• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Tror ni det går.

F

Foztyy

Gäst
Poäng: 0
Kan bli svårt har själv drygt 550k i blanco och 20k i krediter total inkomst 315000 kr deklarerat 0.9 i uc 2 förfrågningar sökte flest 350k fick ett erbjudande på 10% via lendo sänkte till 110k då det var viktigast fick på 15 % ett erbjudande som jag tog för att samla all kredit, tog samla lån.

Fick för ca 2 år sedan samma uc men mindre total blanco massa erbjudanden tror jag hade ca 400k då i total skuld fick då 6% som lägst på lendify
Så att ha mer lån än inkomst gör väldigt mycket oavsett kreditbetyg av min erfarenhet, kan dock vara så att det blev så pga att jag har totalt 3 kreditkort som inte är uppsagda med totalt 80000kr som man kan utnyttja som då räknas eller något men som sagt mer än 1.5 ggr inkomst i lån så får man inget oavsett hur bra score man har när jag sökt.

Kan testa söka igen om 2 månader när krediterna är nollade och uppsagda med 3 uc se om det blir bättre.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
F

Foztyy

Gäst
Poäng: 0
Så uc scoret går inte riktigt hand i hand med vad man får för lån konstigt nog man tycker ju uc score borde bli sämre om man har 550k i lån med 300k deklarerad inkomst men nej även om man har 0.1 så lär man inte få lån även om man samlar med för hög lånegrad kontra inkomst
 
M

Mikael75

Gäst
Poäng: 0
Ok. Då är det ingen mening att ansöka eftersom jag har lån på över 1,5ggr inkomsten.
 
F

Foztyy

Gäst
Poäng: 0
Du kan ju testa för du förlorar ju inget på det om du inte kan betala ner det inom snar framtid har du tur så fungerar det kan va att jag hade så mycket outtnyttjat kreditkort så kör och se liksom du förlorar inte massa
 
M

Mikael75

Gäst
Poäng: 0
Gjort en ansökan nu och sökte 299.000.
Har fått 4 förslag hittills med ränta kring 7%. Avida,eller remember vilka är smidigast där?
 

Mike69

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
30 Mars 2020
Meddelanden
692
Mottagna reaktioner
326
Poäng
487
Avida och remember brukar betala ut lånen och så får du lösa allt själv. Brukar ta ca 3 dagar sen har du pengarna på kontot.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp