- Meddelanden
- 300
- Mottagna reaktioner
- 103
- Poäng
- 267
Jag vet inte, det skulle ju fungera bra det också. En del kanske slutar jobba men
Är det vanligt att folk avslutar jobbet pga de tycker kronofogden drar för mycket?
Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
Jag vet inte, det skulle ju fungera bra det också. En del kanske slutar jobba men
Ok! De skulder som är hos kf försvinner de från UC? Nu är det inte aktuellt men är nyfiken, så egentligen efter tre år så hade man kunnat ta ett lån för att betala löneutmätningen? ( som sagt inte aktuellt för mig med milijon skuld )Den försvinner efter 3 år![]()
Skulderna försvinner från uc , dock får du inget lån om du har skuldsaldo hos kronofogden tyvärrOk! De skulder som är hos kf försvinner de från UC? Nu är det inte aktuellt men är nyfiken, så egentligen efter tre år så hade man kunnat ta ett lån för att betala löneutmätningen? ( som sagt inte aktuellt för mig med milijon skuld )

Är det vanligt att folk avslutar jobbet pga de tycker kronofogden drar för mycket?
Jag vet om att det varit anledningen vid något enstaka tillfälle, så vanligt är det nog inte.

Ja, ok! Hade kanske varit smidigt för sådana som inte hade överdrivet med skulder hos kf annarsSkulderna försvinner från uc , dock får du inget lån om du har skuldsaldo hos kronofogden tyvärr![]()

Var säkert någon som skulle kunna få det om den ville, men ett sånt agerande leder nog mer till raka motsatsen, kan ha varit någon med skulder sedan finanskrisen 90 hängandes efter sig.Inget skuldsaneringsmaterial??
Jo nu är det så här att ni drar för mycket så jag har sagt upp mig
Sätter sig på a-kassa alt soc
Vad beror det på, att vissa får maxbeslut?Jag tror inte dina arbetstider påverkar hur stor andel som får maxbeslut
Tänker att de som får maxbeslut är de som bevisligen har väldigt varierande inkomst o kanske flera arbetsgivareJag tror inte dina arbetstider påverkar hur stor andel som får maxbeslut
Svarade jag inte på det bara för några inlägg sedan? Det görs bedömning i varje fallVad beror det på, att vissa får maxbeslut?
Då vet jag detTänker att de som får maxbeslut är de som bevisligen har väldigt varierande inkomst o kanske flera arbetsgivare
Hur mycket brukar räntorna ligga på varje månad när de ligger hos kf ?
För min del loggar jag in på KFM Mina Sidor varje månad för att se att 14000kr kommit in fr lönen o dragits av på totalskulden. Sedan har jag loggat in igen några dagar innan nästa införsel , har då noterat att skulden ökat m mellan 1500-1800 kr. Så av de 14000kr som dras av på skulden kan man säga att d är 12000 kr som skulden minskas med varje månad o inte 14000kr . Så har jag det.Hur mycket brukar räntorna ligga på varje månad när de ligger hos kf ?
Om man kan betala nåt extra nån gång utöver utmätningen /införseln så kan man ju välja vilken skuld den betalningen ska gå till: fråga vilken skuld som tickar mest ränta o välj att betala/släcka den förstKolla vad dröjsmålsräntan är på varje lån du har så vet du
Kan vara olika ränta för olika lån
Om man kan betala nåt extra nån gång utöver utmätningen /införseln så kan man ju välja vilken skuld den betalningen ska gå till: fråga vilken skuld som tickar mest ränta o välj att betala/släcka den först
Förstår! Ja vi har alla olika sätt. Bra m tips!Går säkert att göra så.
Har ingen aning. Mina räntor totalt hos kronofogden och inkasso kostar ungefär 170000kr per år.
Ok! Får kolla det när det är dags om jag inte lyckas få skuldsanering innan! Hade isåfall tänkt jobba en del extra kanske få tio tusen över den vanliga lönen och trycka in det, vill helst bli av med det så fort som möjligt givetvis. Ångrar lite att jag hade denna kämpa glöd innan allt var på väg. Men har insett att livet slutar inte fast man eventuellt får löneutmätning! Kanske till och med kan kalla tillbaka skulder om jag skulle jobba över en del. Men får ta dag för dag!För min del loggar jag in på KFM Mina Sidor varje månad för att se att 14000kr kommit in fr lönen o dragits av på totalskulden. Sedan har jag loggat in igen några dagar innan nästa införsel , har då noterat att skulden ökat m mellan 1500-1800 kr. Så av de 14000kr som dras av på skulden kan man säga att d är 12000 kr som skulden minskas med varje månad o inte 14000kr . Så har jag det.
Hej igen! Har du utmätning el sanering?Går säkert att göra så.
Har ingen aning. Mina räntor totalt hos kronofogden och inkasso kostar ungefär 170000kr per år.
Hej igen! Har du utmätning el sanering?
Får jag fråga så här i forumet vad din totala skuld är? Har du ansökt om skuldsanering?Hej utmätning som aldrig kommer ta slut
Behöver skuldsanering
Får jag fråga så här i forumet vad din totala skuld är? Har du ansökt om skuldsanering?
Håller tummarna ✊✊✊1,5 miljoner i dagens läge, ja men tror inte jag får det
Varför tror du inte att du skulle få det? När sökte du?1,5 miljoner i dagens läge, ja men tror inte jag får det

Varför tror du inte att du skulle få det? När sökte du?![]()
Ja, jag har haft kontakt med dom två gånger men känner inte att jag fick någon hjälp direkt, första gången ville de att jag skulle försöka hitta någon som kunde ta ett rätt stort lån för att baka in skulder, även andra gången ville han att jag skulle kolla med sambon om han kunde baka in skulderna i gården. Hur skulle det bli om vi delar på oss :/ Var mer jag som tryckte på skuldsanering att det var ända utvägen. Så kände inte alls att de gav något. Tycker inte det borde spela någon större roll egentligenFör jag är lite envis. Vill inte gå till en skuldrådgivare för att veta att jag behöver skuldsanering
Ser bara bra ut på papper att man varit där
Men situationen är densamma
men förstår hur du tänker!Ja, jag har haft kontakt med dom två gånger men känner inte att jag fick någon hjälp direkt, första gången ville de att jag skulle försöka hitta någon som kunde ta ett rätt stort lån för att baka in skulder, även andra gången ville han att jag skulle kolla med sambon om han kunde baka in skulderna i gården. Hur skulle det bli om vi delar på oss :/ Var mer jag som tryckte på skuldsanering att det var ända utvägen. Så kände inte alls att de gav något. Tycker inte det borde spela någon större roll egentligenmen förstår hur du tänker!

Haha ja, jag har ca en milijon..Hört samma.
Fint i mitt läge om man haft sambo med gård.
Hörru lugnt om jag bakar in 1,5mille i gården.
Slut 6månader senare![]()
Så gav upp det samtaletHört samma.
Fint i mitt läge om man haft sambo med gård.
Hörru lugnt om jag bakar in 1,5mille i gården.
Slut 6månader senare![]()
Sådana affärer har jag noterat tidigare..
Nä, vill inte att han ska ta mina skulder för jag inte tänkt efter vad jag gjort. Skulle det eventuellt ta slut så känns det som det skapar så mkt problem. Jag har orsakat det och då ska jag lösa det självAjajaj
Men jag tänker att så här
Är det våra gemensamma, visst vi bakar in allt i lånet.
Men i mitt läge exempelvis där jag orsakat allt själv skulle jag aldrig kunna med att ens tillåta det hända
Nä, vill inte att han ska ta mina skulder för jag inte tänkt efter vad jag gjort. Skulle det eventuellt ta slut så känns det som det skapar så mkt problem. Jag har orsakat det och då ska jag lösa det själv
Ja det följer med löneutmätningsbeslutet och följer med så fort ny skuld tillkommer.En annan fråga, jag förstår att mina anhöriga kommer få hem papper på hur mycket de kommer få varje månad genom min löneutmätning. Får de även ta del av alla mina skulder? Känns jättejobbigt om de får hem en lång lista där alla skulder och belopp syns. Jag förstår att det är information man kan beställa hem? Men jag undrar om de automatiskt får hem en sådan lista?
Jag orkar inte dubbelkolla beräkningen men principen har du förstått rättTack för svar! Så om totalen landar på 500k och den högsta skulden är den på 120.000kr så kommer hen att få 24% varje månad? Alltså 2.400kr av 10.000kr?
Samma svar nu, ja det får domJag har två funderingar till er som har löneutmätning då jag troligtvis måste släppa allt snart.
1. Är det någon som har privata skulder till anhöriga som i sin tur har begärt betalningsföreläggande för att få vara med och få en del genom löneutmätningen?
2. Om de har gjort det, fick de då hem en lång lista där de fick ta del av alla dina skulder och belopp som ligger för utmätning?
Jag kommer nämligen inte kunna betala privata skulderna samtidigt som löneutmätningen pågår så detta är enda sättet att de ska kunna få pengar av mig varje månad. Är dock livrädd för att de ska se alla andra skulder och totalbeloppet och undrar om det skickas en lista per automatik?
Får de det, är det inte bara vid skuldsanering ?Samma svar nu, ja det får dom