Långivare med aktiv utlåning

1. Brixo Kontokredit - Lån utan UC, Swish
2. Kredio - Lån utan UC
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Zmarta - Jämför lån (ny)
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Klaralån - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Trustbuddy kraschat

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Meddelanden
1 508
Mottagna reaktioner
443
Poäng
587
Någon som fått ett lån från dom senaste veckan? Verkar ha stora tekniska problem, iaf med mitt konto.

Verkar dom funka bara för det..efter att inte gjort det hela veckan...

Å sen alla tusen mejl, sms och telefonsamtal om påminnelser om att betala räkningen låångt innan förfallodatumet...och sen efter inbetalt kommer automatiska sms och mejl om hot om inkasso osv...så visst, dom är inte att rekommendera...likt många andra sms lånegivare.
Tids nog när jag kan skall jag spärra mig här...

Så länge man degar i tid så tycker jag dom varit trevliga

för mig har de varit omöjligt att få nått hos dem...svåra

Trustbuddy inkasso hutlösa

Är glad för det ni som inte får låna där. Lägger på fruktansvärda avgifter på lånet!

Inte för att jag försvarar deras avgifter men läser ni inte avtalen ni godkänner? Där står ju svart på vitt vad det kostar er om ni inte betalar när ni ska? Då kan det väl inte deras höga avgifter vara en överraskning?

Inte för att jag försvarar deras avgifter men läser ni inte avtalen ni godkänner? Där står ju svart på vitt vad det kostar er om ni inte betalar när ni ska? Då kan det väl inte deras höga avgifter vara en överraskning?

Det går att "gömma" vad som helst i ett avtal. Min erfarenhet säger att dessa är kräk. Det finns "bra" smslån. Dessa tillhör inte den skaran. Varför lägga på 1000 kr (automatiskt) + ränta, varje gång man skickar ärendet till inkasso? Man försvårar för människor som redan har det svårt.

förstår inte detta hat mot trustbuddy se till att betala eller förläng inom avtalad tid vilket ni faktiskt lovar å göra när ni godkänner avtalet

förstår inte detta hat mot trustbuddy se till att betala eller förläng inom avtalad tid vilket ni faktiskt lovar å göra när ni godkänner avtalet

Det här är ett forum. Här delar man med sig av sina erfarenheter. Gå igenom några sidor så kommer du ganska snabbt inse att ganska många har ekonomiska bekymmer. Många blir och är så desperata att de inte bryr sig om vad som står i avtalet.....iaf inte förrän lånet ska betalas. Det är då chocken kommer. Personligen vill jag att alla sidor som erbjuder snabblån förbjuds. Det tar lång tid att återhämta sig från det här beroendet. När man väl vaknar är det nog inte bara ekonomin man fått kraschad.

Trustbuddy bryr sig inte om sina kunder. Om man hade gjort det hade man inte lagt på en summa på 970 kr automatiskt för varje lån som överförs till VKC.

De som vägrar låna ut igen efter att man misslyckats betala förra lånet i tid. De som erbjuder en avbetalningsplan utan att slänga på en massa avgifter. Det är dessa aktörer som ska respekteras. Inte företag som Vivus, som kräver att ärendet går till rätten innan en avbetalningsplan kommer på tal.

Man kan inte förbjuda allt. Det är bara att inse det. Men en stor del av personerna som lånar från dessa sidor sitter djupt i skiten. Det här påverkar tyvärr alla i deras omgivning. Då kan man inte vara så egoistisk att man drar till med "alla får skylla sig själv, de visste vad som tecknades..."

Jag har haft mina sömnlösa nätter. Dessa önskar jag inte ens mina värsta fiender.

Jag hoppas ni som befinner er i lånelabyrinten tar er ur den någon gång. Själv försöker jag fortfarande.

Lycka till!

Senast ändrad:
Nån som lånar här utan problem just nu? Nu har dom inte fungerat på en vecka igen...

Vad är det som inte funkar TourettesGuy? Jag har fått godkänt för lån och skulle ha pengarna under dagen. Sökte igår kväll.

Står bara ansökt lån ännu ej godkänt och datumet är då Jesus föddes...tas en upplysning varje dag nu och inget händer sen 2v tillbaka å Mikaela bara vidarebefodrar mina mejl till teknikerna å igår fick ja mehl om att nu skall det fungera och attbdom haftbproblem..men funkar inte än...funkar imorrn säkert då mina pågående lån passerar 14dagars gränsen........dom jävlas helt enkelt!

ja, det blir lika för min man när han försöker. Däremot inte för mig...

vad jag vet så har t buddy ändrat sina kreditvillkor och gjort dom mycket strängare. detta göra att det blir konstigt datum och man inte blir godkänd . men dom kan ju givetvis inte säga vad som inte godkänns utan bara att man inte godkänns .

Det här är ett forum. Här delar man med sig av sina erfarenheter. Gå igenom några sidor så kommer du ganska snabbt inse att ganska många har ekonomiska bekymmer. Många blir och är så desperata att de inte bryr sig om vad som står i avtalet.....iaf inte förrän lånet ska betalas. Det är då chocken kommer. Personligen vill jag att alla sidor som erbjuder snabblån förbjuds. Det tar lång tid att återhämta sig från det här beroendet. När man väl vaknar är det nog inte bara ekonomin man fått kraschad.

Trustbuddy bryr sig inte om sina kunder. Om man hade gjort det hade man inte lagt på en summa på 970 kr automatiskt för varje lån som överförs till VKC.

De som vägrar låna ut igen efter att man misslyckats betala förra lånet i tid. De som erbjuder en avbetalningsplan utan att slänga på en massa avgifter. Det är dessa aktörer som ska respekteras. Inte företag som Vivus, som kräver att ärendet går till rätten innan en avbetalningsplan kommer på tal.

Man kan inte förbjuda allt. Det är bara att inse det. Men en stor del av personerna som lånar från dessa sidor sitter djupt i skiten. Det här påverkar tyvärr alla i deras omgivning. Då kan man inte vara så egoistisk att man drar till med "alla får skylla sig själv, de visste vad som tecknades..."

Jag har haft mina sömnlösa nätter. Dessa önskar jag inte ens mina värsta fiender.

Jag hoppas ni som befinner er i lånelabyrinten tar er ur den någon gång. Själv försöker jag fortfarande.

Lycka till!

Bryr man sig om sina kunder lånar man inte ut till sådana som inte kommer att återbetala i tid. Genom att debitera rejäla avgifter m.m. vid försenad betalning håller man borta många av dem som nästan aldrig betalar i tid.

Tyvärr gör man det inte Oregistrerad. Det gör att man bara hamnar i djupare skit. Avgifter är inte avskräckande, eller räntor heller. Därför bör kreditgivarna åläggas strängare kreditkontroll men det är ju inte intressant då de tjänar mest pengar på de som INTE betalar genom hutlösa räntor och avgifter. Sad but true.

Tyvärr gör man det inte Oregistrerad. Det gör att man bara hamnar i djupare skit. Avgifter är inte avskräckande, eller räntor heller. Därför bör kreditgivarna åläggas strängare kreditkontroll men det är ju inte intressant då de tjänar mest pengar på de som INTE betalar genom hutlösa räntor och avgifter. Sad but true.

Bara för att det finns vissa (däribland dig) som inte låter sig påverkas av påföljder så torde det stora flertalet låta sig påverkas av vilka påföljderna kan bli.

Som exempel. Folk brukar inte döda varandra när man blir arga på varandra då man vet vad påföljden blir; livstids fängelse.

Likaså betalar de flesta sina räkningar i tid eftersom påföljden är känd; dröjsmålsräntor och avgifter.

Jag tror att du missuppfattade mig.
Vad jag ville ha sagt är att oavsett räntor och avgifter vilka tillkommer även om du betalar i tid så är man i en beroendeställning som är svårhanterlig. Man kanske inte har matpengar och löser det tillfälligt på detta sätt och tror att det löser sig till månaden därpå.
Det skulle nog inte vara så dumt om bolagen tvingades ha hårdare kreditkontroll för då skulle inte någon som inte har förmågan att hamna i den skiten.

Jag tycker man ska vara försiktig med att döma folk här på forumet. Ingen hänger här för skojs skull.

Har som flera bara dåliga erfarenheter av Trustbuddy, och framförallt deras inkassobolag VKcredit.

I mitt fall beviljade Trustbuddy lån trots att jag långt före via vändande epost begärt att bli spärrad från att ta nya lån hos dem(vilket man tycker borde respekteras och en spärr läggas in direkt). Efter ett tag var jag tillbaka i spiralen, och testade ansöka om lån och blev till min stora förvåning(och glädje för stunden) beviljad trots att jag X månader innan begärt lånespärr.

Sagt och gjort, lånet gick till VKcredit inkasso med alla de avgifter Trustbuddy lägger på + inkassots avgifter. Jag betalade inte, ärendet skickades till KFM där jag bestred ärendet med stark bevisning. VKcredit kallade då tillbaka ärendet från KFM, och erbjöd en avbetalningsplan som var rent ut sagt förjävlig. Jag uppmanade kräken att skicka ärendet till TR eller avskriva skulden, men ingenting har skett efter att flera månader har passerat. Nu överväger jag att lämna in en stämningsansökan för att få ärendet prövat i TR, verkar vara den enda utvägen.

Avråder alla att använda sig av dessa aktörer, då det finns betydligt seriösare och humana aktörer som lyssnar till sina låntagare och deras önskemål.

Har som flera bara dåliga erfarenheter av Trustbuddy, och framförallt deras inkassobolag VKcredit.

I mitt fall beviljade Trustbuddy lån trots att jag långt före via vändande epost begärt att bli spärrad från att ta nya lån hos dem(vilket man tycker borde respekteras och en spärr läggas in direkt). Efter ett tag var jag tillbaka i spiralen, och testade ansöka om lån och blev till min stora förvåning(och glädje för stunden) beviljad trots att jag X månader innan begärt lånespärr.

Sagt och gjort, lånet gick till VKcredit inkasso med alla de avgifter Trustbuddy lägger på + inkassots avgifter. Jag betalade inte, ärendet skickades till KFM där jag bestred ärendet med stark bevisning. VKcredit kallade då tillbaka ärendet från KFM, och erbjöd en avbetalningsplan som var rent ut sagt förjävlig. Jag uppmanade kräken att skicka ärendet till TR eller avskriva skulden, men ingenting har skett efter att flera månader har passerat. Nu överväger jag att lämna in en stämningsansökan för att få ärendet prövat i TR, verkar vara den enda utvägen.

Avråder alla att använda sig av dessa aktörer, då det finns betydligt seriösare och humana aktörer som lyssnar till sina låntagare och deras önskemål.

Jag har också ett ärende som jag bestred. De svarade inte i tid. Detta är nu nåt år sen. Inte hört ett ljud.

Fan va sämst Trustbuddy är... Deras sida kraschat igen då en låneansökan "fastnat" med datum 0001-01-01 igen, ingen chatt support, inget svar på mejl och inget svar på telefon efter ringt ca 20 minuter....
Varit så här i över 1 månad nu...

Är det nån som kan använda Trustbuddy? Jag har två aktiva lån på 2500 kr var och väntar fortfarande (en månad nu typ) på mina andra två lån på 2500 kr som ännu är "Ej godkända" och har mejlat fram och tillbaka och dom kan bara beklaga och att teknikerna i Norge jobbar på det sen en månad tillbaka.
Trustbuddy har funkar utan problem för mig i flera år...nu är handläggningstiden över en månad and still counting medans dom vet inte vad felet är!

Trustbuddy föder sig på andras förfall lånade 10000 kunde betala tillbaka men så inträffa något som tyvärr va viktigare och lösa så lät de gå till inkasso så vips va skulden uppe i 18000 jo visst vet man att såna lån är dyra men att lägga på 8000 e väl magstarkt. Och dom ringer o sänder mail var och varannan dag. Har bytt nr nu för de är störande när man jobbar o man har 50 missade samtal sjukt. Så varning låna inte där

Låna ut pengar via TB, eller, snarare har lånat ut, senaste 2 åren har jag bara försökt ta ut pengarna därifrån, inte så lätt, de kvarvarande cirka 30 lånen jag har ute verkar vara till filurer som inte tänkt betala tillbaka, tror det var i somras senast jag fick in några pengar...

Låna ut pengar via TB, eller, snarare har lånat ut, senaste 2 åren har jag bara försökt ta ut pengarna därifrån, inte så lätt, de kvarvarande cirka 30 lånen jag har ute verkar vara till filurer som inte tänkt betala tillbaka, tror det var i somras senast jag fick in några pengar...

Men får ni inte tillbaks pengar när vi betalar tillbaks dom?

Men får ni inte tillbaks pengar när vi betalar tillbaks dom?

Jo absolut, med lite ränta osv, men de 30 st som jag har pengar utlånade till nu betalar inte tillbaka och jag gissar fogden slaget huvudet i väggen vid det här laget också på dessa 30...

Jo absolut, med lite ränta osv, men de 30 st som jag har pengar utlånade till nu betalar inte tillbaka och jag gissar fogden slaget huvudet i väggen vid det här laget också på dessa 30...

Det va tråkigt att höra... ja tror nog att varje människa som lånat gör allt som står i sin makt och betsla tillbaks. Men de som lånar ut lägger på 100% ränta och avgifter så det finns ingen chans att ens komma i närheten av att börja amortera..
Var det inte nån som lånade av trustbuddy och skulden var upp i 60.000 el nåt för ett lån på 15000

Det är inga extraavgifter/pengar som utlånarna ser röken av i alla fall..😛

Tycker ändå såna lån får folk ännu längre ner i skiten. Sen sitter en del människor o dömer o moral predikar. Har själv suttit hos fogden tyvärr drog dom 11000 i månaden så man hamna efter med allt annat. Men att trustbuddy lägger på nästan 10000 mer på ett lån när de ska betalas tillbaka är inte ok.... inte konstigt människor aldrig kommer i kapp

Systemet är inte skapat för att du ska komma ikapp.
Dessa kräk håller varandra om ryggen och har myndigheterna på sin sida.
Lån föder konsumtion och konsumtion är bra för samhället oavsett om några får offra sig

När man vill ha hjälp ur detta så finns ingen där att företräda oss.
Utan konsekvenserna blir hårda - skam, skuld, betalningsanmärkningar av olika slag, registrering hos Lexbase osv.

Är det någon som kan låna av Trustbuddy nu el inte? Mina två ansökningar på 2 x 2500 kr står bara och tuggar i väntan på att bli godkända sen över en månad tillbaka...Trustbuddy själva kan inte göra något för själva datasystemet har fått eget liv och tagit över hela företaget och dess anställda....

Du "investerar" alltså i en bransch som du vet till stor del riktar sig till utsatta och fattiga personer som har behov av dessa lån, personer som ofta också har olika beroenden. Sen blir du förvånad och bitter när du märker att lånen inte återbetalas?

Jag har för mig att jag läst att företaget i fråga har tusentals obetalda gamla skulder. Jag är en av dom och kan svara dig! Trustbuddy har lånat ut dina pengar och riktat sig till personer med i princip ingen eller MYCKET låga inkomster, man har även medvetet riktat sig till dessa med erbjudanden om att låna dubbelt, alltså 2 X 5000:-.

Personerna med dessa lån har sannolikt många fler lån och krediter i dom flesta fall, varav det inte spelar någon som helst roll om man skickar det till kronofogden eller inte. Personerna är mycket ofta ej utmätningsbara då inkomsterna som sagt ofta är MYCKET låga.

Filuren här verkar faktiskt vara du, du som även jobbar med inkassofrågor vill jag minnas att du berättat och trots det känner du inte till dessa enkla fakta? Detta är vad du medverkat till och "investerat" i, hoppas det känns bra för dig. Jag hoppas TB går under totalt och att dom ansvariga drar iväg och alla skojare runt detta kan bråka inbördes om dessa skulder med varandra när företaget går i konkurs och inga som helst pengar finns någonstans.

Med vänlig hälsning från en "Buddy"!! :)

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp