytt?

Äntligen!!!
Bara att slippa förnedringen av alla brev i postlådan är guld värt.
Så himla bra!!
Båda bättre för miljön, då jag tycker kronofogden skickar onödigt mycket papper i brevlådan men också för oss, då vi som bor i mindre samhälle känner ju alla brevbärare. Det är så jävla pinsamt varje gång dem levererar ett brev från fogden till brevlådan

Kivra har (eller kan lätt ordna) en funktion som gör att mottagaren kan se om brevet har öppnats också, vilket borde göra det svårare att hävda att man inte har "fått brevet".

Vet man när detta började arr gälla ? Vore ju otroligt skönt om man släppa alla brev. Nu har
Väl dom flesta trillain för mig under 2020 men ändå.
Varje ärende är ju minst 3 brev

jag har fått 1 i kivra denna vecka men även vanligt brev från krf. Så lite skumt.

Jag fick vanligt brev senast igår. Vill oxå ha mina i Kivra

Vet man när detta började arr gälla ? Vore ju otroligt skönt om man släppa alla brev. Nu har
Väl dom flesta trillain för mig under 2020 men ändå.
Varje ärende är ju minst 3 brev

jag har fått 1 i kivra denna vecka men även vanligt brev från krf. Så lite skumt.
Misstänker att beslut och skuld att betala kommer i kivira ! Och föreläggande i framtiden !

Kivra har (eller kan lätt ordna) en funktion som gör att mottagaren kan se om brevet har öppnats också, vilket borde göra det svårare att hävda att man inte har "fått brevet".

Och har man öppnat är man delgiven, man har tagit del, otroligt smidigt.

Jag vill gärna ha allt i kivra. Men märkligt att utskicket bara trillade in men fick andra brev tidigare i veckan.

Jag vill gärna ha allt i kivra. Men märkligt att utskicket bara trillade in men fick andra brev tidigare i veckan.
Då kan man inte dra ut på föreläggandet eller vänta tills lönen kommer in , då gäller det upp med allt på en gång :) väldigt glad slipper fler föreläggande nu :)

Jag tycker inte det är pinsamt ! Däremot vill nog folk köpa sig tid med föreläggande som kommer som du säkert förstår :)

Nej det gör jag inte, de allra flesta skickar helt enkelt in dom ganska omgående.
Träffat på någon förhalare som ansåg det var bättre att jag kom om 3 veckor så kunde han bli delgivning då. Jag tyckte att tillfället jag var där var bättre, han sa att han vägrade skriva på, jag lämnade alla papper i handen på honom och konstaterade att han nu var delgivning alla 10-15 förelägganden..

Nej det gör jag inte, de allra flesta skickar helt enkelt in dom ganska omgående.
Träffat på någon förhalare som ansåg det var bättre att jag kom om 3 veckor så kunde han bli delgivning då. Jag tyckte att tillfället jag var där var bättre, han sa att han vägrade skriva på, jag lämnade alla papper i handen på honom och konstaterade att han nu var delgivning alla 10-15 förelägganden..
Själv så fick sambon ett föreläggande i slutet på april och dom kom i slutet på oktober första gången betalade in direkt dagen efter !

Tror det är Norge eller Finland som har en enkel variant, dom skickar 1-2 ggr och efter x dagar är man delgiven

Själv så fick sambon ett föreläggande i slutet på april och dom kom i slutet på oktober första gången betalade in direkt dagen efter !
ok, det hade ju varit enklare att skicka in i april och betala i april förstås.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp