• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Varför leasar inte alla/fler bil?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 627
Mottagna reaktioner
2 522
Poäng
1 677
Samma här. Sjukt nöjd med upplägget.
Så skönt också och veta att man alltid har en bil som startar och går, samt att de är så smidigt med service o liknande. Bara lämna in så fixar dom det :D
Haft min i 2 år nu, dags o byta nästa år men vet inte om de är lång leveranstid så kanske man borde kontakta dom redan nu och förbereda på det :axelryck: :thinking:
 

FarAway

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
22 Oktober 2014
Meddelanden
871
Mottagna reaktioner
357
Poäng
497
Så skönt också och veta att man alltid har en bil som startar och går, samt att de är så smidigt med service o liknande. Bara lämna in så fixar dom det :D
Haft min i 2 år nu, dags o byta nästa år men vet inte om de är lång leveranstid så kanske man borde kontakta dom redan nu och förbereda på det :axelryck: :thinking:
Det är lång väntetid just nu speciellt på elbilar då det är så populärt att leasa nuförtiden. Försäljare brukar kontakta en när det är ca 4-5 månader kvar av leasingtiden just pga av väntetiden speciellt om man vill ha något extra eller något speciellt då måste bilen beställas och tillverkas men jag hade nog kontaktat de själv och kollat på alternativ mm. Lycka till!
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 627
Mottagna reaktioner
2 522
Poäng
1 677
Det är lång väntetid just nu speciellt på elbilar då det är så populärt att leasa nuförtiden. Försäljare brukar kontakta en när det är ca 4-5 månader kvar av leasingtiden just pga av väntetiden speciellt om man vill ha något extra eller något speciellt då måste bilen beställas och tillverkas men jag hade nog kontaktat de själv och kollat på alternativ mm. Lycka till!
Ja, jag kom på det. Kanske är värt o dra iväg ett samtal till säljaren och höra lite på hur lång leveranstid de har så man är förberedd.
 

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
Haft min i 2 år nu, dags o byta nästa år men vet inte om de är lång leveranstid så kanske man borde kontakta dom redan nu och förbereda på det :axelryck: :thinking:
Jag hade inlett dialog redan nu. Vet inte vad du har för märke idag men med svårigheten att få fram halv-ledare (semi-conducters) är det lång tid just nu. Som jag nämnt tidigare i tråden fick jag ca 1 år leverans på en Audi Q4 ifall man beställde med t ex dragkrok.
 

FarAway

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
22 Oktober 2014
Meddelanden
871
Mottagna reaktioner
357
Poäng
497
Jag hade inlett dialog redan nu. Vet inte vad du har för märke idag men med svårigheten att få fram halv-ledare (semi-conducters) är det lång tid just nu. Som jag nämnt tidigare i tråden fick jag ca 1 år leverans på en Audi Q4 ifall man beställde med t ex dragkrok.
Herregud ett år?? Det skulle vara ca 8 veckors väntetid på tex Peugeot 208e men nu efter 8 veckor kom information att de precis börjat tillverka bilarna och leverans slutet av december om man har tur.
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 627
Mottagna reaktioner
2 522
Poäng
1 677
Jag hade inlett dialog redan nu. Vet inte vad du har för märke idag men med svårigheten att få fram halv-ledare (semi-conducters) är det lång tid just nu. Som jag nämnt tidigare i tråden fick jag ca 1 år leverans på en Audi Q4 ifall man beställde med t ex dragkrok.
Åker en VW golf nu men är lite sugen på en Audi då vi har även en sån som maken har. Dock inte leasad. Men ja, ja ska nog testa ringa säljaren under dagen faktiskt. Tack för påminnelsen :facejoy: :facejoy:
 

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
Herregud ett år?? Det skulle vara ca 8 veckors väntetid på tex Peugeot 208e men nu efter 8 veckor kom information att de precis börjat tillverka bilarna och leverans slutet av december om man har tur.
Ja och beställer man nu utan tillval som kräver halvledare. Vad jag kan se på audi.se är främst dragkrok och glastak och vissa mindre tillval man normalt inte väljer ändå, så skulle den byggas under Q1 nästa år så säljaren trodde jag skulle ha den lagom till sommaren i så fall men nu blev det ingen beställning för mig.

6-8 månader är "normal" ledtid av min erfarenhet. Har du tur hittar du en lagerbil med det du vill ha men jag är lite kräsen så brukar ofta tyvärr bli fabriksbeställning.
T ex jag måste ha matrix lyktor, dragkrok, back-kamera och sånt lull-lull.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 514
Mottagna reaktioner
12 899
Poäng
9 787
Absolut, om du ska speca en ny bil precis som du vill ha den så kommer det kosta.
De priser som annoseras runt 3000-3500kr är nästan allt grundutförandet där vinterdäck sällan "ingår".
Vill man komma undan månadsavgiften kan du köpa vinterdäck själv likaså eftermontera dragkrok efterråt. Visst det i slutänden kanske är samma pengar men vinterdäcken/fälg kan du i allfall sälja i så fall. Jämfört med om du bakar in det så måste du lämna tillbaka dom när du lämnar tillbaka bilen.


Alla elbilar är automatiska. Dom har bara en drive-mode/break mode som växel utöver P/N/R.
Väldigt få bilar säljs med manuella lådor generellt idag om du inte köper/leasar en golf.


Varför skulle inte batteri ingå. Det är som om motor inte ingick på en vanlig bil :D

Renault har väl några som man hyr batterierna till separat
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp