Lånforum.se rekommenderar

1. Advisa - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Zmarta - Jämförelsetjänst för lån
4. Loanstep - Lån utan UC
5. Klara lån - Jämför lån utan UC

Underskott kapital, beviljad eller avslag

Egon

V.I.P
Poäng: 226
Meddelanden
309
Mottagna reaktioner
78
Poäng
226
Det ändras alltid strax efter Skatteverket har fattat ett beslut. Alla ”rykten” om att UC bara uppdateras med Skatteuppgifter vissa få ggr per år är ”fake news”.
Både ja och nej. Inkomstuppgifter som beslutas första gången inkommer april, juni, augusti, september och december. Omräkningar/ändringar sker två gånger per månad.

återfallandeproblem2016

Viktig medlem
Poäng: 61
Meddelanden
67
Mottagna reaktioner
16
Poäng
61
tack för era svar.
Så vad tror/tycker ni? Borde man ändra det så här sent på året? Eller vänta till nästa deklaration.

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 747
Moderator
Årets mest kunniga
Meddelanden
14 999
Mottagna reaktioner
6 905
Poäng
4 747
Skickade ansökan om ändring av underskott igår kväll när jag skrev detta inlägg.
vill bara uppdatera er att min är beslutad och beviljad det tog knappt ett dygn

Du minskade underskottet eller? Trist om dom nekar att du ändrar tillbaka, då får du betala in lite skatt

återfallandeproblem2016

Viktig medlem
Poäng: 61
Meddelanden
67
Mottagna reaktioner
16
Poäng
61
Ja jag ändrade det, dock så har ingen upplysning reggat det än. Vet inte om jag gjorde fel val att sänka det.
Fick att det ska vara återbetalat den 12/10 så det blir ju ganska tajt. Förhoppningsvis ger det resultat att jag får mitt sista samlingslån att samla det sista smålånen jag har kvar.

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 747
Moderator
Årets mest kunniga
Meddelanden
14 999
Mottagna reaktioner
6 905
Poäng
4 747
Dom skulle ju kunna neka att ändra tillbaka och då blir det att betala skatten bara.
Skatteverket är inte jätteintressad att sitta och ändra folks deklarationer fram och tillbaka för att hyfsat till kreditbetyg, dom skulle kunna neka ändring nr 2 och hänvisa till att man på heder och samvete osv just intygat ett annat belopp.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp