• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

UC vid anställning? Snälla någon som vet?

pet77

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
17 Augusti 2013
Meddelanden
123
Mottagna reaktioner
14
Poäng
62
Krediter och sådant syndes ej utan bara för att se att du inte har något betalningsanmärkningar och saldo hos kfm osv.
Aha, säker? Ser de inte hur stora lån och sånt man har? Tycker det vore lite pinsamt att de tar upp sånt, även om min ekonomi sköts bra.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Svante1

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
27 Mars 2022
Meddelanden
981
Mottagna reaktioner
419
Poäng
537
Aha, säker? Ser de inte hur stora lån och sånt man har? Tycker det vore lite pinsamt att de tar upp sånt, även om min ekonomi sköts bra.
När dem tog en bisnode på mig så visades inte några lån endast hur kreditvärdig jag var och anmärkning, saldo hos kfm. Inga skulder syndes. Företaget jag jobbar för tog endast bisnode.
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
full UC tog G4S (nuvarande Avarn) på mig för 15 år sedan.
man skriver på ett papper där man godkänner att dom tar en kreditupplysning, den står sedan med i listan över förfrågningar på UC
 

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 250
Mottagna reaktioner
851
Poäng
717
Fick ingen upplysning men tror de kollar om man har något hos KFM.

Däremot under min säkerhetsprövningsintervju frågade de mig om mina skulder vilket jag var helt transparent med utan att få några konstiga blickar.

Beror väl på tjänst. Jobbar inom statlig sektor och där handlar det mest om man kan vara ett möjligt offer till att ge säkrade uppgifter för mutor. Handlar nog inte ofta om vilken summa man har, handlar mer om beteende och hanterande.
 

pet77

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
17 Augusti 2013
Meddelanden
123
Mottagna reaktioner
14
Poäng
62
Fortfarande ingen som vet 110%?
En kreditupplysning av Avarn eller Securitas, ser de alla vanliga lån man har eller kollar de endast anmärkningar och skulder?

Har sökt 2 jobb men ej kallats på intervju.
 

Pepparkvarn

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
11 April 2019
Meddelanden
303
Mottagna reaktioner
155
Poäng
347
Fortfarande ingen som vet 110%?
En kreditupplysning av Avarn eller Securitas, ser de alla vanliga lån man har eller kollar de endast anmärkningar och skulder?

Har sökt 2 jobb men ej kallats på intervju.
Kan du inte fråga? Beror väl på tjänst, inte samma krav för en parkeringsvakt som för en säkerhetsvakt eller väktare. Vad sökte du för tjänst? Har du fått upplysningskopia?
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
som sagt så togs en full UC på mig men länge sedan.
jag har nu bytt till en tjänst med säkerhetsklassning, två timmars intervju där hela mitt liv gicks igenom, alla möjliga register kontrolleras, det skickas även in till Säpo för kontroll och godkännande av dom.
jag var öppen med alla skulder (att ljuga om det kommer fram ses ju som något mycket värre än själva skulderna) men än så länge så har ingen UC kopia kommit (denna gång) men han som intervjuade mig höjde ögonbrynen rejält när jag berättade om alla skulder.
men viktigast är väl att man inte är hos Kronofogden eller inkasso, jag hoppas att dom inte kommer fram till att jag är en säkerhetsrisk då jag gillar den nya tjänsten samt att den är i en högre lönegrupp. Men jag kan inte se hur det egentligen skulle vara något problem/säkerhetsrisk att vara hos kronofogden på denna tjänst, man var löjligt oroad över Kina och Ryssland, där det sågs som ett stort problem att jag har mellanlandat i både Kina och Ryssland för att åka på semester i annat land, för kanske skulle jag bli kontaktad av någon från Ryssland som skulle pressa/köpa mig på (helt värdelös) information.

jag har förresten numera även anställning hos Rapid och dom har inte tagit någon kreditupplysning på mig, men jag blev anställd pga bästa referenserna man kan ha så det var ingen intervju, bara skriva på papper.
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Avarn har förresten stort behov av folk nu över sommaren, jag har fått erbjudande om att sälja semester i juli och augusti, dom betalar 20000kr om man inte tar ut semester någon av dessa månader
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Avarn har förresten stort behov av folk nu över sommaren, jag har fått erbjudande om att sälja semester i juli och augusti, dom betalar 20000kr om man inte tar ut semester någon av dessa månader
och där kom det ett mejl från facket också.

"Hej, är du en av de som fått erbjudande om att sälja din sommarsemester?

På vissa avdelningar (ordning/handel som vi känner just till nu) har erbjudande kommit ut om att arbetsgivaren vill köpa din sommarsemester för 4000 kr per vecka.

Vid förhandling om detta i mars hade Fackklubben kravet att priset behöver vara samma som exempelvis en av våra större konkurrenter där sommarsemestern köps för ca 6500 kr per vecka.

Vi ska inte sälja oss billigare än våra kollegor hos konkurrenten, tacka nej till erbjudandet från arbetsgivaren så att de kommer tillbaka till förhandlingsbordet med Fackklubben!

Har du redan tackat ja? Skicka ett mejl till din chef och tacka nej. Bli inte en del av lönedumpningen."

erbjudandet var alltså 4000 per vecka eller 20000 för 4 veckor.
så var inte allt för orolig för dina skulder
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp