• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Varning för Flytt och Städfix Mälardalen!

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 636
Mottagna reaktioner
1 180
Poäng
927
Hej på er!

Vill bara varna för företaget Flytt och Städfix Mälardalen för er som bor i området och som står inför en flytt. Anlita EJ dessa!

Jag anlitade dessa för en flytt och städ under 2022. Fakturan för det utförda arbetet hamnade dessvärre hos Intrum men betalades sedan i sin helhet. Nu nästan 2 år senare får jag ett MAIL, alltså inte via Kivra, från inkassoföretaget Fortknox med två bifogade inkassokrav gällande utebliven betalning för städ och flytt från just Flytt och Städfix Mälardalen. Företaget ställer sig frågandes till varför jag inte betalar och varför jag har bestridit fakturorna. Idioter.

Så undvik dessa! Fortsättning följer…
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

autismaddict

Kunnig medlem
Poäng: 156
Blev medlem
17 September 2023
Meddelanden
146
Mottagna reaktioner
42
Poäng
156
Håller med. De drog upp priset kraftigt på min flytt sen behövde det städas iaf av min hyres värd. Så blev typ 6000 kr extra. Sen när skiten skulle betalas får jag inte en ens en avbetalningsplan fast de vart så mkt dyrare för mej. Utan de hotar direkt med tvist.
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 636
Mottagna reaktioner
1 180
Poäng
927
Fått bekräftat att Fortknox har pausat fortsatt hantering av fakturorna i och med att jag bestridit. Städfix fortsätter att hävda att jag ska betala, trots att jag har bevis på att fakturorna som tidigare gick till Intrum är betalda sen länge. Vad gör jag? Kontaktar ARN?
 

autismaddict

Kunnig medlem
Poäng: 156
Blev medlem
17 September 2023
Meddelanden
146
Mottagna reaktioner
42
Poäng
156
Tror de. Lämna dålig recensioner om du ej gjort det redan. De verkar vara fler med samma problem dåligt utförd flytt där grejer går sönder dåligt städ där saker ej går igenom.
 

autismaddict

Kunnig medlem
Poäng: 156
Blev medlem
17 September 2023
Meddelanden
146
Mottagna reaktioner
42
Poäng
156
De ville tvista med mej gått nästan ett år sen hörde nått från dem. Hur kan de ha kapacitet att tvista med alla kunder ?
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 636
Mottagna reaktioner
1 180
Poäng
927
Någon mer som har input på vad jag kan göra? De jävlarna ger sig inte och hävdar att jag ska betala. En helt absurd situation…
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 854
Mottagna reaktioner
7 225
Poäng
4 807
Har du kontaktat Intrum och berättat att trots att du betalat fakturorna till Intrum så fortsätter företaget drivs in pengarna på egen hand?
Fortsätt bestrida. Meddela dem att du kontaktat advokat. Behöver inte vara sant men kanske skrämmer dem.
 

autismaddict

Kunnig medlem
Poäng: 156
Blev medlem
17 September 2023
Meddelanden
146
Mottagna reaktioner
42
Poäng
156
Asså googla lite de är MÅNGA dåliga recensioner om dem. Kontakta massmedia. De enda bra recensionerna är ju från utländska namn alltså De anställda själva eller deras familjer osv.
 

Pressbyrån

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
16 Juli 2019
Meddelanden
375
Mottagna reaktioner
212
Poäng
407
Asså googla lite de är MÅNGA dåliga recensioner om dem. Kontakta massmedia. De enda bra recensionerna är ju från utländska namn alltså De anställda själva eller deras familjer osv.
Ursäkta? Lite för hårt att gå på eller bara för det är utländska namn va?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp