Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Vilka använder den "snälla" bisnode upplysningen?

Vilka använder den "snälla" bisnode upplysningen?

Såg på en kopia nu från slantar att jag hade 7 i betyg där så vet någon mer ställen som använder den snälla om man säger så?
Har 1 på den vanligaste upplysningen på bisnode då det är ganska kört

Okej det var ju synd.
Tråkigt att inte mer använder den och inte bara den som betyget dör av FF på
Ja och högt underskott är också förödande på ” Kreditrisk ” som bl a Wästgöta använder, skulle tro att Holm använder den också eftersom många får avslag efter att dem även tagit Bisnode. Har sett personer som har en 8:a på kreditbetyg ” Min Upplysning ” och på kopian till Wästgöta 1:a ” Kreditrisk ”.

Senast ändrad:
Ja och högt underskott är också förödande på ” Kreditrisk ” som bl a Wästgöta använder, skulle tro att Holm använder den också eftersom många får avslag efter att dem även tagit Bisnode. Har sett personer som har en 8:a på kreditbetyg ” Min Upplysning ” och på kopian till Wästgöta 1:a ” Kreditrisk ”.

Då bör man ju dessutom rimligtvis kunna 1) kräva tillbaka pengarna man betalt för ”min upplysning” då det visar en missvisande bild och då inte reflekterar ens verkliga betyg hos tjänsten?
2) Potentiellt anmäla för att de lurar en att utgå ifrån en viss kreditvärdighet enligt ”min upplysning” som säkerligen får många att söka, där det den visas någonting helt annat.

Borde vara helt olagligt att bete sig så som UC och Bisnode gör.
Antingen ska informationen alltid stämma eller så ska de inte få ta betalt för en sådan tjänst. Punkt. Slut.

Då bör man ju dessutom rimligtvis kunna 1) kräva tillbaka pengarna man betalt för ”min upplysning” då det visar en missvisande bild och då inte reflekterar ens verkliga betyg hos tjänsten?
2) Potentiellt anmäla för att de lurar en att utgå ifrån en viss kreditvärdighet enligt ”min upplysning” som säkerligen får många att söka, där det den visas någonting helt annat.

Borde vara helt olagligt att bete sig så som UC och Bisnode gör.
Antingen ska informationen alltid stämma eller så ska de inte få ta betalt för en sådan tjänst. Punkt. Slut.
Håller med, har påtalat detta till Bisnode många gånger, vad man kan göra är att ringa Bisnode och begär din kreditrisk innan du gör en ansökan.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp