• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Vad jobbar ni med?

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 129
Mottagna reaktioner
2 509
Poäng
1 707
Bara en reflektion av ditt föregående inlägg där angående pandemin och hemma kontor har gjort att du har mindre utgifter, tror du att yrkessverige kommer bli förändrat efter pandemin eller kommer folk fortsätta att resa i tjänsten som vanligt och köpa super dyra kläder för att "se bra ut på jobbet"?, Med andra ord, har vi lärt oss något av möjligheten att utföra våra arbeten nån annanstans och med lika bra resultat? Vad tror du ?
Jag tror och hoppas att det blir en förändring, för det är inget bra sätt att leva på i längden, enormt tröttsamt, ständigt planerade av allt i minsta detalj. För min del, har förmånen att bestämma själv ganska mycket, så kommer det att bli en hybrid, med mycket mer hemmakontor än innan pandemin och ja tjänsteresorna kommer att minska, men inte försvinna helt. Man får ruggigt mycket gjort när man jobbar hemma, så viss typ av arbete kommer jag att göra hemma och när jag är på kontoret så är det mest för att vara social, med möten, kanske träffa nyanställda som behöver introduktion, innovationsmöten m m. På sikt hoppas jag att kunna klara mej utan tjänstebil, blir både bättre och billigare för både arbetsgivaren och mej med taxi och hyrbil när det verkligen behövs.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
Bara en reflektion av ditt föregående inlägg där angående pandemin och hemma kontor har gjort att du har mindre utgifter, tror du att yrkessverige kommer bli förändrat efter pandemin eller kommer folk fortsätta att resa i tjänsten som vanligt och köpa super dyra kläder för att "se bra ut på jobbet"?, Med andra ord, har vi lärt oss något av möjligheten att utföra våra arbeten nån annanstans och med lika bra resultat? Vad tror du ?
Förstår det inte var riktat åt mig men vill ändå lägga till min input på det.
Jag tror inte det, många människor är ivriga att komma tillbaka till arbetsplatserna och börja spendera på sånt man tycker är viktigt.
Jag trodde från början att båda mat och bränsleutgifterna skulle gå ner men jag märkte inte något avsevärt när vi blev hemskickade för 1.5 år sedan.

Men med det sagt, jag hoppas på fortsatt möjlighet att jobba hemifrån så mycket som möjligt. Jag trivs väldigt bra med det.
 

Sparman

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
26 Maj 2020
Meddelanden
300
Mottagna reaktioner
195
Poäng
367
Vill aldrig mer höra en sjuksköterska klaga på sin lön om den genom en busenkel tilläggsutbildning kan tjäna mellan 40-50k. :facejoy:

Jag arbetar som chaufför, kör ej lastbil men levererar varor till butiker samt privatpersoner, och tjänar ca 32000 kr. Grundlönen ligger nog inte på mer än 29.500 men får sluta när jag är klar och effektiv tid ligger nog på ungefär 80-85% av heltid. Med det sagt har jag utbildat mig fem år på universitet som ej ledde till jobb så rätt bittert är det ändå.

Jag tror knappast du skulle vilja byta jobb med en sjuksköterska? Dom är absolut värda den lönen med tanke på hur det är att jobba häcken av sig som sjuksköterska. Du kan ju tänka hur dom hade det under pandemin runt om i landet när covid-19 härjade som värst.
Dom gjorde ett enormt jobb som jag tror att många inte hade klarat av med tanke på vilken situation dom befann sig i.
En stor eloge för allt slit dom gjorde och allt dom fick offra. Lönen skulle egentligen vara betydligt högre med tanke på allt slit dom gör.
 

denise77

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
8 Januari 2013
Meddelanden
74
Mottagna reaktioner
18
Poäng
62
Vill aldrig mer höra en sjuksköterska klaga på sin lön om den genom en busenkel tilläggsutbildning kan tjäna mellan 40-50k. :facejoy:

Jag arbetar som chaufför, kör ej lastbil men levererar varor till butiker samt privatpersoner, och tjänar ca 32000 kr. Grundlönen ligger nog inte på mer än 29.500 men får sluta när jag är klar och effektiv tid ligger nog på ungefär 80-85% av heltid. Med det sagt har jag utbildat mig fem år på universitet som ej ledde till jobb så rätt bittert är det ändå.

Exakt vad menar du med ” busenkel tilläggsutbildning”? Utveckla gärna. Om inte du själv gått vidareutbildning sjuksköterska så blir jag nyfiken på hur du kan veta? Sen när det ” klagats” på löner inom vården o då främst Ssk så handlar ju det om oskälig lön mot vad det innebär i ansvar, tillgänglighet mm mot arbetsgivaren. Kan utveckla det hur mkt som helst men ska inte fastna där nu, det får bli ett annat forum. Tråkigt för dig om du satsat på en utbildning som ej lett till arbete men ditt argument blir väldigt tunt. Det är ju inte en ny exad sjuksköterska som tjänar dom pengarna utan oftast med minst ett par års erfarenhet.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 955
Mottagna reaktioner
6 148
Poäng
3 907
Jag skulle bara vilja tillägga, för att tjäna de pengar som jag gör så kostar det också, har varit hur tydligt som helst nu under pandemin när man kunnat jobba hemifrån mer eller mindre heltid. Som högre tjänsteman betalar man sina kläder själv och tyvärr behövs det en hel del, det förväntas att man ser representativ ut, framförallt om man är kvinna, bara priset för inköp för strumpbyxor är häpnadsväckande. Man reser och jobbar mycket, har inte tid att laga mat från grunden och ta med lunchlådor till jobbet, ja listan kan göras hur lång som helst. Kan säga att jag har c a 15.000 kr mindre i utgifter/månad när jag haft hemmakontor.

Håller med dig fullständigt! Jag är glad att jag fortfarande till viss del kan fortsätta arbeta hemifrån och därmed kunna sänka en del kostnader, inte minst bensinkostnaderna… :)
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 361
Mottagna reaktioner
13 444
Poäng
8 917
Jag kan säga som såhär. Jag hade utan problem (!) gått ner 20.000 i lön om jag hade fått jobba varifrån jag vill.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 559
Mottagna reaktioner
6 142
Poäng
4 147
Håller med dig fullständigt! Jag är glad att jag fortfarande till viss del kan fortsätta arbeta hemifrån och därmed kunna sänka en del kostnader, inte minst bensinkostnaderna… :)
Du har du omprövat väll, mindre bensin kostnad ? Haha
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp