• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Ung och dum - 90k i skulder

Idiot97

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
18 November 2022
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
5
Poäng
32
Hej. För ett par år sedan var jag väldigt deprimerad, arbetslös och självdestruktiv. Tänkte ha lite kul på vägen ut ur detta liv så jag tog några lån och avbetalningar. Det kom brev från långivarna, detta kunde jag inte betala och visste inte vad jag skulle göra. Så jag gjorde absolut ingenting. Varje kuvert hamnade på hög helt oöppnat.

Detta året 2022 har jag kommit ut i arbete och har kontakt med psykiatrin. Jag vill ha en framtid! Jag vill spara ihop och förverkliga mina drömmar! Men skulder.

Så nu har jag gått igenom breven från inkasso. Kartlagt summorna och räntan. Ringt företagen.

Min inkomst är ganska låg så jag kan inte aktivt betala av lånen. jag kan endast betala tilräckligt för att bibehålla en summa plus minus. De har 24% ränta! Så vad jag än gör så förblir skuldsumman densamma iom räntan som ökar skulden månad efter månad. Jag har saboterat mitt liv de kommande 5 åren eller mer än så!

UC score: 46.8%. 8 anmärkningar. Får inga samlingslån beviljat på banken.

Alektum: 31 000
Sileo: 53 000
Gothia: 7000
CSN: 140 000
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Arbetsnarkomanen

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
18 December 2021
Meddelanden
25
Mottagna reaktioner
8
Poäng
27
Utöver csn har du ”bara” 91000 i skulder , har du jobb med normal lön så bör du klara av att betala av det på max 1-2 år bortsett från csn som du betalar i lägsta möjliga takt, betala bort gothia så fort som möjligt så betalar du mer på de andra istället
 

Idiot97

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
18 November 2022
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
5
Poäng
32
Utöver csn har du ”bara” 91000 i skulder , har du jobb med normal lön så bör du klara av att betala av det på max 1-2 år bortsett från csn som du betalar i lägsta möjliga takt, betala bort gothia så fort som möjligt så betalar du mer på de andra istället
Tack för svar! Gothia tar jag itu med först ja, den så kallade snöbollsmetoden.

Min nuvarande lön är 15-16k efter skatt. Måste även spara till tandvård, körkort och glasögon. Man vill ju spara ihop en buffert inför nödsituationer också.

Hur hade du betalat av allt på endast 1-2 år?
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 420
Mottagna reaktioner
995
Poäng
817
Tack för svar! Gothia tar jag itu med först ja, den så kallade snöbollsmetoden.

Min nuvarande lön är 15-16k efter skatt. Måste även spara till tandvård, körkort och glasögon. Man vill ju spara ihop en buffert inför nödsituationer också.

Hur hade du betalat av allt på endast 1-2 år?
Jobba heltid? Är väl inte ett heltidsjobb det där?
 

Andreja27

V.I.P
Poäng: 337
Blev medlem
28 April 2020
Meddelanden
526
Mottagna reaktioner
129
Poäng
337
Hej. För ett par år sedan var jag väldigt deprimerad, arbetslös och självdestruktiv. Tänkte ha lite kul på vägen ut ur detta liv så jag tog några lån och avbetalningar. Det kom brev från långivarna, detta kunde jag inte betala och visste inte vad jag skulle göra. Så jag gjorde absolut ingenting. Varje kuvert hamnade på hög helt oöppnat.

Detta året 2022 har jag kommit ut i arbete och har kontakt med psykiatrin. Jag vill ha en framtid! Jag vill spara ihop och förverkliga mina drömmar! Men skulder.

Så nu har jag gått igenom breven från inkasso. Kartlagt summorna och räntan. Ringt företagen.

Min inkomst är ganska låg så jag kan inte aktivt betala av lånen. jag kan endast betala tilräckligt för att bibehålla en summa plus minus. De har 24% ränta! Så vad jag än gör så förblir skuldsumman densamma iom räntan som ökar skulden månad efter månad. Jag har saboterat mitt liv de kommande 5 åren eller mer än så!

UC score: 46.8%. 8 anmärkningar. Får inga samlingslån beviljat på banken.

Alektum: 31 000
Sileo: 53 000
Gothia: 7000
CSN: 140 000
Du har väldigt låg lön.
Leta annat jobb.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 454
Mottagna reaktioner
6 092
Poäng
4 117
Be om anstånd av ditt CSN och betala så mycket du kan på de andra lånen.
 

Andreja27

V.I.P
Poäng: 337
Blev medlem
28 April 2020
Meddelanden
526
Mottagna reaktioner
129
Poäng
337
Letar och letar men det är inte lätt utan utbildning! Och detta är lönen från nattskift, dag tjänar ännu mindre.

Vad anser ni som vanlig lön?
Om du har inte utbildning arbetsgivare kan betalar som dem vill.
Du kan plugga på distans om du orkar ,sen kan du leta annat jobb ,.
Lönen brukar vara 32000 med utbildning det berör på vilken utbildning har du ,erfarenhet ...räknas allt.
Om du är under 40 visst att du kan plugga.
Jag var färdigt med mitt utbildning när jag var 30 .
 

Idiot97

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
18 November 2022
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
5
Poäng
32
97a. Hur kom du fram till vilken utbildning du ville läsa?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp