- Meddelanden
- 35
- Mottagna reaktioner
- 5
- Poäng
- 31
Hej. För ett par år sedan var jag väldigt deprimerad, arbetslös och självdestruktiv. Tänkte ha lite kul på vägen ut ur detta liv så jag tog några lån och avbetalningar. Det kom brev från långivarna, detta kunde jag inte betala och visste inte vad jag skulle göra. Så jag gjorde absolut ingenting. Varje kuvert hamnade på hög helt oöppnat.
Detta året 2022 har jag kommit ut i arbete och har kontakt med psykiatrin. Jag vill ha en framtid! Jag vill spara ihop och förverkliga mina drömmar! Men skulder.
Så nu har jag gått igenom breven från inkasso. Kartlagt summorna och räntan. Ringt företagen.
Min inkomst är ganska låg så jag kan inte aktivt betala av lånen. jag kan endast betala tilräckligt för att bibehålla en summa plus minus. De har 24% ränta! Så vad jag än gör så förblir skuldsumman densamma iom räntan som ökar skulden månad efter månad. Jag har saboterat mitt liv de kommande 5 åren eller mer än så!
UC score: 46.8%. 8 anmärkningar. Får inga samlingslån beviljat på banken.
Alektum: 31 000
Sileo: 53 000
Gothia: 7000
CSN: 140 000
Detta året 2022 har jag kommit ut i arbete och har kontakt med psykiatrin. Jag vill ha en framtid! Jag vill spara ihop och förverkliga mina drömmar! Men skulder.
Så nu har jag gått igenom breven från inkasso. Kartlagt summorna och räntan. Ringt företagen.
Min inkomst är ganska låg så jag kan inte aktivt betala av lånen. jag kan endast betala tilräckligt för att bibehålla en summa plus minus. De har 24% ränta! Så vad jag än gör så förblir skuldsumman densamma iom räntan som ökar skulden månad efter månad. Jag har saboterat mitt liv de kommande 5 åren eller mer än så!
UC score: 46.8%. 8 anmärkningar. Får inga samlingslån beviljat på banken.
Alektum: 31 000
Sileo: 53 000
Gothia: 7000
CSN: 140 000
Senast ändrad: