Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vilka beviljar samlingslån med många ff?

Kunnig medlem
Poäng: 177
Meddelanden
234
Mottagna reaktioner
50
Poäng
177
Någon som har tips på aktörer som beviljar trots många ff, 20-30st?

Allt OK i övrigt minus några högt utnyttjade krediter, 88 / 90k + Qliro 10k.

Deklarerad inkomst 430k, närmare 500k nu.
Inga betalningsanmärkningar.
Blanco 500k.

Undrar samma! 20 ff och en risk på 8,2.

förra månaden gjorde jag en ansökan med 7,2 i risk och 19 ff.
400k inkomst
30k i lån
Inga anmärkningar.
Inga erbjudanden och bara 2 hade kollat min ansökan tydligen, så tror nästan man är tvungen att vänta ut förfrågningar för en chans över huvudtaget.

Jag har hyfsat bra förutsättningar. 520k årsinkomst, 39k underskott. 0,7 på UC. Inga ff. 3 lån. Inga betalningsanmärkningar. Sökte samlingslån på 460k och fick knappt några erbjudanden. Dem är väldigt hårda idag.

En vän hade 0.2 i betyg 0 ff och 170% skuldgrad. Fick 0 erbjudande på samla.
Inkomst: 260k
Lån på UC: 440k

Ordagrant 0 erbjudande på lendo haha. Väldigt konstigt trots inkomst kontra lån då man väljer samla.
Vad vill jag ha sagt med detta? Att bankerna är väldigt stränga just nu med belåning..

En vän hade 0.2 i betyg 0 ff och 170% skuldgrad. Fick 0 erbjudande på samla.
Inkomst: 260k
Lån på UC: 440k

Ordagrant 0 erbjudande på lendo haha. Väldigt konstigt trots inkomst kontra lån då man väljer samla.
Vad vill jag ha sagt med detta? Att bankerna är väldigt stränga just nu med belåning..
Låg inkomst..

Vad tror ni om Northmill som en tillfällig lösning? Är de enkla att bli beviljad från? Förutsättningar i trådstart.

Jo, insåg inte hur mycket ff påverkade så nu vill jag helst inte få en onödig ff..men vill gärna samla värsta skiten så snart som möjligt.
Jag fick 40.000:- hos Swedbank Entercard. Med 23 FF. 32% UC. Förra veckan. Om det kan vara något?

Ingen annan som har erfarenhet av många ff och blivit beviljad samlingslån?

Söker lite samma tips för att hamna på utmätning, vi klarar oss med precis medan vi söker skuldsanering men hamnar vi under utmätning pga en jäkla inkasso som inte vill ge oss nån betalningsplan. Sökte vi sambla men fick avslag :(

Söker lite samma tips för att hamna på utmätning, vi klarar oss med precis medan vi söker skuldsanering men hamnar vi under utmätning pga en jäkla inkasso som inte vill ge oss nån betalningsplan. Sökte vi sambla men fick avslag :(
Har ni alltså sökt skuldsanering? Då är det en riktigt dålig idé att fortsätta låna.

Har ni alltså sökt skuldsanering? Då är det en riktigt dålig idé att fortsätta låna.
Ni vi har inte sökt skulddsaneringen utan fick ett inkasso krav som är helt omöjlig för oss att ordna (haft bra betalningsplan och dialog med ordinarie fordringsägare) på den innan den hamnade där(den hamnade där pga idiotiska omständigheter) och nu för att slippa utmätning så tänkte vi försöka få betalat in hela summan till inkasso bolaget och sen fortsätta snurra på knäna vi ser ökade inkomster och småskulder bort betalda efter jul då hade vi tom kanske sluppit skuldsanering, men nu fick vi avslag från Sambla och då hamnar vi under utmätning och då kommer vi att söka skuldsanering så fort ikassot skickat in ansökan om utmätning men hade hellre velat få nått lån och lösa inkasso än behöva göra nått med KFM.

Alltså skuldberget är högt så det är väl inte så bra, inkomsterna är inte jättedåliga men vi har inga anmärkningar så det är så trist att detta inkasso bolaget är helt omöjliga att göra med samt otrevliga som fasen, dom vi inte ens lyssna på att vi har ljus i sikte med ännu bättre betalningsförmåga. Vi hade velat slippa både utmätning, skuldsanering och kämpat på men nu ser vi ingen annan utväg än att söka skuldsanering medsamma som ikassot skickar iväg en fodran om vi inte hittar nån som kan låna ut ett lån, dock handlar det för oss om betydligt mer än 40000:-
Vi kan alltså betala in allt men har inget utöver men vi lyckas hålla huvudet ovan ytan och se ljus i tunneln.

Alltså skuldberget är högt så det är väl inte så bra, inkomsterna är inte jättedåliga men vi har inga anmärkningar så det är så trist att detta inkasso bolaget är helt omöjliga att göra med samt otrevliga som fasen, dom vi inte ens lyssna på att vi har ljus i sikte med ännu bättre betalningsförmåga. Vi hade velat slippa både utmätning, skuldsanering och kämpat på men nu ser vi ingen annan utväg än att söka skuldsanering medsamma som ikassot skickar iväg en fodran om vi inte hittar nån som kan låna ut ett lån, dock handlar det för oss om betydligt mer än 40000:-
Vi kan alltså betala in allt men har inget utöver men vi lyckas hålla huvudet ovan ytan och se ljus i tunneln.
Skuldsanering är möjlig att söka oavsett hur inkasso agerar i Erat fall.
Dock är inte skuldsanering en självklarhet.

Skuldsanering är möjlig att söka oavsett hur inkasso agerar i Erat fall.
Dock är inte skuldsanering en självklarhet.
Nej nej det tror vi inte heller men vill försöka med det först än utmätning om det inte går runt.

Nej nej det tror vi inte heller men vill försöka med det först än utmätning om det inte går runt.
Går det inte runt nu så blir det svårt att hindra löneutmätning om skulderna hamnar hos KFM. En skuldsaneringsansökan tar tid innan den behandlas.
Och söka kan ni göra nu men ta inga nya lån då detta kan leda till avslag direkt.

Går det inte runt nu så blir det svårt att hindra löneutmätning om skulderna hamnar hos KFM. En skuldsaneringsansökan tar tid innan den behandlas.
Och söka kan ni göra nu men ta inga nya lån då detta kan leda till avslag direkt.
Gick runt och runt, men det var ett ekorrehjul, man betalade in på kredit för att sen plocka ut det till överlevnad eller betala nått som inte kunde betalas, xtra jobb som inte märks nånstans så nä vi kom faktiskt fram till ett beslut sambon och jag att nu ska vi sätta stop för den här snöbolls effekten och sluta rulla med knäna för att få ihop och bita i det sura äpplet och ta tag i vad som komma skall. Vi vet att Lowell kommer gå vidare, fick mer eller mindre hot från dom om det. Vi sökte faktiskt efter ett lån först men det gick inte igenom sen tänkte vi få ihop till deras andra erbjudanden ,men så började vi fundera på hur länge vill vi hålla på såhär? Och det måste jag faktiskt tacka detta forum för! Mycket matnyttigt att läsa, mycket bra info/tips och skammen känns inte lika överdjävlig. Ringde och bokade tid hos kommunen idag också. Nu bara se vad vi ska släppa efter Lowell, fick lite tips via telefon av kommunen att släppa dom allra största och beta av dom små i stället. Vi får se.

Gick runt och runt, men det var ett ekorrehjul, man betalade in på kredit för att sen plocka ut det till överlevnad eller betala nått som inte kunde betalas, xtra jobb som inte märks nånstans så nä vi kom faktiskt fram till ett beslut sambon och jag att nu ska vi sätta stop för den här snöbolls effekten och sluta rulla med knäna för att få ihop och bita i det sura äpplet och ta tag i vad som komma skall. Vi vet att Lowell kommer gå vidare, fick mer eller mindre hot från dom om det. Vi sökte faktiskt efter ett lån först men det gick inte igenom sen tänkte vi få ihop till deras andra erbjudanden ,men så började vi fundera på hur länge vill vi hålla på såhär? Och det måste jag faktiskt tacka detta forum för! Mycket matnyttigt att läsa, mycket bra info/tips och skammen känns inte lika överdjävlig. Ringde och bokade tid hos kommunen idag också. Nu bara se vad vi ska släppa efter Lowell, fick lite tips via telefon av kommunen att släppa dom allra största och beta av dom små i stället. Vi får se.
Ja det är bra att sätta stopp nån gång. Så det blir en brytpunkt när ni slutar låna/söka lån. Och hälsan är viktig!
Vi gjorde så oxå att vi släppte de stora lånen o betalade bort småskulder. Vi fick dock löneutmätning ganska snabbt, efter 3-4 månader kanske.
Vi har haft skuldsanering o är klar sen 1,5 år tillbaka.

Ja det är bra att sätta stopp nån gång. Så det blir en brytpunkt när ni slutar låna/söka lån. Och hälsan är viktig!
Vi gjorde så oxå att vi släppte de stora lånen o betalade bort småskulder. Vi fick dock löneutmätning ganska snabbt, efter 3-4 månader kanske.
Vi har haft skuldsanering o är klar sen 1,5 år tillbaka.
Ja vi tänkte släppa våra stora med och betala på dom små. Vi kommer med få utmätning nu till att börja med,vet dock inte hur fort för den där Lowell sa att har vi inte betalat till den 30 minst 40000 och därefter hutlös avbetalning så skickar han den vidare direkt, men hoppas på skuldsanering vartefter,då har man iaf chansen till spara till buffert under dom 5 åren. Vi har över 1milj skulder dock är inte alla gemensamma vilket kan nog ställa till det inför ansökan om sanering, vi får se var skuldrådgivaren säger när vi kommer dit.
Skönt att vara helt klar!

Ja vi tänkte släppa våra stora med och betala på dom små. Vi kommer med få utmätning nu till att börja med,vet dock inte hur fort för den där Lowell sa att har vi inte betalat till den 30 minst 40000 och därefter hutlös avbetalning så skickar han den vidare direkt, men hoppas på skuldsanering vartefter,då har man iaf chansen till spara till buffert under dom 5 åren. Vi har över 1milj skulder dock är inte alla gemensamma vilket kan nog ställa till det inför ansökan om sanering, vi får se var skuldrådgivaren säger när vi kommer dit.
Skönt att vara helt klar!
Fast det spelar ingen roll. Ni ska ju inte skicka in en gemensam ansökan utan ni skickar in var för sej. Sen anger ni alla skulder i sin helhet ansökan, även de som är gemensamma, dvs som ni båda står som låntagare på.

Fast det spelar ingen roll. Ni ska ju inte skicka in en gemensam ansökan utan ni skickar in var för sej. Sen anger ni alla skulder i sin helhet ansökan, även de som är gemensamma, dvs som ni båda står som låntagare på.
Spelar ju roll ändå, hade den ena haft alla skulder på 1 miljon så hade det varit lättare att få kanske. Har nu den ena 400.000 och den andra 600 så är det inte säkert att det räcker med tanke på att deras löner var ganska stora så då kan skuldsanering bli mkt svår att få

Jo det är det vi ska göra eller ja vi får se vad skuldrådgivaren föreslår. Som sagt hade hoppas skuldsanering så man kan påbörja buffertspar.

Spelar ju roll ändå, hade den ena haft alla skulder på 1 miljon så hade det varit lättare att få kanske. Har nu den ena 400.000 och den andra 600 så är det inte säkert att det räcker med tanke på att deras löner var ganska stora så då kan skuldsanering bli mkt svår att få
Jo det är precis det vi tror kan ske, en kan bara hoppas på det för känns ändå bra att om man hade kunnat spara. Nå tiden får utvisa vad det blir.

Tror ni jag har en chans på samlingslån hos någon aktör / storbank? Utökning av Norwegian lån som idag är på 150k? Försöker verkligen hålla mig från ff nu när jag lärt mig vad det gör för betyget men vill gärna samla det värsta så snart som möjligt då jag redan går på knäna.

Blanco 400k. + Ca 150k utanför UC.
Maxade krediter 60k+30k + Qliro 10k ( mål att betala ner dessa för betyget )
30ff, senaste 2023-09-26 2st, sen är alla äldre än 2023-06-30.

Detta resulterar i ett UC-betyg på 34%.

Tror ni jag har en chans på samlingslån hos någon aktör / storbank? Utökning av Norwegian lån som idag är på 150k? Försöker verkligen hålla mig från ff nu när jag lärt mig vad det gör för betyget men vill gärna samla det värsta så snart som möjligt då jag redan går på knäna.

Blanco 400k. + Ca 150k utanför UC.
Maxade krediter 60k+30k + Qliro 10k ( mål att betala ner dessa för betyget )
30ff, senaste 2023-09-26 2st, sen är alla äldre än 2023-06-30.

Detta resulterar i ett UC-betyg på 34%.
Avråder att försöka söka. Du kommer inte få några erbjudanden alls. Du måste vänta ut FF, och betala av på dina krediter. du behöver komma ner under 20 FF helst under 10

Avråder att försöka söka. Du kommer inte få några erbjudanden alls. Du måste vänta ut FF, och betala av på dina krediter. du behöver komma ner under 20 FF helst under 10

Tack. Yes, det jag är inne på med och ska försöka hålla ut och vänta så länge som möjligt men är tufft. Hamnat i en ond spiral där jag plockar ut från krediterna för att betala andra lån/räkningar. Behöver få loss cash & lån för att betala ner krediterna. FF kommer försvinna i bra takt from nu.

Håller med, du behöver bli av med förfrågningarna. Ta en dag i taget, fokusera på minsta skuld först.
Förstår att de känns panik osv, men du kommer tyvärr inte få något erbjudande alls med de förutsättningarna. Du har får många ff.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp