• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
2. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
3. Credifi - Lån utan UC
4. Brixo - Lån utan UC
5. Zmarta - Jämför lån (ny)
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
12. Vivus - Lån utan UC

Varning för Aasa

o c

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
22 Februari 2018
Meddelanden
171
Mottagna reaktioner
52
Poäng
177
På förekommen anledning. Låna ej några pengar alls av Aasa, hur desperata ni än är. De lämnar inte in kontrolluppgifter till skatteverket förrän 3 månader för sent och förstör alla chanser att få tillbaka på skatten tidigt.

Detta är inte det värsta. De är okunniga, nonchalanta, har en hemsk kundservice och bryr sig inte ett dugg om sina kunder.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
FY FAN,
So om jag inte vore förbannad nog på dom.
Dom drog 2100 ifrån min sambos konto.

UDNVIK.
 

krat

V.I.P
Poäng: 337
Blev medlem
19 Augusti 2014
Meddelanden
515
Mottagna reaktioner
126
Poäng
337
Kan bara hålla med, en av de värsta kundtjänster jag varit med om.
 

o c

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
22 Februari 2018
Meddelanden
171
Mottagna reaktioner
52
Poäng
177
Har anmält dom till finansinspektionen. kopia till Aasa.


09:05 (0 minuter sedan)
cleardot.gif

cleardot.gif

cleardot.gif

till Finansinspekti., kundservice
cleardot.gif


Hej,

På er hemsida står att ni gärna tar emot anmälningar från privatpersoner om brister i hur företag följer lagar och regler.

Jag skulle vilja göra en sådan anmälan. Anmälan avser Aasa kredits hantering av rapportering av ränteuppgifter till skatteverket i tid. Uppgifterna ska vara inlämnade senast 31 december. Aasa har pga "tekniskt fel" inte lämnat kontrolluppgifter till skatteverket förrän 22 mars. Detta har lett till att många människor inte fått tillbaka på skatten nu i börja av april trots att de deklarerat och fått kvitto på inlämnad deklaration. Ändringen från Aasa har lämnats in till SV utan att kontrolluppgift skickats till mig. På skatteverkets hemsida har det inte framgått att godkännande behöver göras av deklarationen igen förr än idag och då är det för sent för att få tillbaka på skatten i april.

För er på FI och för Aasa kanske detta ter sig som ett trivialt problem men för de som drabbas är det i vissa fall en katastrof. Folk har väntat på sina skattepengar för att betala räkningar eller lösa in svindyra andra lån och nu har den möjligheten förstörts av ett slarvigt företag som inte bryr sig ett dugg om lagar, regler eller sina kunder.

FI borde dra in deras tillstånd att låna ut pengar och SV borde ompröva sina beslut vad gäller att inte betala ut skattpengarna till de som drabbats av detta.

mvh OC
 

Norreborre

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
16 Augusti 2015
Meddelanden
899
Mottagna reaktioner
349
Poäng
497
Jag kan bara hålla med. Hade ett lån på 10000 kr där som jag ville förtidslösa. Mailade dom och fick svar efter 24 timmar med alla inbetalningsuppgifter förutom totala summan. Svarade på mailet att jag ville veta exakta summan också. Fick inget svar på över 24 timmar så jag ringde dom. En tjej svarade att hon skulle maila alla uppgifter till mig. Väntar en timma och fortfarande inte fått något mail så när jag ringer tillbaka och då har dom stängt kundtjänst en kvart innan stängning. Ringer dagen efter och väntar i telefonen vad som känns en evighet innan någon svarar. Denna gången vill jag vänta kvar i telefonen tills dom skickat uppgifterna så jag kan se att jag fått dom. Så väldigt mycket krångel för något som borde varit löst redan från första mailet.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Mailat nu både dom Finansinspektionen, Skatteverket och Kronofogden.
Gett dom en 1:a i betyg på Trustpilot och Google reviews.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp