- Meddelanden
- 10
- Mottagna reaktioner
- 2
- Poäng
- 6
Kollar dom inte efter speltransaktioner?
- Meddelanden
- 227
- Mottagna reaktioner
- 78
- Poäng
- 217
Ikano bank har det men det var bara inkomst dom kikade på där iallafall sa dom

- Meddelanden
- 410
- Mottagna reaktioner
- 167
- Poäng
- 347
Om lånegivare bara var intresserade av lönen så kan de ju begära in lönespecar. Sälvklart får de en bättre helhetsbild om de ser alla dina transaktioner. De ser om du spelar, betalar till diverse lån som ej syns på uc, m.m.
- Meddelanden
- 787
- Mottagna reaktioner
- 775
- Poäng
- 657
Tror absolut på detta.Om lånegivare bara var intresserade av lönen så kan de ju begära in lönespecar. Sälvklart får de en bättre helhetsbild om de ser alla dina transaktioner. De ser om du spelar, betalar till diverse lån som ej syns på uc, m.m.
- Meddelanden
- 10
- Mottagna reaktioner
- 2
- Poäng
- 6
InstämmerTror absolut på detta.
- Meddelanden
- 1 410
- Mottagna reaktioner
- 1 005
- Poäng
- 837
Min teori är att det finns olika varianter.
Tycker jag läst på Kreditz sida t.ex att de erbjuder tjänster till företag i olika former beroende på vad det är de vill kontrollera.
Inkomst/utgifter är väl den främsta.
Ferratum säger att de använder det för att säkerställa att man kan betala men godkände samtidigt mig på den mörka tiden i mitt liv då jag hade A-kassa samt spelade så vissa kollar nog inget alls sålänge inte historiken är hel
Tycker jag läst på Kreditz sida t.ex att de erbjuder tjänster till företag i olika former beroende på vad det är de vill kontrollera.
Inkomst/utgifter är väl den främsta.
Ferratum säger att de använder det för att säkerställa att man kan betala men godkände samtidigt mig på den mörka tiden i mitt liv då jag hade A-kassa samt spelade så vissa kollar nog inget alls sålänge inte historiken är hel
- Meddelanden
- 217
- Mottagna reaktioner
- 72
- Poäng
- 217
Det finns flera olika tjänster och olika aktörer tittar på olika saker. En av de viktigaste anledningarna för många aktörer som använder exempelvis tink är att de i första hand kan verifiera att kontot är kundens och även kan verifiera inkomsten.
- Meddelanden
- 104
- Mottagna reaktioner
- 30
- Poäng
- 112
Collector svarade mig " vi har verifierat din inkomst och den är även bra, men du har några betalningar till inkasso...vilket gör att vi inte kan godkänna dig.Det finns flera olika tjänster och olika aktörer tittar på olika saker. En av de viktigaste anledningarna för många aktörer som använder exempelvis tink är att de i första hand kan verifiera att kontot är kundens och även kan verifiera inkomsten.
- Meddelanden
- 347
- Mottagna reaktioner
- 191
- Poäng
- 367
Ja inte optippat direkt, då inkasso är riskdrivande.
Om man ser inkassobetalningar hos en sökande så har hen onekligen haft betalningssvårigheter på andra förhavanden. Varför skulle man då låna ut pengar "utan" säkerhert till en som har historik av att vara dålig betalare. Isåfall måste man väl lägga på X antal % i priset för att täcka risken.
Om man ser inkassobetalningar hos en sökande så har hen onekligen haft betalningssvårigheter på andra förhavanden. Varför skulle man då låna ut pengar "utan" säkerhert till en som har historik av att vara dålig betalare. Isåfall måste man väl lägga på X antal % i priset för att täcka risken.
- Meddelanden
- 104
- Mottagna reaktioner
- 30
- Poäng
- 112
I stort sett har du rätt och med det vill jag påstå att det är ytterst få här på forumet som aldrig haft en inkassoskuld men å andra sidan profilerar sig många kreditgivare med samlingslån där t o m bet.anmärkning kan godtas. Tror många här på forumet fått samlingslån beviljade och därmed kunnat städa sin ekonomi från bl a inkasso eller inkassovarning.Ja inte optippat direkt, då inkasso är riskdrivande.
Hade Tink och PSD2 funnits för många år sedan så tror jag inte forumet hade existerat. Tink och PSD2 är bra men ordet inkomstverfiering rimmar dåligt mot vad dom kollar utöver det.
- Meddelanden
- 347
- Mottagna reaktioner
- 191
- Poäng
- 367
I stort sett har du rätt och med det vill jag påstå att det är ytterst få här på forumet som aldrig haft en inkassoskuld men å andra sidan profilerar sig många kreditgivare med samlingslån där t o m bet.anmärkning kan godtas. Tror många här på forumet fått samlingslån beviljade och därmed kunnat städa sin ekonomi från bl a inkasso eller inkassovarning.
Hade Tink och PSD2 funnits för många år sedan så tror jag inte forumet hade existerat. Tink och PSD2 är bra men ordet inkomstverfiering rimmar dåligt mot vad dom kollar utöver det.
Ja fast de flesta banker skriver "lösa andra lån och krediter" det innefattar nog inte Inkassoskulder i budskapet. Om de hade sett inkasso på kreditupplysningen hade nog de flesta slagit av direkt. Givetvis har man ju aktörer som nischar in sig på folk som hamnat snett, men då tar de ju hiskeligt betalt för det priveligiet också.
- Meddelanden
- 326
- Mottagna reaktioner
- 368
- Poäng
- 477
Hmm nu har jag missat något. Vad är Tink?
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.