• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Utmätning av fastighet

Oro24/7

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
20 Mars 2022
Meddelanden
16
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Hej!
Någon här som har erfarenhet av eller vet hur det går till när dom utmäter fastighet? Hur lång tid det tar?
För att krångla till det hela ytterligare bedriver min fru AB i lokaler på gården. En större verksamhet och det är hennes enda inkomstkälla, är detta något som tas i beaktning? Vi äger halva fastigheten var ska tilläggas..
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
2 769
Mottagna reaktioner
1 756
Poäng
1 277
Hej!
Någon här som har erfarenhet av eller vet hur det går till när dom utmäter fastighet? Hur lång tid det tar?
För att krångla till det hela ytterligare bedriver min fru AB i lokaler på gården. En större verksamhet och det är hennes enda inkomstkälla, är detta något som tas i beaktning? Vi äger halva fastigheten var ska tilläggas..
Är hela fastigheten utmätt?
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
2 769
Mottagna reaktioner
1 756
Poäng
1 277
Både du och din fru skuldsatta? Statliga eller enskilda skulder?
Om en hälftendel ska utmätas och hela egendomen säljas måste någon sökande yrka det.
 

Oro24/7

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
20 Mars 2022
Meddelanden
16
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Nej bara jag... inga statliga skulder...ställt till det som attans! Får dom frågan efter förbättringen då eller hur funkar det?
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
2 769
Mottagna reaktioner
1 756
Poäng
1 277
Om inte skulderna regleras via utmätning av lön och / eller annan egendom inom 12 månader påbörjas en utredning av fastigheten.
 

Oro24/7

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
20 Mars 2022
Meddelanden
16
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Om inte skulderna regleras via utmätning av lön och / eller annan egendom inom 12 månader påbörjas en utredning av fastigheten.
Så har jag också förstått, men får ändå dom jag har skulder till frågan om att utmäta fastigheten? Eller är det kronofogden som beslutar det? Hur ställer dom sig till att min fru förlorar både hem och inkomst om de mäter ut fastigheten? Tusen tack för dina svar!
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 521
Mottagna reaktioner
12 899
Poäng
9 787
Fastigheten kan ju vara utredd och klar, behöver inte göras någon förrättning för det. Äger du bara halva så kommer det knappast bli någon försäljning innan sommaren
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 521
Mottagna reaktioner
12 899
Poäng
9 787
Så har jag också förstått, men får ändå dom jag har skulder till frågan om att utmäta fastigheten? Eller är det kronofogden som beslutar det? Hur ställer dom sig till att min fru förlorar både hem och inkomst om de mäter ut fastigheten? Tusen tack för dina svar!

Något skydd för någons näringsverksamhet har jag aldrig hört hört talas om.

Hur stora skulder och vad kan dom ta på din löneutmätning per månad?
 

Oro24/7

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
20 Mars 2022
Meddelanden
16
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Något skydd för någons näringsverksamhet har jag aldrig hört hört talas om.

Hur stora skulder och vad kan dom ta på din löneutmätning per månad?
Nä mer ur aspekten att hon förlorar hem och sin enda inkomst pga av mina skulder och det kan jag personligen tycka rimmar dåligt.

Dom drar ca 12000:- och skulderna är 900000:-

Jag förstår att det tar den här vägen och ingen vill ha ett slut på detta mer än jag.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp