• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Vad tror ni om mina möjligheter? Betyg idag: 0,9

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Nej,
Du skrev att du hade under 500K i blanco. Det kan ha inneburit 10.000 kr i blanco och det kan ha inneburit 499.000. Ett brett spann eller?

Sen så förklaras det ju utav det Korpen skriver. Och du fyller i nedan. Hade du ensam sökt bolånet hade det förmodligen blivit ett nej men som tur var så var din sambo med och då var det inga problem!
Håller med brett spann där på blanco.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 209
Mottagna reaktioner
1 078
Poäng
897
Hade du lån när ni sökte bolån?

Tycker du ska söka ett stort på 300-350 k med bra ränta. Sen ett mindre där du lägger fokus på extraamortering!
 

Lea31

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
7 Juni 2017
Meddelanden
419
Mottagna reaktioner
186
Poäng
367
Hade du lån när ni sökte bolån?

Tycker du ska söka ett stort på 300-350 k med bra ränta. Sen ett mindre där du lägger fokus på extraamortering!

Mm enligt uc hade jag 324’ synliga blanco när banken gjorde slutkollen.

Ska ringa och kolla möjligheterna till att få låna upp på fastigheten, kommer nog inte komma mycket lägre än 0,5 i betyg och 2 uc kan de knappast höja ögonen över..
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 209
Mottagna reaktioner
1 078
Poäng
897
Mm enligt uc hade jag 324’ synliga blanco när banken gjorde slutkollen.

Ska ringa och kolla möjligheterna till att få låna upp på fastigheten, kommer nog inte komma mycket lägre än 0,5 i betyg och 2 uc kan de knappast höja ögonen över..

Så när ni ansökte om lånelöfte hade du redan 324 000 kr i lån?
 

Lea31

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
7 Juni 2017
Meddelanden
419
Mottagna reaktioner
186
Poäng
367
Okej. Då sökte ni online.

Får man fråga vad din sambo sa om dina lån eller vad dom hade gått till?

Aa vi sökte online, var egentligen jag som sökte åt oss så han visste inte direkt att jag hade några lån. Detta var december 2017.
Detta uppdagades för cirka 11 månader sedan och då blev det ett jävla liv och de förstår jag. Så ångrar att jag inte var ärlig från början.
Men det var spelskulder och överkonsumtion det handlade om, har idag gått en behandling på 3 månader och går kontinuerligt på självhjälpsmöten och är självfallet 100% ärlig idag. Varit spelfri i snart 11 månader :)
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 209
Mottagna reaktioner
1 078
Poäng
897
Aa vi sökte online, var egentligen jag som sökte åt oss så han visste inte direkt att jag hade några lån. Detta var december 2017.
Detta uppdagades för cirka 11 månader sedan och då blev det ett jävla liv och de förstår jag. Så ångrar att jag inte var ärlig från början.
Men det var spelskulder och överkonsumtion det handlade om, har idag gått en behandling på 3 månader och går kontinuerligt på självhjälpsmöten och är självfallet 100% ärlig idag. Varit spelfri i snart 11 månader :)

Oj, vad jobbigt det måste ha varit. Men sanningen kommer alltid fram oavsett. Starkt av dig att du har tagit tag i problemet och går i behandling!

Hur var era förutsättningar annars?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp