• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Utmätningsförrättning

joolleroo

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
23 September 2019
Meddelanden
133
Mottagna reaktioner
57
Poäng
177
Det låter ju som jättebra hygientänk av myndigheten att skicka folk för att titta på något som typ alla får via sin internetbank i dag.
Jo lite så men nu ville dom även kolla mopeden... annars hade dom nog tagit det på annat sätt hoppas jag?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

glappolle

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
21 Februari 2015
Meddelanden
277
Mottagna reaktioner
101
Poäng
307
Nu har dom varit här. Dom kom hit för 2 anledningar sa dom.
Mopeden utmätte dom inte, gränsfall men dels har dottern den till jobb och den hade ett lågt värde ..
sen ville dom se en hyresavi, dom tyckte hyran jag angett lät väldigt hög.. men jag hade angett rätt på kronan...
så skönt att ha det över,
Hur hög hyra har du?

Vi hyr ett hus där hyran + uppvärmning är 8500/mån. 150kvm 5 RoK, är det för hög hyra enligt KF?
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 658
Mottagna reaktioner
836
Poäng
747
Hur hög hyra har du?

Vi hyr ett hus där hyran + uppvärmning är 8500/mån. 150kvm 5 RoK, är det för hög hyra enligt KF?

Det kan jag aldrig tänka mig. När jag hade löneutmätning senast, för tre och ett halvt år sedan, så hade jag 8000 i boendekostnad som ensamstående, och det var inga protester mot det.

(I egentlig kostnad hade jag nog 7500, men man kan ju tänja lite på siffrorna om man vill få en slant extra över. Jag tror inte att någon kollar vad den verkliga kostnaden är så länge det man uppger verkar rimligt.)
 

joolleroo

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
23 September 2019
Meddelanden
133
Mottagna reaktioner
57
Poäng
177
Hur hög hyra har du?

Vi hyr ett hus där hyran + uppvärmning är 8500/mån. 150kvm 5 RoK, är det för hög hyra enligt KF?
Vi bor i ett relativt nybyggt område
4 r o k 94 kvm 11000kr är hyran på.
Bor i en mindre stad där dom flesta hyror är väldigt låga så därför stack nog våran ut..
skulle behöva en större lägenhet men det finns inte ..
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp