• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Vad skulle du ha gjort?

Gelanto

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
19 Januari 2023
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
7
Poäng
26
Har lite tid att tänka men det snurrar väldigt mkt i huvudet. Vill egentligen inte ta mer i lån... Men känner att jag måste.... Hur mkt tycker ni jag ska amortera bort isf? Amortera det minsta idag ca 1300 kr och har en ränta på 900 kr... (!) sjukt mkt!
Så får lite panik över vilken summa jag ska ta för det nya lånet. Vill ju bli av med det så snabbt som möjligt men om jag amiterar ca 5-6 k så har jag "bara" 8k att leva för typ i månaden. Känns som om man inte kommer kunna spara undan något i månaden liksom.... Är van att egentligen ha 12k ca efter alla räkningar.... Men om jag tar 5-6k i månaden så kommer jag bli av med skulden på 3 år ca.

Hur hade ni tänkt? Blir tokig på detta.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 908
Poäng
1 247
Har lite tid att tänka men det snurrar väldigt mkt i huvudet. Vill egentligen inte ta mer i lån... Men känner att jag måste.... Hur mkt tycker ni jag ska amortera bort isf? Amortera det minsta idag ca 1300 kr och har en ränta på 900 kr... (!) sjukt mkt!
Så får lite panik över vilken summa jag ska ta för det nya lånet. Vill ju bli av med det så snabbt som möjligt men om jag amiterar ca 5-6 k så har jag "bara" 8k att leva för typ i månaden. Känns som om man inte kommer kunna spara undan något i månaden liksom.... Är van att egentligen ha 12k ca efter alla räkningar.... Men om jag tar 5-6k i månaden så kommer jag bli av med skulden på 3 år ca.

Hur hade ni tänkt? Blir tokig på detta.
Öh hur tänker du nu? Vad menar du att du ska betala med dessa 8000kr? Gör en ordentlig budget. Så löser det sig rätt bra. Satsa på att snabbast möjligen bli av med högkostnadskreditet.
 

Gelanto

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
19 Januari 2023
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
7
Poäng
26
Var hos banken idag. Deras internet hade dött så arbetare utanför dom hade kapat av internet kabeln...
Pratade om min situation lite snabbt och förklarade att jag ville föra över mitt lån från Nordea till SEB sant höja lånet från 156k till 200k och jag skulle kunna styrka med lönespecifikationer, anställningsavtal och att om det behövs så kan min far gå in som borgenär som säkerhet så han tjänar 3 miljoner /år.
Hon sa att det där skulle nog inte vara några problem.
Så jag har alla fördelar med mig.
Samt att jag ska betala av på 6 år ist för 12 år så jag halverar återbetalningstiden.
Tycker ni det låter som jag kommer att få igenom det eller inte?
 

Gelanto

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
19 Januari 2023
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
7
Poäng
26
Om pappa tjänar 3 mille per år så skulle jag nog bett honom om ett lån istället för banken.
Han är snart pensionär. Och jag vill inte att han ska pynta in pengar som jag har gjort av med på dåliga beslut. Handlar om principsak. Har du orsakat en sak så får jag stå mitt kast som vuxen människa att rätta till det annars lär man sig aldrig ifrån sitt misstag.
 

Gelanto

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
19 Januari 2023
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
7
Poäng
26
Jaaaaa! Fick ett lån på 200k trotts 242k i årsinkomst innan den nya uppdateringen av deklarationen kom!!!
Ska bara stärka med arbetsgivarintyg så får jag det utbetalt i veckan ❤️
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp