Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Var kan jag öppna ett bankkonto utan att en UC tas?

Hej,
Vill öppna ett vanligt bankkonto där jag kan koppla ett kort (utan kredit) utan att UC tas.
Är det möjligt?

Skandia tog ingen UC på mig, för ett år sen ungefär. Minns att dom inte tog nån annan upplysning heller. Ansökte om Visa Electron kort och det var inga problem. Hade då löneutmätning.

Bara nyfiken, har du inget bankkonto just nu? Och varför vill man öppna ett nån annanstans? :-/

Man får väl öppna bankkonto om man har betalningsanmärkningar eller?

Bara nyfiken, har du inget bankkonto just nu? Och varför vill man öppna ett nån annanstans? :-/

1. Det kan vara att jag vill ha samma bank som min sambo.
2. Det kan vara att jag har ett bankkontor (SEB exempelvis) på orten där jag bor men banken jag tidigare hade saknar bankkontor på min nya ort.
3. Det kan vara att jag inte vill att en bank ska se min historik utav smslån och spelande.
4. Det kan vara att jag vill ha en bank som inte har så hög kostnad för kort/internettjänst.
5. Det kan vara att jag vill ha en bank som tillhandahåller Mobilt Bank ID men som min nuvarande bank saknar.
6. Det kan vara att jag vill ha en bank som har ett bättre internetsystem, som är mer modernt och fräscht.
7. Det kan vara att jag har tänkt att ta ett lån på banken och den nya banken är mer fördelaktig.

Det ovan är några få exempel bara på varför man kan tänka sig byta bank :)
Jag har SEB idag.

Forex tar ingen upplysning för konto. Hur dom gör med kortet vet jag dock inte

Såg nu att jag hade Forex och deras internetbank,
Jäklar vad den ser omodern ut dock :D

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp