• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Utmaning 49000 kr in på en månad av att sälja skräp hemma

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 302
Poäng
997
Jag känner mig så lycklig. 33 dagar spelfri, chans att komma på fötter sakta men säkert och förstör inte för mig själv som förr.
Positiva saker som har hänt under januari som känns som belöningar för att jag sket i spel:
* har fått heltidsjobb
* sålt saker på tradera och min affär online
* prover som sett dåliga ut på vårdcentralen bra igen
* går upp i vikt
* orkar städa
* klarat en tenta
* glädje till livet
* ingen ryggvärk
* orkar gå upp tidigt
* blivit invald i styrelsen i ett aktiebolag
* fått nya vänner i min omnejd / slutat isolera mig

Allt bara faller på plats, det är inte perfekt, med csn har vi nog 1 500 000 i lån delat på två men vad sjutton beta av beta av. Det är mycket tack vare lånforum som jag kände att det är det stödet jag behöver och inget tryckande och malande på en knapp. Törnrosa har vaknat. :) Tycker om er såååå mycket. Följer massa trådar och hejar på er alla.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 302
Poäng
997
Fan vad grymt! Många bäckar små. Var det typ skönlitteratur eller studier? Svårt att få in något för böcker? Har skänkt bort hur mycket böcker som helst ‍♂️

Hej! Ja som du anar är det kurslitteratur. Det verkar vara där stora pengar ligger om det säljs i tid. Synd att böcker inte har högre andrahandsvärde för det kostar lite att köpa. :oops::)
 

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 302
Poäng
997
Hej alla! Kaffekoppen i högsta hugg. Jag har tänkt på vad jag ska göra för att maximera min tid nu när jag har slutat spela sedan 30 december.
En sak är att lära mig två språk.
Ni kanske undrar varför?
Jag är konsultanställd och att vara duktig och kunna språk är meriterande vilket kan göra att jag blir anställd direkt istället och då ökar pensionen snabbare, lönen och andra förmåner.
Jag ska alltså fortsätta lära mig ett språk jag börjat med och försöka med ett annat (osäker på vilket) har någon tips på ett språk som är relativt ovanligt men lätt? :D Jag måste kunna ta mig fram med det och känna mig bekväm.

Jag har pluggat franska och spanska ett år vardera och tyska i 6 år i skolan. Har lite ordförråd i japanska, mandarin, ryska, italienska, nygrekiska, koreanska.
Det språket som är bestämt är isländska för det har jag rätt bra koll på.

Är inte så sugen på att fortsätta med tyskan men det kanske vore smartast? Peppa mig? :D:rolleyes:
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 247
Mottagna reaktioner
1 091
Poäng
897
Hej alla! Kaffekoppen i högsta hugg. Jag har tänkt på vad jag ska göra för att maximera min tid nu när jag har slutat spela sedan 30 december.
En sak är att lära mig två språk.
Ni kanske undrar varför?
Jag är konsultanställd och att vara duktig och kunna språk är meriterande vilket kan göra att jag blir anställd direkt istället och då ökar pensionen snabbare, lönen och andra förmåner.
Jag ska alltså fortsätta lära mig ett språk jag börjat med och försöka med ett annat (osäker på vilket) har någon tips på ett språk som är relativt ovanligt men lätt? :D Jag måste kunna ta mig fram med det och känna mig bekväm.

Jag har pluggat franska och spanska ett år vardera och tyska i 6 år i skolan. Har lite ordförråd i japanska, mandarin, ryska, italienska, nygrekiska, koreanska.
Det språket som är bestämt är isländska för det har jag rätt bra koll på.

Är inte så sugen på att fortsätta med tyskan men det kanske vore smartast? Peppa mig? :D:rolleyes:

Låter som en bra idé. Tror du har mer användning av tyska istället. Kommer ju kräva mer tid och energi dessutom vilket är bra när du är spelfri!
 

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 302
Poäng
997
Låter som en bra idé. Tror du har mer användning av tyska istället. Kommer ju kräva mer tid och energi dessutom vilket är bra när du är spelfri!

Ja, det kanske får bli tyska. Inte mitt favoritspråk på ljudet men användbart.
 

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 302
Poäng
997
Anledningen till isländska fast det är ett litet språk är att ingen på jobbet kan det så jag blir lite viktig att hålla kvar. Specialkompetens. :p
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp