• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Tre miljoner i spelskulder...

MissbrukARN

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
26 November 2021
Meddelanden
170
Mottagna reaktioner
131
Poäng
317
Hej svej.

Dags att krypa till korset nu. Jag tänker inte dra hela historien, eftersom det finns många sådana att läsa här på forumet. Men jag behöver erkänna för mig själv att jag är spelmissbrukare och även om det är anonymt så känns det kanske bättre att plita ner min situation för andra att beskåda.


Jag är 35 år och bor ihop med en kvinna som jag älskar. Hon har tagit cirka 800 000kr i lån för att hjälpa mig med mina andra lån, men mycket av det jag fått, om inte det mesta, har gått till att spela för. Betalt av lån, tagit nya lån och spelat upp dem.

Privat har hon lånat ut cirka 250 000kr till mig, så över en miljon är jag skyldig henne.

Min pappa har cirka 600 000kr i lån i sitt namn som gått till att lösa mina lån. Istället för att lösa lån har jag spelat upp pengarna. Privat har han säkert låna ut över en halv miljon till mig under årens lopp.

Själv har jag ca 800 000kr synligt på UC och 60 000kr utanför UC.

Just nu är jag arbetslös och lider av depression, panikångest och har fått en ADHD-diagnos.

Självmord vet jag inte är ett alternativ, men självklart tänker man att man hade sluppit känna.

Min sambo har precis blivit gravid. Det gör inte den här saken enklare.

Inkomsten på 40 000kr som jag fick denna månad har jag spelat bort, för jag räknade ut att jag inte skulle kunna betala dem ändå. Har blott 800kr kvar av dessa.

Kommer alltså inte kunna betala min sambo 10 000kr, min pappa 7000kr eller mina egna skulder på 27 000kr denna månad. Jag vet ärligt talat inte vad jag ska göra.

Ligger redan efter med två räkningar, en på Bank Norwegian på 16 000kr, SMSpengar på 7000kr, Monetti på 3000kr...

Känns inte som att jag kan göra något för att förbättra min situation. Min sambo kommer nog inte lämna mig om jag berättar, men ja... tanken på att se sveket rinna över hennes ögon när jag eventuellt skulle berätta, efter allt hon gjort för mig... Står inte ut med den känslan.

Spelpaus hjälper inte. Ingenting hjälper. Men har försökt lösa allting själv också och det ska man inte. Varit i kontakt med vårdcentralen. Ljög för dem om att jag inte spelade längre. Men det gör jag ju. Mår alltid bäst när jag inte har några pengar kvar för då kan jag inte spela och då finns det annat att göra. Annars är det bara spel hela dagarna som gäller.

Fy fan.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Nitro

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
27 Februari 2020
Meddelanden
235
Mottagna reaktioner
105
Poäng
297
några tips:
Berätta för alla.
Gå till banken och ge de kontroll över dina konton.
Betala räkningar gemensamt.
Hur bor ni? Finns möjlighet att låna på huset?

rada upp samtliga lån och räntor så vi får se
 

MissbrukARN

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
26 November 2021
Meddelanden
170
Mottagna reaktioner
131
Poäng
317
några tips:
Berätta för alla.
Gå till banken och ge de kontroll över dina konton.
Betala räkningar gemensamt.
Hur bor ni? Finns möjlighet att låna på huset?

rada upp samtliga lån och räntor så vi får se
Ugh...

Men ja, efter den här gången blir det nog *aldrig* spel igen. När katten väl är ur lådan så finns det ingen återvändo dit, känner jag.

Min sambo äger huset och jag står inte med alls, så det går inte ta lån på det.

Mina lån;

Bank Norwegian - 400 000SEK, 8000kr, 25%
Santander - 178 000SEK, 2300kr, 8%
Ikano - 150 000SEK, 2000kr, 4%
Avida - 50 000SEK, 1000kr, 20%
Fairlo - 30 000SEK, 700kr, X%
SMSPengar - 38 000SEK, 3600kr, XX%
Monetti - 20 000SEK, 1000kr, X%
Volvokort - 15 000SEK, 600kr, X%
Ecster - 10 000SEK, 300kr, X%
Happycash - 3000kr, 200kr, X%
Viaconto - 4000kr, 800kr, X%


Har säkert glömt något...
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Hej svej.

Dags att krypa till korset nu. Jag tänker inte dra hela historien, eftersom det finns många sådana att läsa här på forumet. Men jag behöver erkänna för mig själv att jag är spelmissbrukare och även om det är anonymt så känns det kanske bättre att plita ner min situation för andra att beskåda.


Jag är 35 år och bor ihop med en kvinna som jag älskar. Hon har tagit cirka 800 000kr i lån för att hjälpa mig med mina andra lån, men mycket av det jag fått, om inte det mesta, har gått till att spela för. Betalt av lån, tagit nya lån och spelat upp dem.

Privat har hon lånat ut cirka 250 000kr till mig, så över en miljon är jag skyldig henne.

Min pappa har cirka 600 000kr i lån i sitt namn som gått till att lösa mina lån. Istället för att lösa lån har jag spelat upp pengarna. Privat har han säkert låna ut över en halv miljon till mig under årens lopp.

Själv har jag ca 800 000kr synligt på UC och 60 000kr utanför UC.

Just nu är jag arbetslös och lider av depression, panikångest och har fått en ADHD-diagnos.

Självmord vet jag inte är ett alternativ, men självklart tänker man att man hade sluppit känna.

Min sambo har precis blivit gravid. Det gör inte den här saken enklare.

Inkomsten på 40 000kr som jag fick denna månad har jag spelat bort, för jag räknade ut att jag inte skulle kunna betala dem ändå. Har blott 800kr kvar av dessa.

Kommer alltså inte kunna betala min sambo 10 000kr, min pappa 7000kr eller mina egna skulder på 27 000kr denna månad. Jag vet ärligt talat inte vad jag ska göra.

Ligger redan efter med två räkningar, en på Bank Norwegian på 16 000kr, SMSpengar på 7000kr, Monetti på 3000kr...

Känns inte som att jag kan göra något för att förbättra min situation. Min sambo kommer nog inte lämna mig om jag berättar, men ja... tanken på att se sveket rinna över hennes ögon när jag eventuellt skulle berätta, efter allt hon gjort för mig... Står inte ut med den känslan.

Spelpaus hjälper inte. Ingenting hjälper. Men har försökt lösa allting själv också och det ska man inte. Varit i kontakt med vårdcentralen. Ljög för dem om att jag inte spelade längre. Men det gör jag ju. Mår alltid bäst när jag inte har några pengar kvar för då kan jag inte spela och då finns det annat att göra. Annars är det bara spel hela dagarna som gäller.

Fy fan.
Hej du har gjort första steget att erkänna sina fel. Tyvärr är den hårda sanningen att det går sluta men då måste man vilja 100%
sllt tar tid... annars går det ej! Är
Själv spelberoende och gammal missbrukare har även adhd som dig dock fick jag min diagnos för 24 år sedan. Har själv också fått en son för 7 månader sen. Din sambo är gravid säger du så det måste endå va viktigast för dig? Då kan du sluta tro på dig Själv. Allt handlar om dig själv allt tar tid. Vi har mycket gemensamt läs mina trådar. Finns ett meddelande bort om det är något! Må bäst du är
Ej ensam
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Ugh...

Men ja, efter den här gången blir det nog *aldrig* spel igen. När katten väl är ur lådan så finns det ingen återvändo dit, känner jag.

Min sambo äger huset och jag står inte med alls, så det går inte ta lån på det.

Mina lån;

Bank Norwegian - 400 000SEK, 8000kr, 25%
Santander - 178 000SEK, 2300kr, 8%
Ikano - 150 000SEK, 2000kr, 4%
Avida - 50 000SEK, 1000kr, 20%
Fairlo - 30 000SEK, 700kr, X%
SMSPengar - 38 000SEK, 3600kr, XX%
Monetti - 20 000SEK, 1000kr, X%
Volvokort - 15 000SEK, 600kr, X%
Ecster - 10 000SEK, 300kr, X%
Happycash - 3000kr, 200kr, X%
Viaconto - 4000kr, 800kr, X%


Har säkert glömt något...
Oh Fyfan 400k 25% ränta!! Det va nog det värsta lånet jag skådat.... vilka jävla svin rent ut sagt
 

MissbrukARN

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
26 November 2021
Meddelanden
170
Mottagna reaktioner
131
Poäng
317
Oh Fyfan 400k 25% ränta!! Det va nog det värsta lånet jag skådat.... vilka jävla svin rent ut sagt
Tack Dunder, jag har läst om dig ibland och ska göra det igen :)

Jo, min plan var att lösa andra lån med dessa 400 000k (det gjorde jag också) för att sedan söka nytt lån när UCn blev bättre (vilket den blev), men fick ändå inget annat lån som kunde täcka det... Därför fick jag min sambo till att låna för att betala av lånet, men istället spelade jag bort pengarna och löste andra krediter som jag sedan maximerade igen... Fyfan så sjuk man kan vara :-(
 

Mnord

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
27 Januari 2013
Meddelanden
87
Mottagna reaktioner
38
Poäng
137
Tack Dunder, jag har läst om dig ibland och ska göra det igen :)

Jo, min plan var att lösa andra lån med dessa 400 000k (det gjorde jag också) för att sedan söka nytt lån när UCn blev bättre (vilket den blev), men fick ändå inget annat lån som kunde täcka det... Därför fick jag min sambo till att låna för att betala av lånet, men istället spelade jag bort pengarna och löste andra krediter som jag sedan maximerade igen... Fyfan så sjuk man kan vara :-(
Du är inte ensam! Jag har själv spelat under en lång tid, nu har jag varit spelfri i över 4år. Så det går men man måste komma till punkten när man erkänner sitt missbruk och vågar ta hjälp. Kämpa det kommer vända.
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 420
Mottagna reaktioner
995
Poäng
817
Ugh...

Men ja, efter den här gången blir det nog *aldrig* spel igen. När katten väl är ur lådan så finns det ingen återvändo dit, känner jag.

Min sambo äger huset och jag står inte med alls, så det går inte ta lån på det.

Mina lån;

Bank Norwegian - 400 000SEK, 8000kr, 25%
Santander - 178 000SEK, 2300kr, 8%
Ikano - 150 000SEK, 2000kr, 4%
Avida - 50 000SEK, 1000kr, 20%
Fairlo - 30 000SEK, 700kr, X%
SMSPengar - 38 000SEK, 3600kr, XX%
Monetti - 20 000SEK, 1000kr, X%
Volvokort - 15 000SEK, 600kr, X%
Ecster - 10 000SEK, 300kr, X%
Happycash - 3000kr, 200kr, X%
Viaconto - 4000kr, 800kr, X%


Har säkert glömt något...

Stämmer det verkligen 25%? Tror inte ens Nystartfinans är så dåliga. Har du 40 000 i månaden med inkomstförsäkring(akassa)? Hur ser din inkomst ut? Eftersom du säger du är arbetslös. Något nytt jobb på G?
Äger du något? Bilar?

Kring det spelmissbruk så tycker jag du ska gå på möten i närmsta spelmissbrukar förening eller via en psykolog, är bra att ha någon att prata med som inte är nära dig. Du behöver ju dock berätta för din sambo och far eftersom dom kommer bli direkt berörda inom kort.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 122
Mottagna reaktioner
13 310
Poäng
8 917
Vilket gräsligt lån det hos BN alltså...
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp