• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Utmaning 49000 kr in på en månad av att sälja skräp hemma

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 301
Poäng
997
Jag läste på skatteverket att det är okej att sälja privat om det inte överstiger 50000 kronor på tradera eller blocket så nu ska jag satsa på att få in en stor del av den summan i februari för att ta bort hela Everyday+ och Ferratum, Vivus och Risicum och minska mina månadskostnader med 6500 kr.

Jag kommer sälja en massa saker jag hade velat spara men måste tänka framåt.
Har aldrig klarat att sälja privatsaker för 49000 fast jag säljer hellre nu och slipper ränta istället för att sälja saker under hela året.
Kommer skriva hur det går hela månaden. Om någon mer vill haka på kan vi peppa varandra!

Update: kom på att ganska mycket vi ska sälja är min mans prylar som han vill ha bort så då borde man få sälja för nästan 100k på två personer om nu skatteverkets sida jag läste på stämmer. Så vi kommer sälja saker så det ryker. Svårt att få ihop 50k ens tror jag.
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Adde87

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
1 Juni 2018
Meddelanden
421
Mottagna reaktioner
348
Poäng
477
Ska dom ha skatt på redan skattade prylar. Herre min jesus :D. Önskar dig lycka till! Bakluckeloppis tycker jag är kul att gå på ibland, speciellt när folk säljer lp skivor för en tia som kan vara värd upp emot en lax :)
 

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 301
Poäng
997
Ska dom ha skatt på redan skattade prylar. Herre min jesus :D. Önskar dig lycka till! Bakluckeloppis tycker jag är kul att gå på ibland, speciellt när folk säljer lp skivor för en tia som kan vara värd upp emot en lax :)

Tydligen :D Tack. Jo det är riktigt kul att leta fynd.
 

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 301
Poäng
997
Dagen börjar bra! Bilen som aldrig har strulat gick inte att starta och sen tog ena barnet bort alla mina appar på telefonen inklusive anteckningar så att alla viktiga saker, alla lösenord, alla listor med planering över lån och strategier är borta. Tog ner anteckningar på nytt och alla 60 noteringar är borta. Orkar nog inte ordna försäljningar idag efter att ha gått från svinglad till att gråta. Lagen om alltings jävlighet när man försöker kämpa.
Satte på musik och gjorde en ny kopp kaffe. Bara att ta nya tag men någon skrev att man drabbas av otur när man börjar ta tag i sitt liv. För att man ska plågas av sina felbeslut eller inte ha det för enkelt? Kommer inte ge upp...
 
Senast ändrad:

Lynx83

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
5 November 2018
Meddelanden
590
Mottagna reaktioner
615
Poäng
607
Dagen börjar bra! Bilen som aldrig har strulat gick inte att starta och sen tog ena barnet bort alla mina appar på telefonen inklusive anteckningar så att alla viktiga saker, alla lösenord, alla listor med planering över lån och strategier är borta. Tog ner anteckningar på nytt och alla 60 noteringar är borta. Orkar nog inte ordna försäljningar idag efter att ha gått från svinglad till att gråta. Lagen om alltings jävlighet när man försöker kämpa.
Satte på musik och gjorde en ny kopp kaffe. Bara att ta nya tag men någon skrev att man drabbas av otur när man börjar ta tag i sitt liv. För att man ska plågas av sina felbeslut eller inte ha det för enkelt? Kommer inte ge upp...

Ibland händer allt på en gång, ladda på med kaffe och sätt dig i lugn och ro och ta nya tag. Du är ändå en bra bit på väg :)
 

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 301
Poäng
997
Ibland händer allt på en gång, ladda på med kaffe och sätt dig i lugn och ro och ta nya tag. Du är ändå en bra bit på väg :)

Jo saker brukar ordna sig. Har nästan redan sålt något på facebook för 2000 om inte grannen hann före som också skrev. :rolleyes:
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 658
Mottagna reaktioner
836
Poäng
747
Ska dom ha skatt på redan skattade prylar.

Nä. Säljer man saker med förlust (som jag antar att det handlar om här), så behöver man givetvis inte betala någon skatt. Då har det ingen betydelse om man säljer saker för 500 kronor eller 5 miljoner.
 

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 301
Poäng
997
Nä. Säljer man saker med förlust (som jag antar att det handlar om här), så behöver man givetvis inte betala någon skatt. Då har det ingen betydelse om man säljer saker för 500 kronor eller 5 miljoner.

Okej, jag läste på skatteverket att privata egendomar gick att sälja för högst 50000 genom tradera och liknande om man kan bevisa att det är sånt man köpt för att nyttja själv.
Kanske missuppfattat.
Det blir ju förlust men kan rädda mycket. Tror inte skatteverket jagar mig om jag säljer smycken, kläder, skor med mera.
Vet inte om jag har småsaker att sälja för så mycket pengar... vill få in så mycket som möjligt och inte betala ränta till smslånföretag eller få något inkasso längre fram.
 

Nea75

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
14 Januari 2015
Meddelanden
481
Mottagna reaktioner
183
Poäng
367
Jag trodde man inte hade så mycket men vi sålde säkert för 15000 på en månad , grejor som man inte tro någon vill ha jättekul när man börja o se de kommer in slantar .La ut till o med 8 klockor som inte funkade knappt, sålde dom för 1200 så allt går
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 658
Mottagna reaktioner
836
Poäng
747
Okej, jag läste på skatteverket att privata egendomar gick att sälja för högst 50000 genom tradera och liknande om man kan bevisa att det är sånt man köpt för att nyttja själv.
Kanske missuppfattat.

Ja du har missuppfattat. Du får sälja dina tillhörigheter och göra en vinst på 50 000 kronor utan att skatta. Säljer du bara saker som har behållit sitt värde eller minskat i värde så blir det ju ingen vinst...
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp