• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Utmätningsförrättning

H

Hjälp!!!!

Gäst
Poäng: 0
Hej!

Får panik!! Har löneutmätning varje månad... det dras som från lönen som vanligt! Trodde allt var bra så, det har dragits i över 6 månader. Men så idag fick jag ett brev om att det kommer en underrättelse om utmätningsförrättning???? Om bara 4 dagar!!???? Hur kan det bli så?? Dom drar ju redan 10000 från varje län varken månad??

Kan någon snälla förklara för mig??? Kommer dom ta min bostadsrätt nu mm?? Eller va händer???
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

gran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 417
Blev medlem
3 Juni 2012
Meddelanden
1 873
Mottagna reaktioner
150
Poäng
417
Hej!

Får panik!! Har löneutmätning varje månad... det dras som från lönen som vanligt! Trodde allt var bra så, det har dragits i över 6 månader. Men så idag fick jag ett brev om att det kommer en underrättelse om utmätningsförrättning???? Om bara 4 dagar!!???? Hur kan det bli så?? Dom drar ju redan 10000 från varje län varken månad??

Kan någon snälla förklara för mig??? Kommer dom ta min bostadsrätt nu mm?? Eller va händer???
Hur stor är skulden
Oftast brukar ju detta ske i början av en utmätning och då kollar de ju om det finns något att sälja
Hur mycket kvar att betala
 
H

Hjälp!!!

Gäst
Poäng: 0
Ca 150.000 kvar... förstår ingenting! Dom drog ju från lönen nu som va precis som vanligt????
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 953
Mottagna reaktioner
6 144
Poäng
3 907
Förhoppningsvis kan våra allas Kronoman Herr @Lasseman försöka ge sin syn på en eventuell anledning till detta händelseförlopp...
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 669
Mottagna reaktioner
837
Poäng
747
Har man bara småskulder som snabbt kan betas av genom att mäta ut banktillgodohavanden eller lön så slipper man att få besök, men i ditt fall så kanske det handlar om lite mer pengar?

Det är förstås inte så att den som har löneutmätning är immun mot utmätning av egendom...
 
H

Hjälp!

Gäst
Poäng: 0
Jag har flera små,,, den största är på 35.000... total skuld nu på 151 kvar totalt... men har ju i 6 månader betalat nästa 10.000 varje månad från lön... ändå har nästan inget försvunnit på skulden!????? Hade väl 160 från start.... fattar inget!!!! Och nu vill dom mäta ut?
 

gran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 417
Blev medlem
3 Juni 2012
Meddelanden
1 873
Mottagna reaktioner
150
Poäng
417
Ca 150.000 kvar... förstår ingenting! Dom drog ju från lönen nu som va precis som vanligt????
Oj såpass..
De kommer hem och tittar och ser vad du har av värde
Sen måste man ju få bo .
De kan ju råda dig att söka mindre och billigare lägenhet
Oftast kan det ju vara någon sökanden som ligger på och vill ha pengar fortare och då det de vad du har hemma att kunna sälja
Om du vet med dig att du har nåt av värde plocka bort det.
Sen som sagt måste du ha en skälig levnadsstandard.
 
H

Hjälp...

Gäst
Poäng: 0
Men om jag kan få fram en del och betala av då... kan det räcka för att få löneutmätningen att fortsätta?? Så jag får bort en del skulder snabbt??
 
H

Hjälp...

Gäst
Poäng: 0
12 ärenden... minsta på 1500 och högsta på 35 k.

Skulle säkert kunna ordna 30-40 k att betala bort direkt.. men har då 110 k kvar i skuld.. men det kanske räcker för att få fortgå löneutmätningen?

Sen finns det inget direkt hemma heller att ta!? Och bostadsrätten äger min fru 50% av ju...

Usch, mår så dåligt just nu! Varför kan inte löneutmätningen bara få vandra?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp