Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vad tror ni om våra chanser?

Min sambo vill hjälpa mig att samla 280.000:- på så lång återbetalningstid som möjligt. Hon har bästa tänkbara betyg hos UC. Inga synliga lån hos UC förutom bolån.

Det finns ett billån hos VW Finans men som jag förstår det syns inte detta på upplysningscentralen?

Inkomst 36500:-/mån brutto tillsvidareanställning
Hus, sambo och två små barn

Vad säger expertisen? Kommer hon få erbjudanden på ex Lendo eller ska hon vända sig till sin bank (Swedbank)?

Jag hade kört via Lendo.

Okej

Jag vet att man kan ställa sig frågan om hur långt ett snöre är - men med dina erfarenheter, Terry, tror du det finns en chans att få ett blanco på angivet belopp?

Om allt det du skrivit i ditt första inlägg stämmer, så vågar jag sätta både min höger - och min vänsterarm på att din sambo kan beviljas lån upp till 350 000 vad jag vågar påstå med lika stor bestämdhet utan några som helst problem och sett till dagens omvärldssituaton också en bra ränta.

Du har noll och ingen anledning till oro förutsatt att allt du skrev i inlägg 1 stämmer.

Kör Lendo, ni blir då garanterade beviljat lån + bra ränta. Sen om ett halvår när ni redan har lånet och löst allt ditt kan ni kontakta hennes "vanliga" bank och se om dom kan matcha räntan.

Om allt det du skrivit i ditt första inlägg stämmer, så vågar jag sätta både min höger - och min vänsterarm på att din sambo kan beviljas lån upp till 350 000 vad jag vågar påstå med lika stor bestämdhet utan några som helst problem och sett till dagens omvärldssituaton också en bra ränta.

Du har noll och ingen anledning till oro förutsatt att allt du skrev i inlägg 1 stämmer.

Kör Lendo, ni blir då garanterade beviljat lån + bra ränta. Sen om ett halvår när ni redan har lånet och löst allt ditt kan ni kontakta hennes "vanliga" bank och se om dom kan matcha räntan.
Man kan säga att vi är motsatta parter kring ekonomi jag och min käraste. Dock är jag ansvarsfull gällande att allt ska gå rätt till. Har du någon erfarenhet kring tjänster som skriver skuldebrev mellan privatpersoner? Läste som hastigast om Lexly.

Här kan du göra det gratis, du ska inte betala för en tjänst som finns i överflöd på Google.

Här kan du göra det gratis, du ska inte betala för en tjänst som finns i överflöd på Google.

När man ansöker hos Lendo vad ska man välja för orsak till lånet? Eftersom hon inte har några lån att samla känns det ju konstigt att ange det? Vad är bäst att välja?

När man ansöker hos Lendo vad ska man välja för orsak till lånet? Eftersom hon inte har några lån att samla känns det ju konstigt att ange det? Vad är bäst att välja?

Välj att hon ska köpa bil.

Rekommenderar starkt att spara till en egen bil istället för låna.

Men är det bestämt att det ska lånas så se till att det är ett riktigt billån med säkerhet och inget man bara kallar för billån.
Ränteavdraget på lån utan säkerhet försvinner nämligen helt om 7 månader. Men kommer att ligga kvar på 30% för lån med säkerhet.

Så att välja ett lån utan säkerhet kostar ca 43% mer i absolut räntebelopp från nästa år.

Dom ska inte köpa bil utan samla lån.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp