• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Viktig information till spelmissbrukare. Spelpaus.se

Amex

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
355
Mottagna reaktioner
260
Poäng
437
Någon färsk siffra på hur många som signat upp sig på spelpaus?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Fabiana

Kunnig medlem
Poäng: 196
Blev medlem
3 Maj 2019
Meddelanden
253
Mottagna reaktioner
66
Poäng
196
Fattar inte artikeln. Var det en spelsida med svensklicens hon kunde spela på även fast hon kört spelpaus? Eller på något dotterbolag som fortfarande har utländsklicens?
Jag förstod det som att de har svensk licens? Annars är det ju ologiskt att de behåller hennes vinst. De ingår ju inte i de svenska reglerna och spelpaus. Däremot om de har svensk licens, är det självklart att de ska endast betala ut det hon har satt in och hennes vinster/förluster inte ska räknas.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 256
Mottagna reaktioner
13 377
Poäng
8 917
Fabiana. Det du inte verkar förstå är att det är spelbolaget som har någon form utav dubbelmoral.

Spelar du bort pengarna och registrerat dig på spelpaus.se - Då får du inte tillbaka ett skit.
Spelar du och vinner 50.000 - Då får du inte heller din vinst.

Det ska väl vara konsekvent. Antingen ska dom betala ut vinster också om man är på spelpaus alternativt så är det ju hyckleri att inte betala ut pengarna folk som registrerat sig på spelpaus konkat.
 

Fabiana

Kunnig medlem
Poäng: 196
Blev medlem
3 Maj 2019
Meddelanden
253
Mottagna reaktioner
66
Poäng
196
Absolut ska de betala ut pengarna man felaktigt förlorat! Inget snack om den saken. Har de svensk licens , folk som är avstängda på spelpaus men ändå förlorar pengar, ska de självklart betala ut pengarna. Var har du hört om folk som stängt av sig på spelpaus, spelat bort sina pengar och inte fått tillbaka de, Terry?
Däremot ska de också behålla de felaktiga vinster man gjort då man varit avstängd. Borde inte vara någon diskussion om det...
 

Fabiana

Kunnig medlem
Poäng: 196
Blev medlem
3 Maj 2019
Meddelanden
253
Mottagna reaktioner
66
Poäng
196
Är det någon här som hört att spelbolag med svensk licens inte betalat tillbaka pengar som kunder förlorat även när man är avstängd på SPELPAUSE?
 

Norreborre

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
16 Augusti 2015
Meddelanden
896
Mottagna reaktioner
349
Poäng
497
Hur ser ni på mina chanser att få tillbaka pengar från Folkeautomaten i detta fallet. Jag har tryckt på spelpaus och sagt till ComeOn att jag är spelberoende. Folkeautomaten ägs av samma som ComeOn dock har inte Folkeautomaten svensklicens. Har efter spelpaus samt som sagt nämt att jag är spelberoende hos ComeOn ändå kunnat förlora massvis med pengar hos Folkeautomaten.

Har läst att bolagen SKA spärra på alla deras bolag om man nämner att man är spelberoende. Lurigt dock dom har olika licenser men man kanske kan hota lite fint med att gå ut i media? Tips?
 

Fabiana

Kunnig medlem
Poäng: 196
Blev medlem
3 Maj 2019
Meddelanden
253
Mottagna reaktioner
66
Poäng
196
Hur ser ni på mina chanser att få tillbaka pengar från Folkeautomaten i detta fallet. Jag har tryckt på spelpaus och sagt till ComeOn att jag är spelberoende. Folkeautomaten ägs av samma som ComeOn dock har inte Folkeautomaten svensklicens. Har efter spelpaus samt som sagt nämt att jag är spelberoende hos ComeOn ändå kunnat förlora massvis med pengar hos Folkeautomaten.

Har läst att bolagen SKA spärra på alla deras bolag om man nämner att man är spelberoende. Lurigt dock dom har olika licenser men man kanske kan hota lite fint med att gå ut i media? Tips?
Tycker du ska stå på dig!!! Hota om du måste. Skriv flera email. Försöka skadar inte!
Dock kan jag säga att om de inte är under samma licens och även inte har svensk licens, blir det nog väldigt svårt att få tillbaka några pengar.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 256
Mottagna reaktioner
13 377
Poäng
8 917
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp