• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Väldigt konstigt! Hur är det bara möjligt? Coll säger skuldsanering

Philip A Karlsson

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
10 Februari 2021
Meddelanden
117
Mottagna reaktioner
13
Poäng
62
Helt otroligt och jag vet inte hur jag ska få detta bort nu, jag har ingen sanering ingenting och kommer inte åt mitt kort att betala med utan jag måste flytta mina pengar till min man och sen får han ge mig kontanter, sinnessjukt och ingen vet varför eller hur detta hände eller vem som gjort vad! Ingen tar sitt ansvar
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 598
Poäng
9 787
Ring och fråga var dom fått informationen om och be dom dubbelkolla den?
 

Philip A Karlsson

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
10 Februari 2021
Meddelanden
117
Mottagna reaktioner
13
Poäng
62
Hej igen, jag har frågat och ringt runt och det står deras system, och ingen vet nåt, det är som att prata med en studsboll, blir hänvisad till KFM och de hänvisar tillbaka till kortutgivaren som hänvisar till inkassot som inga ärenden har, moment 22 när landet är som bäst!
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 557
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 087
Mottagna reaktioner
2 455
Poäng
1 557
Har du kollat vad det står på din UC?
 

Philip A Karlsson

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
10 Februari 2021
Meddelanden
117
Mottagna reaktioner
13
Poäng
62
Be dom utreda saken, be collector maila eller ringa kronofogden och kolla av.
Ja jag har redan gjort det, detta är en brist i systemet och det får absolut inte hända! Suttit i telefon idag med dom på inkasso och de ger sig inte! En medarbetare där sitter och berättar om namn på en annan av deras kunder med personnummer och detta är väl inte nåt som dom får göra? Den där GPDR lagen ska väl skydda folk? Nu är det ju människor som sitter på dessa ställen och människor är inte felfria fast de tror det många gånger sen skyller dom på varandra hit och dit inkasso skyller på Kronofogden och Kronofogden säger de är opartiska och det tror jag mer på, de drar pennor och håller på hos inkassobolagen de ljuger och inbillar folk rena lögnerna, har skrivit till UG har skrivit till IMY vet inte om det hjälper men det går iaf fram min info
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 598
Poäng
9 787
Ja jag har redan gjort det, detta är en brist i systemet och det får absolut inte hända! Suttit i telefon idag med dom på inkasso och de ger sig inte! En medarbetare där sitter och berättar om namn på en annan av deras kunder med personnummer och detta är väl inte nåt som dom får göra? Den där GPDR lagen ska väl skydda folk? Nu är det ju människor som sitter på dessa ställen och människor är inte felfria fast de tror det många gånger sen skyller dom på varandra hit och dit inkasso skyller på Kronofogden och Kronofogden säger de är opartiska och det tror jag mer på, de drar pennor och håller på hos inkassobolagen de ljuger och inbillar folk rena lögnerna, har skrivit till UG har skrivit till IMY vet inte om det hjälper men det går iaf fram min info

Tror jag ger mig här, det där kan bara inkassobolaget fixa. Lycka till
 

Philip A Karlsson

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
10 Februari 2021
Meddelanden
117
Mottagna reaktioner
13
Poäng
62
Tror jag ger mig här, det där kan bara inkassobolaget fixa. Lycka till
Ja du, det hoppas jag verkligen, men har läst att msnnkan bli dödförklarad fadt man lever och att man kan sätta sin adress precis vart somhest och att man kan en massa som bara inte stämmer, ska nog sätta min adress på månen
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 598
Poäng
9 787
Ja du, det hoppas jag verkligen, men har läst att msnnkan bli dödförklarad fadt man lever och att man kan sätta sin adress precis vart somhest och att man kan en massa som bara inte stämmer, ska nog sätta min adress på månen

Låter fint! Lycka till.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp