Lånforum.se rekommenderar
1. Advisa - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Zmarta - Jämför 30 kreditgivare
4. Loanstep - Lån utan UC
5. Viaconto - Lån utan UC
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Uppsagd kredit pga anmärkning

Diskussion i 'Hjälp!' startad av tigerkatten007, 2 april 2018.

1. Lize

Lize V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 1 147

Mottagna gillanden:
    1 630
    Trofépoäng:
    1 147
    Mitt kort hos Collector spärrades utan att de meddelade mej, upptäckte det när jag försökte ta ut pengar. Den krediten har jag aldrig någonsin misskött, men de gjorde så när andra skulder hamnade hos deras inkasso. Jättedåligt att de inte meddelar sådant.

2. Myra

Myra V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 1 617

Mottagna gillanden:
    2 463
    Trofépoäng:
    1 617
    Ikano skickade mitt ikea kontokortskuld på 3000 kr till Lindorff och anmälde även till uc som missbrukat kontokort vilket ledde till anmärkning. Två veckor efter att anmärkningen dök upp hos Uc spärrade Svea min kredit. Jag fattade först inte varför så jag ringde och frågade och de sa att det var pga av att det tillkommit en anmärkning hos en annan aktör, nämligen Ikano. Men jag sa att jag alltid skött min kredit hos SVea och de höll med och skulle ta upp det i sin kreditgrupp så jag skulle återkomma efter några dagar. Sen tog de bort spärren.

3. Lasseman

Lasseman V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 4 027 Moderator

Mottagna gillanden:
    5 689
    Trofépoäng:
    4 027
    Spärras för uttag är inte samma som att den sägs upp. Det där om kreditbevakning som dom kallar det brukar stå i villkoren

Lize gillar detta.
  4. Terry_

Terry_ V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 5 857 Årets medlem

Mottagna gillanden:
    8 979
    Trofépoäng:
    5 857
    Hur vet man vad som är "Kontokredit" dvs det som kan leda till "misskött kredit" och vad som är ett lån/smslån?!
    Det verkar ju vara omöjligt att hålla koll på.
    Det som står under "kontokrediter" när man loggar in på "Minuc" är dom enda krediterna man har om jag förstått det rätt?

5. Lize

Lize V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 1 147

Mottagna gillanden:
    1 630
    Trofépoäng:
    1 147
    Ja det är sant och det var nog lika bra det, handlade bara om 5 tkr och nu är det flera år sedan. Skulden är betald i sin helhet, så en mindre i en eventuell skuldsanering. Som om 5 tkr skulle hjälpa i mitt skuldberg, men då var man helt inne i karusellen...

Kimsan72 gillar detta.
  6. Fina

Fina V.I.P - Trofépoäng: 537

Mottagna gillanden:
    453
    Trofépoäng:
    537
    Förlåt, jag är lite trög.
    Jag fick ju idag misskött kredit rapporterad av Credway.
    Kan de andra bankerna som jag har lån hos säga upp mina lån p.g.a detta?
    Har lån hos Collector, Balanzia samt Goodcash och diverse krediter hos Swedbank, Collector, Volvo, Qliro och Santander.

(Ligger efter med 2 betalningar hos Balanzia, men är i kontakt med dem varje månad och de har sagt att det är OK att ligga efter med dessa bara jag betalar minst en varje månad).

7. Preben

Preben V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 597

Mottagna gillanden:
    521
    Trofépoäng:
    597
    Santander sa upp mitt lån när jag fick misskött av goodcash, det drog dom tillbaka sen när jag fick rätt mot goodcash.

8. Fina

Fina V.I.P - Trofépoäng: 537

Mottagna gillanden:
    453
    Trofépoäng:
    537
    Oj! :( får dem göra så om man skött betalningarna till dem? Jag har en kredit hos dem.. Dock har jag pausat den i ett år.

9. BeritBubbla

BeritBubbla Medlem - Trofépoäng: 6

Mottagna gillanden:
    1
    Trofépoäng:
    6
    En fråga då det är i linje med frågeställningar tidigare i tråden.

Jag har legat efter med en månadsbetalning till Avida sen 6 månader tillbaka. Alltid betalat det förfallna månadsbeloppet månaden efter så att säga.

Nu hotar dom med att skicka allting till inkasso? Skulden är 75.000 och jag ligger efter med 1700 hela tiden. Jag bad dem specificera var i villkoren detta står, men de säger bara att vi gör som vi vill typ.

Är det korrekt???

10. Lolen

Lolen V.I.P - Trofépoäng: 187

Mottagna gillanden:
    57
    Trofépoäng:
    187
    Vad betyder det? Att hela lånet förföll och skulden skulle betalas i sin helhet? Låter galet

Dela sidan