Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Uppringd om personligt erbjudande från Marginalen Bank

Hej!
Min sambo fick SMS igår från Marginalen Bank om att dom hade personliga erbjudanden just nu som hon kunde ta del av… dom skulle ringa henne (har dubbelkollat att det faktiskt var banken)

Är det någon som fått liknande eller som har en aning om vad dessa erbjudanden kan vara
Hon är kund i banken sen innan och har många lån/krediter i övrigt med och hög skuldsättning.

TM byrå försäljning mest troligt. Det dom kallar "personliga erbjudanden" är att en 20-åring från ett telemarketing bolag ringer upp och vill tjäna provision. Någon TM byrå på uppdrag av Marginalen ringde upp mig rätt ofta under en period förr i tiden trots att man inte var intresserad varje gång

Ja det är väl kanske mest troligt.. man får ju hoppas att det är nån form av erbjudande som kan bidra med nåt positivt även för hennes.

Tack för ditt svar!

Det är väl samma skit som kommer i brevlådan/sms.
Finns inga garantier. Utan sedvanlig kreditprövning krävs.

Troligen så tyvärr!
Tack för svaret och dina tankar!

Jag fick ett liknande samtal från Collector för 3-4 år sedan. De lät så positiva. Slutade med att de "tyvärr" inte kunde erbjuda mig något och jag hade bränt en UC i onödan.

Många sommarjobbande ekonomistudenter ute hos låneförmedlarna etc nu tror jag. Brukar alltid ringa massa hurtigt positiva ungdomar från dem på somrarna minns jag från den tiden jag fortfarande svarade :)

Ja det är säkerligen lite likande nu ,men jag tänker att det bara är att avvakta och lyssna.
Man kan ju hoppas att det för en gångs skull är nåt givande.. :)
Tack för ditt svar!

Ja det är säkerligen lite likande nu ,men jag tänker att det bara är att avvakta och lyssna.
Man kan ju hoppas att det för en gångs skull är nåt givande.. :)
Tack för ditt svar!
Absolut, de lever ju på att låna ut pengar till saftig ränta så ibland kan man ju ha tur och hoppas att de vill ta över marknadsandelar från sins konkurrenter:).

Bara ni är medvetna om att ni kan få höra något i stil med att "ni kommer nästan garanterat få lån" när ni samtalar och så en minut senare (efter kreditupplysningen) att "vi tyvärr inte kan hjälpa er just nu, men återkom gärna vid senare tillfälle".

Jodå vi är förberedda på så vis och vi får hoppas på nåt positivt! Tack!

Berätta gärna hur det gick. Lycka till.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp