Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Väntat i 3 år efter missbrukad kredit under pandemin och sökte via Lendo.

Aktiv medlem
Poäng: 87
Meddelanden
21
Mottagna reaktioner
25
Poäng
87
Hej.
Som många av oss andra som kämpat i flera år med spelberoende och skulder och fick både missbrukad kredit och skit under pandemin.

Från att att gå gått back 55.000kr i månaden och lyckats betala av en del och hålla mig flytande med att betala del av kreditkort och sedan ta ut pengarna och hålla på så månad till månad, sälja allt man äger.
Blev av med jobbet, sömlömna nätter, spendera månader på sjukhus efter operation.

Nu förra veckan försvann min missbrukad kredit

Min % gick från 5,3% till 15,8% med 7 förfrågningar och jag tänker nu är det kört...
Tänker idag skitsamma jag söker på 350.000 har inget att förlora.

Får 4 erbjudanden

Ikano 250k - 140k lösenkrav - snigelpost 15%
re:member hela beloppet utan krav - 12.90%
marginalenbank 198k - 14%
Collector höja befintligt lån med 76,000kr - 11% ( har hört om jag accepterat ett av dom andra så kan jag logga in på collector och höja mitt lån där?!?!

valade remember, signerat, fått sms om lånet är beviljat och väntar på kontoverifikering om vad det nu betyder.

Förutsättningar:
620k i blando
272k i krediter

+ skit som ej syns,

När pengarna väl kommer in så kommer jag gå från 32.000kr i månadens i räkningar ner till 17.500, då hinner alla mina förfrågningar gå ut i december och kan söka en till...
Nu är det bara den evig väntan tills man ser pengarna på kontot.

Notera har varit spelfri i 3år, spärrat mig på alla sms satjer, spelpaus förlängs.

F'n vad skönt! Grattis!
Du anar inte, alla dessa bråk med sambon och hon ändå är kvar.
Har gråtit nu senaste timmen....nu vill jag bara skiten skall komma in så jag kan ringa dessa jävla inkasso as och nolla skiten.....men ska försöka få dom att dra av lite på skulderna så jag kan nolla annat också.

Grattis! :)

gällande Collector så stämmer det

Bara söka om samma belopp och antal år som på låneförmedlaren. 350.000 x 15 år?

Ingen ny UC tas och du får samma erbjudande, med 0.5% billigare ränta än via förmedling.

Har gråtit nu senaste timmen....nu vill jag bara skiten skall komma in så jag kan ringa dessa jävla inkasso as och nolla skiten.....men ska försöka få dom att dra av lite på skulderna så jag kan nolla annat också.
Stort tack !

Ingen ny UC tas och du får samma erbjudande, med 0.5% billigare ränta än via förmedling.
Blev bara erbjuden 76000 att höja mitt befintliga, då loggar jag in nästa vecka och ansöker 76000 på 15år på en höjning?

Varför sökte du bara 350.000?

Vilken snäll sambo du har. Förstår lättnaden! Andra steget i rätt riktning. Nu kan det inte annat än bli lättare för dig. :) Vad har du för inkomst deklarerad nu när du sökte?

Hej.
Som många av oss andra som kämpat i flera år med spelberoende och skulder och fick både missbrukad kredit och skit under pandemin.

Från att att gå gått back 55.000kr i månaden och lyckats betala av en del och hålla mig flytande med att betala del av kreditkort och sedan ta ut pengarna och hålla på så månad till månad, sälja allt man äger.
Blev av med jobbet, sömlömna nätter, spendera månader på sjukhus efter operation.

Nu förra veckan försvann min missbrukad kredit

Min % gick från 5,3% till 15,8% med 7 förfrågningar och jag tänker nu är det kört...
Tänker idag skitsamma jag söker på 350.000 har inget att förlora.

Får 4 erbjudanden

Ikano 250k - 140k lösenkrav - snigelpost 15%
re:member hela beloppet utan krav - 12.90%
marginalenbank 198k - 14%
Collector höja befintligt lån med 76,000kr - 11% ( har hört om jag accepterat ett av dom andra så kan jag logga in på collector och höja mitt lån där?!?!

valade remember, signerat, fått sms om lånet är beviljat och väntar på kontoverifikering om vad det nu betyder.

Förutsättningar:
620k i blando
272k i krediter

+ skit som ej syns,

När pengarna väl kommer in så kommer jag gå från 32.000kr i månadens i räkningar ner till 17.500, då hinner alla mina förfrågningar gå ut i december och kan söka en till...
Nu är det bara den evig väntan tills man ser pengarna på kontot.

Notera har varit spelfri i 3år, spärrat mig på alla sms satjer, spelpaus förlängs.
Förutsättningar blanco och krediter, hur är din inkomst osv?

När jag loggar in på collector så stå det underbehandling 76000kr från via lendo (eftersom jag valde rememeber) så är det inte uppdaterat
ska jag bara söka om en höjning nu direkt på hemsidan på samma summa då? 76000kr 15år?

Förutsättningar blanco och krediter, hur är din inkomst osv?
Vilken snäll sambo du har. Förstår lättnaden! Andra steget i rätt riktning. Nu kan det inte annat än bli lättare för dig. :) Vad har du för inkomst deklarerad nu när du sökte?

7 Förfrågningar - en som är en månad gammal, dom ändra minst 6månader gamla.
15,8% - då min missbrukade kredit försvann förra veckan så den ökade med 10%
620k blanco
272k krediter
600.000 års inkomst förra året - 120k underskott.

7 Förfrågningar - en som är en månad gammal, dom ändra minst 6månader gamla.
15,8% - då min missbrukade kredit försvann förra veckan så den ökade med 10%
620k blanco
272k krediter
600.000 års inkomst förra året - 120k underskott.
Grymt Grattis!

När jag loggar in på collector så stå det underbehandling 76000kr från via lendo (eftersom jag valde rememeber) så är det inte uppdaterat
ska jag bara söka om en höjning nu direkt på hemsidan på samma summa då? 76000kr 15år?
Man loggar inte in. Man söker bara via den länken. Samma som du fick erbjudande på. 76000 x 15 år

Man loggar inte in. Man söker bara via den länken. Samma som du fick erbjudande på. 76000 x 15 år

Hur menar du där? Om man ansökt via Lendo och fått ett erbjudande ifrån Collector och väljer något annat kan man använda Collector ändå?

Grattis!
Tack för att du delar med dig till oss andra. Vi är så många i liknande situation som får frågetecken uträtade av det du berättar.
Jag har en liknande årsinkomst men fick en större utbetalning förra året (miljonbelopp) som mångdubblat min inkomst. Undrar hur jag ska göra när jag ansöker. Tar jag den årsinkomst som inkluderar en stor engångsutbetalning dividerat i 12 och anger den månadslönen, eller tar jag den månadslön som kommer in varje månad?
Någon som känner sig veta vad som är rätt och vad som är fel? Eller kanske inkomsten inte spelar så stor roll? Så klart spelar ju andra faktorer in också.

Hur menar du där? Om man ansökt via Lendo och fått ett erbjudande ifrån Collector och väljer något annat kan man använda Collector ändå?
Det stämmer. Collector är den enda bank som dett funkar med.

Jag fick 350.000 via Marginalen och Collector på 1 UC FF

Sökte samlingslånvia Lendo 350.000 x 12 år. Fick erbjudande från ett par banker, varav en av dom var Collector.
Gick vidare med Marginalen från Lendo, sen gick jag direkt till Collectors hemsida och sökte 350.000 x 12 år där som jag också fick via denna länk.

https://www.collector.se/privat/lana-pengar/samla-lan/ansok/#page-0

Fick tips av en annan på forumet att det funkar med Collector, vilket jag testade och var lika överraskad som du låter att det funkar. Även andra på forumet har jag sett nyttja detta utan problem.
Dessutom 2 lån på 1 UC FF

Det stämmer. Collector är den enda bank som dett funkar med.

Jag fick 350.000 via Marginalen och Collector på 1 UC FF

Sökte samlingslånvia Lendo 350.000 x 12 år. Fick erbjudande från ett par banker, varav en av dom var Collector.
Gick vidare med Marginalen från Lendo, sen gick jag direkt till Collectors hemsida och sökte 350.000 x 12 år där som jag också fick via denna länk.

https://www.collector.se/privat/lana-pengar/samla-lan/ansok/#page-0

Fick tips av en annan på forumet att det funkar med Collector, vilket jag testade och var lika överraskad som du låter att det funkar. Även andra på forumet har jag sett nyttja detta utan problem.
Dessutom 2 lån på 1 UC FF
Nice! Men en fråga om du fyller i ”samla lån” och får lösenkrav, fyller du även i lösen krav i collectors hemsida?

Där fick jag sms om att pengarna är utbetalda och kommer in 3-5 dagar, verifikationen om kontonummer är klar och godkänd.
Samt att lånet nu syns på remembers hemsida.
Fy faaaaan vad jag ska rensa skit, gothia kan fara åt skogen först och främst.
Återkommer med vilka skulder jag har och vilka jag nollar =)

Där fick jag sms om att pengarna är utbetalda och kommer in 3-5 dagar, verifikationen om kontonummer är klar och godkänd.
Samt att lånet nu syns på remembers hemsida.
Fy faaaaan vad jag ska rensa skit, gothia kan fara åt skogen först och främst.
Återkommer med vilka skulder jag har och vilka jag nollar =)
Fan vad skönt! Jag väntar nu på godkännande hos Collector bank. Är så jäkla nervös! Dom ville ha lönespec ifrån mig skickade ifrån mina båda arbeten!

Fan vad skönt! Jag väntar nu på godkännande hos Collector bank. Är så jäkla nervös! Dom ville ha lönespec ifrån mig skickade ifrån mina båda arbeten!
Jag väntar bara på att pengarna ska komma in, fick sms igår vid 17 tiden så det tar 1-3 bankdagar snacka om att kolla kontot varje timme haha... så fort dom kommer in så blir många samtal till alla dessa äckliga as som jag skall släcka! =)

Jag väntar bara på att pengarna ska komma in, fick sms igår vid 17 tiden så det tar 1-3 bankdagar snacka om att kolla kontot varje timme haha... så fort dom kommer in så blir många samtal till alla dessa äckliga as som jag skall släcka! =)
Jag förstår. Jag gör exakt likadant fast jag kollar lånets hemsida ifall något har hänt. Har kollat ca 20 gånger idag. Är så nervös, har inte fått något sms än fick endast tack för din komplettering.

Gothia inkasso är nu 0 - lyckades även pruta ner summan med 4000kr
Sileo inkasso: väntar jag svar inom ett par dagar om att endast få betala kapitalskulden som är på 50 istället för 92 med räntor inräknat
CSN: 0kr
Fyllt på kreditkorten med 10k vardera som buffert

Sergel inkasso går med på att skriva av 5000kr av skulden om jag betalar in allt i ett bräde men väntar in sileo först, går jag igenom där så plockar jag båda direkt.
Saldo: 0kr
Rocker: 0k - Fullbetald kredit.
På måndag så nollar jag PFC på 10k.
uppdaterar listan när jag gått igenom mer saker.

Och inte nog med det, äntligen fått nytt jobb som ger mer klirr i kassan =)

Gothia inkasso är nu 0 - lyckades även pruta ner summan med 4000kr
Sileo inkasso: väntar jag svar inom ett par dagar om att endast få betala kapitalskulden som är på 50 istället för 92 med räntor inräknat
CSN: 0kr
Fyllt på kreditkorten med 10k vardera som buffert

Sergel inkasso går med på att skriva av 5000kr av skulden om jag betalar in allt i ett bräde men väntar in sileo först, går jag igenom där så plockar jag båda direkt.
Saldo: 0kr
Rocker: 0k - Fullbetald kredit.
På måndag så nollar jag PFC på 10k.
uppdaterar listan när jag gått igenom mer saker.

Och inte nog med det, äntligen fått nytt jobb som ger mer klirr i kassan =)
Hur gjorde du för att få ner skulden hos Gothia och Sergel?

jag bad om en ackord uppgörelse, sa att jag har flera hundra tusen i skulder, vill göra rätt för mig, + har aldrig varit sen med en betalning så funkar det att flirta lite med dom

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp