Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Värt att vara medsökande?

Hej,
Min sambo har en gång i tiden tagit ett lån för att avlasta mitt dåliga kreditbetyg. Nu har jag tänkt att hon ska ansöka om ett nytt lån för att få bättre ränta.
Jag har en årsinkomst på 586.000kr och har lån på 665.000kr. Frågan är om det är värt att jag är med som medsökande eller om detta har en negativ påverkan?
Det handlar om ett lån på 160.000kr.

Hej,
Min sambo har en gång i tiden tagit ett lån för att avlasta mitt dåliga kreditbetyg. Nu har jag tänkt att hon ska ansöka om ett nytt lån för att få bättre ränta.
Jag har en årsinkomst på 586.000kr och har lån på 665.000kr. Frågan är om det är värt att jag är med som medsökande eller om detta har en negativ påverkan?
Det handlar om ett lån på 160.000kr.
Det beror helt på hur din sambos ekonomi ser ut, lån i förhållande till inkomsten, uc betyg etc. 160 k är inte så mkt, det kanske blir lättare för din sambo att låna själv eftersom du är aningens överbelånad i förhållande till din inkomst.

Men vad tycker din sambo om att än en gång låna för att förbättra ditt betyg medans hennes kommer försämras?
Är det ngn sorts missbruk/spelberoende som ligger bakom eller var kommer belåningen ifrån?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp