• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Utslag verkställighet

Peppan

V.I.P
Poäng: 217
Blev medlem
3 Februari 2020
Meddelanden
630
Mottagna reaktioner
64
Poäng
217
Hej ! Jag har ett antal föreläggande som ligger hos kronofogden just nu , det har inte blivit något utslag än idag 15/3 , min fråga är då kommer jag få mina skattepengar utbetalda i april ? Det sägs att det tar cirka 20 dagar för kronofogden att verkställa ett utslag ? Och efter verkställande får man en vis tid på sig av kronofogden att betala det som verkställts ? Tacksam för svar !!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 341
Mottagna reaktioner
12 810
Poäng
9 787
Det hinner inte utmätas.
 

Peppan

V.I.P
Poäng: 217
Blev medlem
3 Februari 2020
Meddelanden
630
Mottagna reaktioner
64
Poäng
217
Hej @Lasseman och tack för ditt snabba svar skönt med någon kunnig!, du tror alltså jag kommer få pengarna utbetalda nu i april till mitt konto iomed att inga av föreläggandena gått till utslag ,hade underlättat så jävla mycket !
 
Senast ändrad:

Peppan

V.I.P
Poäng: 217
Blev medlem
3 Februari 2020
Meddelanden
630
Mottagna reaktioner
64
Poäng
217
@Lasseman fastställs inte skulden när det blir utslag ? Vad är skillnaden på utslag och att verkställa utslag ? Registreras inte skulden när de blir utslag ?
 
Senast ändrad:

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 341
Mottagna reaktioner
12 810
Poäng
9 787
@Lasseman fastställs inte skulden när det blir utslag ? Vad är skillnaden på utslag och att verkställa utslag ? Registreras inte skulden när de blir utslag ?
Det går till verkställighet om sökande begärt det direkt vilket är sällsynt. Det normala är nog att verkställighet ansöks om efter några månader eller så.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 341
Mottagna reaktioner
12 810
Poäng
9 787
Hej @Lasseman och tack för ditt snabba svar skönt med någon kunnig!, du tror alltså jag kommer få pengarna utbetalda nu i april till mitt konto iomed att inga av föreläggandena gått till utslag ,hade underlättat så jävla mycket !
Jag tror inte här, jag törs i princip lova, såvida du får utbetalt i april
 

Peppan

V.I.P
Poäng: 217
Blev medlem
3 Februari 2020
Meddelanden
630
Mottagna reaktioner
64
Poäng
217
@Lasseman när man får de här brevet från kronofogden med 14 dagar på sig att betala skulden , har dom rätt att ta återbäringen ? Eller man har sina 14 dagar på sig och dom får inte ta något ? Måste dom har ett utmättningsbeslut för att få ta pengar ?
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
2 726
Mottagna reaktioner
1 734
Poäng
1 177
@Lasseman när man får de här brevet från kronofogden med 14 dagar på sig att betala skulden , har dom rätt att ta återbäringen ? Eller man har sina 14 dagar på sig och dom får inte ta något ? Tacksam för svar :)
Sista betaldag måste ha passerat innan verkställighet kan ske.
 

Peppan

V.I.P
Poäng: 217
Blev medlem
3 Februari 2020
Meddelanden
630
Mottagna reaktioner
64
Poäng
217
Ok tack för snabbt svar , så inga skulder verkställs förrän dom 14 dagarna har passerat ?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp