• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Uträkning

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 450
Mottagna reaktioner
6 090
Poäng
4 117
Nästa fråga är, fick idag från eurokredit följande.
Då vi har noterat att ni ej reglerat ovanstående inkassokrav gör vi er uppmärksam på att rättslig hantering mot er inleds.
Genom att omedelbart reglera aktuell skuld så undviker du ni en eventuellt påföljande dom samt utmätning!

Hur tolkar ni detta ?
Lasseman ?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

FarAway

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
22 Oktober 2014
Meddelanden
871
Mottagna reaktioner
357
Poäng
497
Idag räknade jag ihop mina skulder igen med räntökning osv.
Det landade på 1350000 utan CSN.
Hur stor skuld kam detta gissningsvis bli med räntor och hur många år får man betala på den med löneutmätning
om man betalar 15000 kr i månaden ?
Tacksam för svar.
Det gör mig ledsen att läsa detta:( har du haft någon nöje för de här 1.35mil?
Hoppas det ordnar sig för dig i form av skuldsanering eller nåt:(
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 450
Mottagna reaktioner
6 090
Poäng
4 117
Nej, jag har hjälpt andra samt haft många tuffa resor i livet som jag ensam fått bekämpa.
Jag har inget missbruk eller haft något.
Numera sjukskriven 50 % sedan årsskiftet.
Det var lite av en lång historia.
Jag har ansökt om skuldsanering men har lite hopp om att få det då jag ännu inte är hos KFM.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 837
Mottagna reaktioner
12 593
Poäng
9 787
SHIT alltså... just dessa freakin' 30% i dröjsmåls ränta sitter säkert både jag och Ny2018 med på flertalet av lånen... Hujedamej... Nu dog jag lite mer igen :(

@Lasseman , tror Du att Skuldsaneringen även tar räntesatser i beaktelse när dom tittar på Ny2018 ansökan om skuldsaneringen... Jag tänker, tittar dom på att skulderna inte minskar hur mycket hon än levererar i form av löneutmätning eller sånt ser dom inte?

Dom har någotnprogram som räknar på det där inkl ränta.
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 557
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 087
Mottagna reaktioner
2 455
Poäng
1 557
Då betalas i princip bara ränta och skulden minskas knappt ?
Har jag förstått det rätt ?
Japp, så är det för mej, har 25 tkr/månad i löneutmätning. Räntorna har stigit i takt med att olika inkassobolag tagit över, hade suttit i skiten vare sej med eller utan löneutmätning, det är bara det att när man är inne i lånekarusellen, så fattar man inte det, eftersom man oftast inte vågar sammanställa allt utan bara tänker på att fixa tills man får det stora samlingslånet med dräglig ränta, vilket man aldrig får...
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 450
Mottagna reaktioner
6 090
Poäng
4 117
25000 kr i månaden!
Hur mycket får du behålla efter hyran och vad ligger hyran på ?
Hur många år tar det innan du är skuldfri ?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 837
Mottagna reaktioner
12 593
Poäng
9 787
Japp, så är det för mej, har 25 tkr/månad i löneutmätning. Räntorna har stigit i takt med att olika inkassobolag tagit över, hade suttit i skiten vare sej med eller utan löneutmätning, det är bara det att när man är inne i lånekarusellen, så fattar man inte det, eftersom man oftast inte vågar sammanställa allt utan bara tänker på att fixa tills man får det stora samlingslånet med dräglig ränta, vilket man aldrig får...

Räntorna stiger inte i sig pga att olika inkassobolag tar över hantering eller köper skulden, det är din avtalade dröjsmålsränta som gäller hela vägen
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 557
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 087
Mottagna reaktioner
2 455
Poäng
1 557
Räntorna stiger inte i sig pga att olika inkassobolag tar över hantering eller köper skulden, det är din avtalade dröjsmålsränta som gäller hela vägen
Det är alltså olagligt som Intrum gjorde först att ändra från 15% som jag hade hos BN till 24% som sedan blev 30% hos Axactor? Det är den räntan jag fått på hela kapitalbeloppet. Det är långt över 7,5% "extra" dröjsmålsränta som stipuleras i lagen.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp