Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vad innebär Inkasso egentligen?

Tja.

Jag riskerar inkasso då jag inte hinner betala en faktura i tid, har mejlat och allt men ingen större hjälp.
Men till frågan. Får man någon typ av anmärkning eller sänks en kreditvärdighet om man får inkasso? Jag kommer att kunna betala den direkt.

Tacksam för svar

Tja.

Jag riskerar inkasso då jag inte hinner betala en faktura i tid, har mejlat och allt men ingen större hjälp.
Men till frågan. Får man någon typ av anmärkning eller sänks en kreditvärdighet om man får inkasso? Jag kommer att kunna betala den direkt.

Tacksam för svar
Det beror lite på vad det är för skuld?? Det vanliga är att om du betalar direkt så händer det absolut ingenting. Ett inkassokrav påverkar inte din kreditvärdighet. Du kan även ringa till INkassobolaget och be om en avbetalningsplan om du inte kan betala hela summan direkt. Inte heller då påverkas din kreditvärdighet.

MEN en del skulder som kreditkortsskulder och lån som skickas till Inkasso rapporteras även till Uc och då får du en anmärkning om missbrukad kredit alt misskött kontokort.

Det beror lite på vad det är för skuld?? Det vanliga är att om du betalar direkt så händer det absolut ingenting. Ett inkassokrav påverkar inte din kreditvärdighet. Du kan även ringa till INkassobolaget och be om en avbetalningsplan om du inte kan betala hela summan direkt. Inte heller då påverkas din kreditvärdighet.

MEN en del skulder som kreditkortsskulder och lån som skickas till Inkasso rapporteras även till Uc och då får du en anmärkning om missbrukad kredit alt misskött kontokort.

Okej det kändes skönt att lösa.
Lånet är från meddelandelån, summan är på ca 3500.
Så då är allt lugnt eller om jag betalar inkassofakturan i tid?

Mvh

Okej det kändes skönt att lösa.
Lånet är från meddelandelån, summan är på ca 3500.
Så då är allt lugnt eller om jag betalar inkassofakturan i tid?

Mvh
Ja det är lugnt, meddelandelån rapporterar ju inte till Uc. Står det till vilket Inkassobolag som skulden kommer att skickas?
Om du vet med dig att du kan betala Inkassofakturan i tid så behöver du inte kontakta dem, om du däremot önskar dela beloppet på flera betalningstillfällen så kontaktar du Inkassobolaget när räkningen kommer.

Men du behöver inte vara orolig för anmärkning just nu.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp