• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

EllenBellen

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
12 September 2021
Meddelanden
703
Mottagna reaktioner
299
Poäng
447
Förstår du tvivla , jag har tyckt utmätningen varit jobbig , men det för jag betalt Handelsbanken på 6500 kr och bank norwegian på 6300 kr per månad jämte min utmätning , blir väldigt jobbigt och tufft då ! Nu är norwegian släppt ! Betalar man inget jämte så skulle jag säga det är helt ok ! Du kommer ha mat på bordet !’och skulle du kunna jobba nått extra ibland så blir det fina pengar :)
Håller med! Min psykiska stress släppte helt efter att jag släppte allt till KFM. Aldrig träffat nån på kfm, bara skrivit på alla delgivningar o låtit utmätningen ha sin gång. Visst: jag är ekonomiskt bakbunden i 2 år (som d totalt kommer ta för mig) men sen! Det är som att börja om. Ser fram emot första skuldfria dagen. Man klarar helt klart att försörja sig på existensminimum. Man får bara tänka sig för när man handlar. En öl el två i månaden m vänner funkar oxå. Matlådor t jobbet. Osv. Klädinköp på Erikshjälpen för en hundring el två i månaden (du anar inte vilka snygga fräscha märkeskläder folk lämnar in). Lägger oxå undan ett par hundra i månaden för att ha lite extra t sommarsemestern (cash i plånboken så klart). Kämpa på!!!
 

EllenBellen

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
12 September 2021
Meddelanden
703
Mottagna reaktioner
299
Poäng
447
Hej jag har löne utmätning och dom räknar ihop er bägge inkomst som en inkomstoch i mitt fall får jag endast behålla 4000 kr och då har jag massa andra räkningar som jag inte kommer kunna betala, som jag har med in i vårt gemensamma bo, just nu har jag endast pengar från FK då jag är sjuk, men det ras inte hänsyn till, mina mediciner godtar inte KF och dom måste jag ha, de ligger inte under högkostnadsskyddet och de har fått läkarintyg! Så detta resulterar i att jag inte kan betala mer än min mobil och mina försäkringar mina hundar och en del av boendet, mina antidepressiva har jag fått sluta tvärt med och fått en hjärtinfarkt och legat på sjukhuset för jag har inte fått godkänt tillägg fast jag lämnat läkarintyg, sjukhusräkningen har dom fått se men den har dom ff inte berättat om jag kan få tillägg för, så jag kommer bli ännu mer sjuk nu, har tagit min medicin i 21 år och nu har jag inte råd
Min man jobbar i Finland och är inte hemma mer än 5 dagar i månaden och vår elräkning kom som var på 18000 kr, sen kommer jag räkna med att allt går åt helvete, för ett inkasso bolag går inte med på en uppgörelse som passar min ekonomi, de vill nämligen ha de 4000 kr 2 ggr på en skuld och då kan inte jag äta eller betala andra räkningar, min man betalar inte en enda av mina privata räkningar och jag inte hans, så jag är helt ställd nu, vet inte hur jag ska göra göra
Hej, jag vet bara, att hon på KF sa så till mig, häller väl i allmänhet, de räknar ihop min och min mans löner och jag får ha 4000 kr av mina, sjukpengar, de har en chablon sa hon till mig att vi ska leva ihop på si o så mycket på 2 pers och då drog dom resten och inte bryr dom sig om att man har andra utgifter inte ens min livsviktiga medicin är godkänt fast intyg så inte vet jag, vet bara i mitt fall, är inte insatt i annat, det finns väl inte en mall för enskilda eller har jag fel?
Din medicin bör godkännas om du lämnat intyg på fr läkaren på att du behandlas m läkemedlet, räcker alltså in med det läkarintyg som du skickar till FK som underlag för sjukskrivning.
 

Philip A Karlsson

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
10 Februari 2021
Meddelanden
117
Mottagna reaktioner
13
Poäng
62
Din medicin bör godkännas om du lämnat intyg på fr läkaren på att du behandlas m läkemedlet, räcker alltså in med det läkarintyg som du skickar till FK som underlag för sjukskrivning.
Nej det godkändes inte så jag har varit utan min medicin som inte jag får sluta med, fick en hjärtinfarkt pga brist på min medicin så kom hem i tisdags och har inte råd med medicinen som inte ingår i högkostnadsskyddet och har visat min medicin lista, mitt intyg och de går inte med på min mobil heller har bindningstid 2 månader till, sen ska jag byta till lägsta, har inget abb med någon telefon jag betalar av på, köper telefonen kontant, sen så kommer allt annat inte kunna bli betalt o då hamnar det samma väg allt KF, sen kommer jag bara ge upp, kommer inte ha råd till nåt, jag bor själv det mesta fast jag är gift, för mannen jobbar i utlandet och elräkningen kom var meeega stor! Mannen betalar sina räkningar med E fakturor jag betalar mitt mat, alla basvaror försäkringar hundar hundmat, tv plus fiber, plus mina egna räkningar så detta kommer gå åt helvete! Kommer jag få massa skulder hos KF kommer jag aldrig bli skuldfri! Har lån och sånt jag alltid betalat som jag ska som aldrig gått vidare till inkasso, men måste jag betala mina mediciner med de 4000 kr jag har i utrymme och mina egna räkningar med dessa så är det bara att stänga och släcka....
 

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
Men det är väl liksom hela tanken..?
Fortfarande en jobbig period psykiskt.. både att behöva undvika att stöta ihop med brevbäraren och mängden brev märkta med Kronofogden är rätt tufft. Pågår ju några månader liksom.
 

Nils_B_79

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
11 Januari 2022
Meddelanden
120
Mottagna reaktioner
69
Poäng
197
Jo jag förstår. Jag är precis i början av resan. Men bit ihop. ❤️ Varför vill du undvika brevbäraren..?
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 656
Mottagna reaktioner
2 115
Poäng
1 367
Jo jag förstår. Jag är precis i början av resan. Men bit ihop. ❤️ Varför vill du undvika brevbäraren..?
I mitt fall var det kopplat till stigmat med KF...man vill inte att "alla" skall veta.
Det kommer väääldigt mycket brev efter att man släppt sina skulder
 
Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp