• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Vad behöver jag göra, för att få samlingslån?

Superklanten

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
31 Januari 2021
Meddelanden
60
Mottagna reaktioner
31
Poäng
137
Hur kollar jag Bisnode utan att betala för det?

Ja jag vill ju samla och därav få lägre kostnad. Just nu känns det som att ett skräplån med dålig ränta är ändå bättre så kan man ändra det med tiden, än att betala som nu.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
Hur kollar jag Bisnode utan att betala för det?

Ja jag vill ju samla och därav få lägre kostnad. Just nu känns det som att ett skräplån med dålig ränta är ändå bättre så kan man ändra det med tiden, än att betala som nu.
Vet inte om det står direkt på hemsidan, annars kan du kolla i Kivra om du har en upplysning där från närtid
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 908
Poäng
1 247
Ring och prata med Nordax. De tittar inte så mkt på uc betyg men betalningsförmåga.
De har hjälpt mig med höjd bolån trots 54% UC risk..
Det blir en högre ränta med om ekonomin går ihop är det värd det tills du är på fötter igen.
 

Brorsan

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
12 Maj 2019
Meddelanden
996
Mottagna reaktioner
632
Poäng
617
Snart dags för att deklarera igen och med 72000 i underskott så kan det ju bli en del tillbaka där om det blir lika stort i år igen. Lägg allt du får tillbaka på att betala ner lån. Har du krediter, betala ner dessa så du får ner nyttjandegraden, det hjälper ditt UC-betyg vid nästkommande månadsuppdatering.
Har du många smålån så kan det vara bra att kika på snöbollsmetoden.
Kommer du fortsatt ha mycket räntar så kan du även jämka på skatten, alltså istället för att få tillbaka en massa nästa år så läggs lite mindre i skatt på varje lön. Ta de extra pengarna till att jobba med snöbollsmetoden.
Kanske inte kommer göra jättemycket för din UC men du kan komma ner i månadskostnad ganska snart.
 
F

Fuat

Gäst
Poäng: 0
Hej jag har många uc förfrågningar typ nästa 25-26 st ,men vill samla lån.vad kan man göra
 

Superklanten

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
31 Januari 2021
Meddelanden
60
Mottagna reaktioner
31
Poäng
137
Har fått ner UC till 6. Snart försvinner två förfrågningar till borde hamna under 5 då hoppas jag!
Då ska jag försöka mig på att söka ett samlingslån
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp