• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Vad ska jag låta gå till Inkasso - Luma finans?

fattigkatt

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
10 Oktober 2023
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
5
Poäng
26
Hej jag frågade i en annan tråd utan att få svar men skickar Luma (credifi/lumify/binly) hem något via post vid försening?
Är över en månad sen nu och ska vara på annan ort några veckor.
Gothia skickar via Kivra har jag läst här så det känns skönt. Men innan dess?

Snälla om någon har varit lika försenad som mig (30+ dagar), hur gick det till?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 575
Mottagna reaktioner
7 008
Poäng
4 807
Hej jag frågade i en annan tråd utan att få svar men skickar Luma (credifi/lumify/binly) hem något via post vid försening?
Är över en månad sen nu och ska vara på annan ort några veckor.
Gothia skickar via Kivra har jag läst här så det känns skönt. Men innan dess?

Snälla om någon har varit lika försenad som mig (30+ dagar), hur gick det till?
Har aldrig fått ngt skriftligt fr lumify, alla påminnelsen kom via mejl.
Gothia skickar via Kivra precis som du säger. Dock har jag fått påminnelse fr Gothia som vanligt brev, snigelpost.
 

fattigkatt

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
10 Oktober 2023
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
5
Poäng
26
Har aldrig fått ngt skriftligt fr lumify, alla påminnelsen kom via mejl.
Gothia skickar via Kivra precis som du säger. Dock har jag fått påminnelse fr Gothia som vanligt brev, snigelpost.
Stort tack för svaret Myra, såg det igår och sov gott i natt för första gången på ett tag.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 575
Mottagna reaktioner
7 008
Poäng
4 807
Stort tack för svaret Myra, såg det igår och sov gott i natt för första gången på ett tag.
Jag är mycket väl bekant med fenomenet "livrädd för brevlådan"! Ett tag fick jag inkassobrev och förelägganden fr Kf flera dagar i veckan. Det var fruktansvärt. Det är väldigt bra att det skickas via Kivra nu, det mesta i alla fall.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 575
Mottagna reaktioner
7 008
Poäng
4 807
@fattigkatt dock blev jag lite osäker nu om det inte är så att själva uppsägningen av krediten skickas med vanlig post. Men jag hoppas att även det går numera via Kivra.
 

fattigkatt

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
10 Oktober 2023
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
5
Poäng
26
Ursäkta tjatet men kan någon fylla på med information om credifi/lumifi/binly skickar uppsägningen med vanlig post.

Sen undrar jag om det alltid kommer en uppsägning innan inkasso?

Blir en dyr läxa det här :/ aldrig mer smslån.
 

Vet ju bättre

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
11 Oktober 2023
Meddelanden
11
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Okej släppt Lumify och credifi nu. Första okända nummer idag. När jag söker på numret kommer det upp infracom communications. Är det deras callcenter eller brukar deras namn komma fram vid nummersökning? Någon som vet?
 

Jena

Aktiv medlem
Poäng: 31
Blev medlem
23 September 2023
Meddelanden
45
Mottagna reaktioner
9
Poäng
31
Jag önskar att jag hade släppt VaConto, Vivus, Everyday+ och Flexlimit mkt tidigare än vad jag gjorde! De tär väldigt dyra krediter som knappt minskar pga höga kostnader, liten amortering och sen kan man ta ut igen när man nyss betalat in och så är karusellen igång.
Har släppt allt som inte ger anmärkning till inkasso. Fått bra avbetalningsplaner, fryst ränta på en del. Nu minskar dem!
Vivus släppte jag inte av ren rädsla eftersom de hela tiden hotade med kronofogden, men till slut hade jag inget val och släppte den med och den kom till Gothia.
Sticker in lite frågor här, hoppas att det är ok.
Jag är inne lite på att släppa mina skulder som Inte syns på UC men det känns lite läskigt.
Du skriver att du har 7 olika inkassobolag hur mycket är den totala summan på dessa och hur mycket betalar du per månad?
Har även en fråga ang Brixo och de som
är under dem som tex merax osv, nån vet vilket inkassobolag dom har?
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 575
Mottagna reaktioner
7 008
Poäng
4 807
Sticker in lite frågor här, hoppas att det är ok.
Jag är inne lite på att släppa mina skulder som Inte syns på UC men det känns lite läskigt.
Du skriver att du har 7 olika inkassobolag hur mycket är den totala summan på dessa och hur mycket betalar du per månad?
Har även en fråga ang Brixo och de som
är under dem som tex merax osv, nån vet vilket inkassobolag dom har?
Har faktiskt ”bara” sex inkassoärenden nu. Blev klart med nr7 igår då sista som var kvar betalades in. Har ca 150 k hos inkasso. Betalar 4400kr/mån Har betalat mkt mer förut men förhandlat och fått ner månadsbeloppet hos Lowell, Gothia och Intrum och även fått fryst ränta i tre av ärendena.
Ang Brixo och Merax så vet jag tyvärr inte hos vilket inkasso de hamnar
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp