• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Vad göra, marginalen 3 veckor sena med utbetalning

Flingsalt

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
22 April 2021
Meddelanden
53
Mottagna reaktioner
10
Poäng
52
Blev beviljad ett samlinglsån på Marginalen den 9 maj, har fortfarande inte fått det utbetalt. 3 fakking veckor liksom...
Jag behöver pengar nu, helst igår. Hur ser det ut om jag ansöker om ett mindre lån på typ Lendo nu, och betalar av det med pengarna från lånet jag redan är beviljad. Börjar bli desperat. Kan Marginalen välja att inte betala ut mitt samlingslån om jag tar ett lån nu emellan?
Vad fan ska jag göra?
 
Senast redigerad av en moderator:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Milou

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
31 Mars 2020
Meddelanden
485
Mottagna reaktioner
130
Poäng
327
Blev beviljad ett samlinglsån på Marginalen den 9 maj, har fortfarande inte fått det utbetalt. 3 fakking veckor liksom...
Jag behöver pengar nu, helst igår. Hur ser det ut om jag ansöker om ett mindre lån på typ Lendo nu, och betalar av det med pengarna från lånet jag redan är beviljad. Börjar bli desperat. Kan Marginalen välja att inte betala ut mitt samlingslån om jag tar ett lån nu emellan?
Vad fan ska jag göra?
Det bästa är väl kontakta Marginalen och fråga varför det dröjer? Hade du lösenkrav?
 

Milou

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
31 Mars 2020
Meddelanden
485
Mottagna reaktioner
130
Poäng
327
Varit i kontakt med dom flertalet gånger. Har varit i kontakt med dom 12 gånger.
Ja, jag hade lösenkrav.
Har de inte ens löst det som skulle lösas?
De borde ju någon av dessa 12 gånger talat om varför det dröjer. Låter udda det ska ta så lång tid utan att de förklarar varför
 

Flingsalt

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
22 April 2021
Meddelanden
53
Mottagna reaktioner
10
Poäng
52
Har de inte ens läst det som skulle lösas?
De borde ju någon av dessa 12 gånger talat om varför det dröjer. Låter udda det ska ta så lång tid utan att de förklarar varför
Har en tråd gällande detta. Sök på Marginalen så hittar du.
Det enda jag får som svar att dom har hög belastning och jag helt enkelt får vänta. Man får aldrig prata med handläggarna utan enbart kundtjänst. Hade jag inte ringt, så skulle jag inte hört ett ljud ifrån dom.
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 271
Mottagna reaktioner
677
Poäng
637
Finns en risk att dom ger avslag då dom jobbar med Lendo också och kommer se att det kommer in en ny ansökan. Har det gått 3 veckor får dom fan skynda sig lite för går det några dagar till så kommer dom andra buden du fick inte heller vara giltiga längre så att du kan byta bank.
 

Flingsalt

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
22 April 2021
Meddelanden
53
Mottagna reaktioner
10
Poäng
52
Finns en risk att dom ger avslag då dom jobbar med Lendo också och kommer se att det kommer in en ny ansökan. Har det gått 3 veckor får dom fan skynda sig lite för går det några dagar till så kommer dom andra buden du fick inte heller vara giltiga längre så att du kan byta bank.
Dom andra buden är redan väck. Har haft kontakt med Advisa X antal gånger under denna resan också!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp