• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Varför leasar inte alla/fler bil?

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 658
Mottagna reaktioner
836
Poäng
747
elbilen beställd:) med försäkring, vinterdäck, gummimatta, däckbyte och däckhotell 2600kr i månaden, laddar gratis på jobbet. Leasinsavgiften drar jag in på bensin bara, då har jag inte ens tagit med det jag sparar på skatt, besiktning, service och eventuella skador på min nuvarande bil under 3 år med ;) nöjd!
Det är dock olagligt att ladda gratis på jobbet. Betalar du skatt för förmånen så blir det helt plötsligt inte lika roligt.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

FarAway

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
22 Oktober 2014
Meddelanden
871
Mottagna reaktioner
357
Poäng
497
Det är dock olagligt att ladda gratis på jobbet. Betalar du skatt för förmånen så blir det helt plötsligt inte lika roligt.
Hahahahhaahahahahahahhahahahahahahah
Har har vi ännu en knowitall som är mot privatleasing och tror på köra runt i skrotbil är bättre och billigare:) som också vet vad jag jobbar med och vart jag jobbar och hur mina förmåner ser ut. Ladda kan man också göra på Ikea, stora köpcenter eller när man handlar på Ica:) gratis ….
 
Senast ändrad:

Brorsan

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
12 Maj 2019
Meddelanden
974
Mottagna reaktioner
626
Poäng
617
Jobbar man med att installera laddstolpar så provar man bara att installationen är korrekt och stolpen funkar. Man laddar alltså inte bilen, det är bara en bieffekt :)
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 658
Mottagna reaktioner
836
Poäng
747
Hahahahhaahahahahahahhahahahahahahah
Har har vi ännu en knowitall som är mot privatleasing och tror på köra runt i skrotbil är bättre och billigare:) som också vet vad jag jobbar med och vart jag jobbar och hur mina förmåner ser ut. Ladda kan man också göra på Ikea, stora köpcenter eller när man handlar på Ica:) gratis ….
Det spelar ingen roll var du jobbar. Det är inte tillåtet att ladda gratis på jobbet. Om du sedan gör det så är det klart att du sparar pengar genom att inte betala för något som du skulle ha betalat för. Jag är inte emot att du hyr en bil, det får du väl göra om du vill. Det stör mig inte särskilt att du planerar att bryta mot lagen när du laddar den heller.

Men det är lite lustigt att du kan så lite. Vill man inte läsa på om hur laddning fungerar innan man skaffar en elbil?
 

FarAway

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
22 Oktober 2014
Meddelanden
871
Mottagna reaktioner
357
Poäng
497
Det spelar ingen roll var du jobbar. Det är inte tillåtet att ladda gratis på jobbet. Om du sedan gör det så är det klart att du sparar pengar genom att inte betala för något som du skulle ha betalat för. Jag är inte emot att du hyr en bil, det får du väl göra om du vill. Det stör mig inte särskilt att du planerar att bryta mot lagen när du laddar den heller.

Men det är lite lustigt att du kan så lite. Vill man inte läsa på om hur laddning fungerar innan man skaffar en elbil?
Du låter extrem bitter och har extrem dålig attityd. Och du har fel, men det brukar du väl höra ofta när du skriver så fel som du gör. Du låter t o m lite irriterad och lite besvärad speciellt med tanke på hur du formulerar dig. Har du en dålig Bamsedag kanske? Trött efter tråkiga jobbet med samma tråkiga kollegor som kör med dig på jobbet så nu tyckte du att du skulle visa din okunskap även här? Herregud va tragiskt bamse:) Jag brukar i normala fall inte ha problem att förklara mig och hur saker och ting fungerar men när det gäller dig och ditt faktafel och din nedsättande ton och din okunskap så tänker jag inte diskutera med dig. Ber om ursäkt om du blev så irriterad men din dåliga attityd och din okunskap kan du behålla för dig själv.
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 632
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
Hahahahhaahahahahahahhahahahahahahah
Har har vi ännu en knowitall som är mot privatleasing och tror på köra runt i skrotbil är bättre och billigare:) som också vet vad jag jobbar med och vart jag jobbar och hur mina förmåner ser ut. Ladda kan man också göra på Ikea, stora köpcenter eller när man handlar på Ica:) gratis ….
Utan att veta var du jobbar och vilken arbetsgivare du har så är förmån av fritt drivmedel en skattepliktig förmån. Det är alltså INTE gratis att ladda bilen hos sin arbetsgivare


PS. Leasar själv en bil ;)
 

FarAway

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
22 Oktober 2014
Meddelanden
871
Mottagna reaktioner
357
Poäng
497
Utan att veta var du jobbar och vilken arbetsgivare du har så är förmån av fritt drivmedel en skattepliktig förmån. Det är alltså INTE gratis att ladda bilen hos sin arbetsgivare


PS. Leasar själv en bil ;)
Ja det är jag medveten om. Att ni (bamsemongot) är så besserwisser och knowitall är överraskande, vet vad jag och min arbetsgivare kommit överens om, eller om jag äger min egen firma och när jag säger ”gratis” menar jag jämfört med vad jag betalar just nu. Nä för ni vet ju allt:) sen att jag laddar på tex Ikea eller när jag handlar på Ica eller när jag besöker köpcenter verkar vara irriterande för folk som inte ”hyr bil” som bamsegubben så fint uttryckte sig eller för folk som kör skrotbilar…. Undrar varför
 

TomTom

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
27 Maj 2017
Meddelanden
520
Mottagna reaktioner
292
Poäng
447
Självinsikt?
Stäng tråden. Det är uppenbart att alla borde leasa bil annars är de mongon.
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 632
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
Ja det är jag medveten om. Att ni (bamsemongot) är så besserwisser och knowitall är överraskande, vet vad jag och min arbetsgivare kommit överens om, eller om jag äger min egen firma och när jag säger ”gratis” menar jag jämfört med vad jag betalar just nu. Nä för ni vet ju allt:) sen att jag laddar på tex Ikea eller när jag handlar på Ica eller när jag besöker köpcenter verkar vara irriterande för folk som inte ”hyr bil” som bamsegubben så fint uttryckte sig eller för folk som kör skrotbilar…. Undrar varför
Vad bra att du är medveten, då är det fortsättningsvis en icke-fråga och inget mer att diskutera.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp