• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Väldigt konstigt! Hur är det bara möjligt? Coll säger skuldsanering

Philip A Karlsson

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
10 Februari 2021
Meddelanden
117
Mottagna reaktioner
13
Poäng
62
Hade ett ärende hos Coll och har betalat det för länge sen, men plötsligt har alla mina kort blivit spärrade och ringde för att fråga varför nu detta?
Jo då får jag som svar att jag har skuldsanering sen 2018! Vadförnåt svarade jag! Har aldrig haft, har inga skulder hos KF ingenting jag avbetalar en skuld hos Abida varje månad och det är allt! Hur kan det i något system stå att jag har skuldsanering när jag inte har nåt sånt eller aldtig haft större skulder, men nu kommer jag inte åt mina kort jag har som buffert ifall nåt händer! Vad gör man åt sånt? Hur anmälar man såna fruktansvärda fel?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Rembrandt

Kunnig medlem
Poäng: 227
Blev medlem
2 Juli 2014
Meddelanden
269
Mottagna reaktioner
79
Poäng
227
Hade ett ärende hos Coll och har betalat det för länge sen, men plötsligt har alla mina kort blivit spärrade och ringde för att fråga varför nu detta?
Jo då får jag som svar att jag har skuldsanering sen 2018! Vadförnåt svarade jag! Har aldrig haft, har inga skulder hos KF ingenting jag avbetalar en skuld hos Abida varje månad och det är allt! Hur kan det i något system stå att jag har skuldsanering när jag inte har nåt sånt eller aldtig haft större skulder, men nu kommer jag inte åt mina kort jag har som buffert ifall nåt händer! Vad gör man åt sånt? Hur anmälar man såna fruktansvärda fel?
Ring Kronofogden direkt och hör. Förhoppningvis är det ett missförstånd.
 

Philip A Karlsson

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
10 Februari 2021
Meddelanden
117
Mottagna reaktioner
13
Poäng
62
Hej Har ringt dom och de ser inga skulder eller nåt och säger jag ska ta det med banken
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 381
Mottagna reaktioner
13 456
Poäng
8 917
Gud vad skumt!
 

Philip A Karlsson

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
10 Februari 2021
Meddelanden
117
Mottagna reaktioner
13
Poäng
62
Allt konstigt drabbar mig! Men jag kommer iaf inte åt min lön ingenting pga det står så i systemet mitt kort är spärrad och jag har tydligen skuldsanering ochså, fast jag inte har det eller någon skuld, men har läst om folk som blir dödförklarade fast de lever så det blir väl nästa chock jag kommer få, ingen lyssnar heller när jag säger att jag inte har det, de tror på det som kommer upp i deras dator skärmar
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 551
Mottagna reaktioner
12 916
Poäng
9 787
Finns det någon kungörelse om skuldsanering på dig i poit?
 

Philip A Karlsson

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
10 Februari 2021
Meddelanden
117
Mottagna reaktioner
13
Poäng
62
Finns det någon kungörelse om skuldsanering på dig i poit?
Nej jag har inget sånt, har ju inga skulder hos KF heller, det måste man väl ha först? Kan man ha skuldsanering utan skulder? Jag vet inte hur detta fungerar, har bara 1 skuld och den betalar jag varje månad, har inget annat
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 551
Mottagna reaktioner
12 916
Poäng
9 787
Nej jag har inget sånt, har ju inga skulder hos KF heller, det måste man väl ha först? Kan man ha skuldsanering utan skulder? Jag vet inte hur detta fungerar, har bara 1 skuld och den betalar jag varje månad, har inget annat

Nej det måste man inte, men man bör ha sökt skuldsanering för att kunna få det.

Googla post och inrikes tidning, se om du hittar dig där.
Det skulle kunna skett en felaktig kungörelse
 

Philip A Karlsson

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
10 Februari 2021
Meddelanden
117
Mottagna reaktioner
13
Poäng
62
Kan sånt hända av misstag? Jag hittar inte mig där och jag har inte sökt nåt sånt, för måste man inte ha jätte stora skulder för att ha det? Kom att tänka på en annan sak hon sa jag pratade med, hon " råkade" nämns namnet på en annan kund hos inkassot som jag inte har någon skuld hos, som sa att jag har sanering, hon sa efter hon kom tillbaka om hon pratade med 670812-xxxx i Alingsås ? Hon borde väl frågat nåt annat utan att nämna namn med tanke på GPDR lagen? Tycker det hela är mysko, har hört att folk av misstag kan bli dödförklarade men detta är nåt nytt för mig att få veta att jag har skuldsanering utan skulder
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 551
Mottagna reaktioner
12 916
Poäng
9 787
Det tror jag kan ske av misstag.
Någon har nog kryssat i något på fel kund..
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp