• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
3. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Credifi - Lån utan UC
7. Ferratum - Lån utan UC
8. Viaconto - Lån utan UC
9. Vivus - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC

Viaconto, hur är dom?

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 004
Mottagna reaktioner
538
Poäng
597
Hej!
Hur lång tid innan det gick vidare?
Och de skrev något om att de hade eget inkasso? Men partner inkasso är väl inte deras egna? Kunde du inte få en lägre summa att betala per månad?
Det var nog 3 månader ganska exakt. Partner tog över omgående när det blev uppsagt efter 3 uteblivna betalningar. Tog bara ett par dagar.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

BanTheThiefs

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
14 Januari 2022
Meddelanden
66
Mottagna reaktioner
16
Poäng
62
Var försiktiga med dessa skojare.
Utöver de krav som står på deras sida samt kreditupplysningen så går de igenom sitt interna scoringsystem och när man frågar angående deras scoringsystem då undviker de att svara för att sedan sluta svara helt.
 

MyLife

Kunnig medlem
Poäng: 227
Blev medlem
15 November 2018
Meddelanden
260
Mottagna reaktioner
70
Poäng
227
Går ej att lita på att man kan göra uttag heller om du har högt underskott tex. Då kan något mindre uttag på någon 1000-lapp gå emellanåt. Jag håller på avveckla dom från 50 och nu runt 19. En annan sak är att det är höga belopp som ska betalas in så ganska hög amortering - och inge bra när man ej kan lita på att man får ta ut igen.

På 50 000 närmare 5000/månad och på 20 000 ca 2000/månad. Nu tror jag faktiskt att de ej längre beviljar så höga belopp som 50 000,

Just det en annan sak är att de lägger på massa ränta vid försenad betalning som drar iväg i kostnader - detta alltså även vid påminnelse. Sedan har de också en månatlig administrationsavgift utöver månatliga aviavgift dom de också har. Jag har i alla fall dessa månatliga extra kostnader för mitt lån.
 

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 381
Mottagna reaktioner
373
Poäng
517
Går ej att lita på att man kan göra uttag heller om du har högt underskott tex. Då kan något mindre uttag på någon 1000-lapp gå emellanåt. Jag håller på avveckla dom från 50 och nu runt 19. En annan sak är att det är höga belopp som ska betalas in så ganska hög amortering - och inge bra när man ej kan lita på att man får ta ut igen.

På 50 000 närmare 5000/månad och på 20 000 ca 2000/månad. Nu tror jag faktiskt att de ej längre beviljar så höga belopp som 50 000,

Just det en annan sak är att de lägger på massa ränta vid försenad betalning som drar iväg i kostnader - detta alltså även vid påminnelse. Sedan har de också en månatlig administrationsavgift utöver månatliga aviavgift dom de också har. Jag har i alla fall dessa månatliga extra kostnader för mitt lån.
Och sen när det hamnar hos inkasso så är det jobbigt att få en bra avbetalningsplan
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Administrativ avgift på 300-400 per månad helt sjukt. Riktiga skojare...
 

RK33

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
11 Oktober 2021
Meddelanden
231
Mottagna reaktioner
53
Poäng
177
Någon som varit försenad en månad med betalning? Kunde ni ta ut kredit igen efter betalning eller blev ni spärrade?
 

caldoreon

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
10 Januari 2022
Meddelanden
110
Mottagna reaktioner
37
Poäng
147
Någon som varit försenad en månad med betalning? Kunde ni ta ut kredit igen efter betalning eller blev ni spärrade?
Varit försenad två månader, men betalade in innan den tredje förfallodagen. Fick endast ta ut 1000kr efter det trots att jag hade 8000 disponibelt utrymme
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 123
Mottagna reaktioner
13 310
Poäng
8 917
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp