Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Utan E-leg, easycredit eller credigo?

Tänkte fråga om nån vet om easycredit eller credigo ringer upp om man väljer att identifiera sig med att skicka in Id? Eller om det räcker att bara skicka in id?

Tänkte fråga om nån vet om easycredit eller credigo ringer upp om man väljer att identifiera sig med att skicka in Id? Eller om det räcker att bara skicka in id?

nej, easycredit och credigo ringer upp oavsett så där kan du inte göra några brott så försök på annan sida istället. antar att du ska göra brott för annars förstår jag inte varför du 1. inte vågar signera med e-leg eller 2. svara i telefon när de ringer.

Klart ja inte ska göra nått brott.... 1. Jag har inget eLeg på jobbmobilen så väntar tills ja kommer hem. 2 ja tycker det är jobbigt o svara eftersom jag ofta har två jobbarkompisar intill. Vi åker mycket bil...
De va ful anklagelse du kom med.. Har aldrig begått nåt brott i hela mitt liv.. Inte ok att anklaga nån så!

tillägg

Det finns faktiskt människor som har telefonskräck också det är typiskt att det klickar igång om nån ringer från myndighet eller nått typ det här.

Jag har lidit av det men alla svängar hos inkassobolag och vissa jobbinslag har gjort att jagkan hantera det.

Men för 15 år sen skulle jag inte svara om de ringde upp.

Första gången jag ansökte om lån hos Easycredit gjorde jag det via e-leg och behövde inte prata i telefon. Andra gången beviljades mitt lån direkt utan att jag behövde identifiera mig. När jag ansökte hos Credigo beviljades det också direkt (tror det beror på att de är sammankopplade och att det därför räcker med att man identifierar sig hos en av dem).

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp