Ja
Jag är övertygad om att Tidö tar detta igen. De låg under förra gången också i undersökningar men känns ännu starkare i år. Inte minst med tanke på Magdas andefattiga försök till att prata skit om oppositionen istället för att koncentrera sig på sin egen politik.
Sosseriet hör till 50-60 talet.
Fast det är något högern och att ofta skylla ifrån sig. Jag undrar genuint varför?
Anser att det är helt tvärtom. Tidöpartierna ägnar sig åt till 98 % av tiden att klaga eller tjata på att dom rödgröna förstört Sverige och 2 % åt att driva igenom sin egen politik.
Dom mest hatiska väljarna hittar du på högersidan (finns på hos bägge blocken och på rödgröna sidan är det V som har mest hatiska väljare).
Man ser dagligen personangrepp, hat och påhopp inte minst på Magda (tycka vad man vill om henne). Men dom påhoppen hon fått motstå är allt annat än OK.
Många av dom här väljarna är så lågbegåvade enligt mig att man baxnar (inte alla såklart). Hade jag varit partiledare hade jag varit glad att inte ha såna väljare i mitt parti.
Typiska retoriken man ofta kör med från den högra sidan när man avslöjas i någon skandal (oftast inom SD) är att Magdas trollfabrik är igång igen, det bara är lögner, all media är vänsterdriven, alla är hycklare osv. Så låter det nästan alltid tyvärr, nu pratar vi framförallt om väljarna. Men sen när det kommer fram någon skandal om V eller S då alltid till 100 % är det alltid sanning enligt högern. Det är en smula märkligt.
SD lägger allt som oftast skuld på sossarna och möjligtvis Reinfeldt, själva har dom ju svikit en hel del väljare som nu tar Afs före istället för dom.
Vi har en statsminister som är oerhört korrupt och en smula naiv enligt mig. Han viker sig platt helt och totalt för SD, allt för att göra Åkesson glad. Han är nog stressad när han inser att han lär bli avsatt efter valet så nu börjar han skylla ifrån sig på dom rödgröna (som han alltid gör och har gjort) far med osanningar, är allmänt otrevlig och gestikulerar hej vilt med armarna. Han presenterar en politik moderaterna egentligen inte står för. Allt för att smöra för Jimmie och det viktigaste är att vinna röster tydligen. Han är så naiv att han inte förstår att SD kommer att svika honom sen när dom inte är lika beroende av Moderaterna sen. Då kör SD eget race och alla på högerkanten kommer stå kvar på perrongen och säga att SD svek dom. Nog raset för moderaterna framförallt (vilket förvisso redan börjat).
Man har ägnat 4 år till att pajkasta dom rödgröna, går oftast inte ens 3 sekunder när dom får en fråga innan dom börjar prata om dom rödgröna och alla fel dom gjort. Är som att dom är besatta. Hade varit bättre om dom faktiskt la krutet på sin egna politik. Alltid är det någon annans fel, allt är alltid sossarnas fel så låter det för ofta tyvärr från dom blåa.
Är det någon skandal inom partierna (säg SD eller M) som kanske är rasistisk så har det aldrig hänt. Bara media som är vänster, och har det ens hänt så sitter man alltid där med hink och spade och skyller på att vänstern minsann är extrema kommunister eller hyllar terrorister, eller sossarnas införande av rasbiologiska institutet osv. Aldrig har man själv gjort något och whataboutismen är verkligen ett stort faktum bland högern, både bland väljare och partiledare.
Ofta tyvärr att man sysslar med samma smutskastning och mobbning. Många av väljarna ser igenom det, därför tror jag att man inte vinner. Men det är möjligt att dom faktiskt vinner även om jag tror att chansen,eller jag menar risken…. är väldigt liten.
Men jag tycker inte att dom gjort dåligt ändå, Tidö. Det ska tilläggas.