Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vad är viktigt vid val av bank?

Vad är viktigt när du ska välja ett lån från en bank Välj alla alternativ som passar

• Bankens rykte

Röster: 10 62.5%
  • Att flera har valt den banken

Röster: 0 0.0%
  • Kundservice som pratar svenska

Röster: 7 43.8%
  • Att de har en app

Röster: 6 37.5%
  • Automatisk månadsbetalning

Röster: 3 18.8%
  • Signera lånet via BankID

Röster: 10 62.5%
  • Inga kompletteringar

Röster: 9 56.3%
  • Att du känner till banken sen tidigare

Röster: 1 6.3%
  • Att läsa på om banken på forum eller via Google

Röster: 0 0.0%
  • Att läsa på om banken på deras hemsida

Röster: 2 12.5%

• Totalt antal röstare
    16
Jag kommer att ansöka om ett samlingslån hos Advisa i början av April. Jag skulle vilja veta vilka banker man ska undvika att välja som begär mycket kompletteringar? Jag kan skicka in arbetsintyg, lönespecifikationer och lösenkrav, men jag vill inte under några som helst omständigheter att banken ringer min arbetsgivare och de kräver att man skickar in kontoutdrag eller liknande.

Jag kommer att ansöka om ett samlingslån hos Advisa i början av April. Jag skulle vilja veta vilka banker man ska undvika att välja som begär mycket kompletteringar? Jag kan skicka in arbetsintyg, lönespecifikationer och lösenkrav, men jag vill inte under några som helst omständigheter att banken ringer min arbetsgivare och de kräver att man skickar in kontoutdrag eller liknande.

Återkom med vart du har fått anbud med dom 3 bästa räntorna sen så ska du få hjälp

Absolut! Jag hör av mig när jag har sökt hos Advisa i April vilka banker som är villiga att ge mig ett låneerbjudande. Vad jag har läst här i forumet så verkar det som att man ska undvika Forex och Nordax då de kräver att man skickar in kontoutdrag, ringer arbetsgivare samt att man ska skicka in alla handlingar via post.

Halkade själv in på handelsbanken vid ett billån för c:a 20 år sedan och har sedan blivit kvar.
Uppskattar att det är så sällan störningar/avbrott i deras it-system, allt fungerar som smort och deras app är ett under av enkelhet.
Att byta är dessutom jobbigt och känns inte motiverat. Men med min låga inkomst är jag säkert en ganska ointressant kund för banken. Fast vem bryr sig.

Denna gång gick billånet via Santander och även deras app verkar vara enkelheten själv att använda. Men till skillnad mot Handelsbanken så tog Santander en uppläggningsavgift på lånet, det bjöd handelsbanken på när det begav sig.
Är nog därför lite ge och ta där man själv får avgöra bankvalet efter sina egna unika förutsättningar och minimikraven som finns från banken för ex. lån.
För mig t.ex är skandiabanken ointressant då min inkomst är för låg för att ha en chans på ett ev. lån från dom.

Då är det möjlighet till betalningsfria månader och ingen krånglig process efter man blivit beviljad som är viktigast, skulle aldrig ansöka om dom ringer upp ens arbetsgivare ex.

När jag har 0 uc i september kommer jag söka samlingslån till bra ränta, sen kommer jag försöka utnyttja betalningsfria månader hos dom större lånen så ofta som möjligt för att lägga den summan för att betala bort mindre lån eller ammortera på lån med högre ränta. Bli av med månadskostnader.

kommer sortera dom enligt snöbollsmetoden i storleksordning.

Största lånet
Näst största lånet
3e störst
Kredit
Klarna
Betalkoll
Kredit
Kreditkonto
Smslån
Smslån
Delbetalning på mobil

Sedan tar jag betalningsfria månader på dom största så ofta som möjligt. Börjar med att betala av mobilen för att få ner månadskostnaden 600kr sen utnyttjar jag pengarna från betalningsfria månader för att bli av med sms lånen och arbetar mig uppåt i listan. Alltid göra allt för att få bort det minsta lånet först. Sen kan man ammortera på dom större allt eftersom.

blir jag av med smslånen och mobil kan jag lägga det jag betalade på dom månadsavgifterna i kombination på betalningsfria månader på att ammortera bort kontokrediten, när den månadsavgifter är borta använda dom pengarna för att ammortera på nästa. Snöbollsmetoden kommer bli mitt sätt att arbeta mot att bli skuldfri.

sortera alla lån i en excel fil efter storlek sen börja att bli av med det längst ner i listan hela tiden med alla knep. Får man betalningsfri månad på dom 2 största en månad kanske man har 5-10.000 extra att ammortera på det minsta/nästa minsta.

Bra strategi, har inte tänkt på betalningsfria månader på det sättet!

Halkade själv in på handelsbanken vid ett billån för c:a 20 år sedan och har sedan blivit kvar.
Uppskattar att det är så sällan störningar/avbrott i deras it-system, allt fungerar som smort och deras app är ett under av enkelhet.
Att byta är dessutom jobbigt och känns inte motiverat. Men med min låga inkomst är jag säkert en ganska ointressant kund för banken. Fast vem bryr sig.

Denna gång gick billånet via Santander och även deras app verkar vara enkelheten själv att använda. Men till skillnad mot Handelsbanken så tog Santander en uppläggningsavgift på lånet, det bjöd handelsbanken på när det begav sig.
Är nog därför lite ge och ta där man själv får avgöra bankvalet efter sina egna unika förutsättningar och minimikraven som finns från banken för ex. lån.
För mig t.ex är skandiabanken ointressant då min inkomst är för låg för att ha en chans på ett ev. lån från dom.

Handelsbankens app är verkligen enkel, så det låter ju bra med Santanders då! Sökte du direkt via bankerna eller via någon jämförelsetjänst?

Handelsbankens app är verkligen enkel, så det låter ju bra med Santanders då! Sökte du direkt via bankerna eller via någon jämförelsetjänst?
Nej senaste lånet var ett billån och ordnades via bilförsäljaren. Så jag kunde ju inte välja bank så att säga. Eller jag tror i alla fall inte det.
Men pratade faktiskt med Resurs bank tidigare som faktiskt ringde upp och tydligen raggade kunder. Dom påstod då att bästa möjligheten till bra ränta och största möjlighet att bli beviljad lån är att ringa direkt till dom och inte gå via förmedlare. Men dom talar ju å andra sidan i eget intresse.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp