Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Viaconto helt snurriga?

Först har jag ett större lån hos Viaconto på 3 avbetalningar som jag sköter och betalar tillbaka. Sedan får jag både sms och mail om att jag är vipkund och ska få 15% rabatt på räntan vid nästa lånetillfälle.

Vid nästa lånetillfälle är min gräns sänkt till nylån? (3000 kr) och jag får dessutom besked om att ansökan ska granskas manuellt!!!

Vad i hela fridens gör Viaconto?

Känns som att det här var sista gången jag lånade av dem (ja en bra sak naturligtvis men ni vet hur det är... jag menar att jag väljer ett annat bolag)

Någon mer som fått helkonstigt bemötande från Via?

Ps, jag vet en gång förut då mitt förfallodatum var på lördagen och jag betalade in på fredagen men pengarna drogs inte förrän på måndagen (pga helg.....) och då skickade Viaconto ut en betalningspåminnelse redan på måndagen....

Fick precis samma och sedan sänkte de mitt belopp ändå

tror de gör det för att spara in på räntan... på ett större lånebelopp så förlorar de ju mer i ränta om de bjuder på några procent

nej bojkott av viaconto!!!!

De har en veckas karens. Officiellt heter det för att förhindra penningtvätt, men jag skulle tro att det finns mer ekonomiska orsaker som t.ex. att det är högre avgift på förlängning

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp