• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
2. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
3. Credifi - Lån utan UC
4. Brixo - Lån utan UC
5. Zmarta - Jämför lån (ny)
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
12. Vivus - Lån utan UC

Vilka lån kontrollerar om betalningsföreläggande finns.

O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Man kan ju även undra vitsen med det. En jävla skillnad på föreläggande och anmärkning.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

lånarn

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
28 Juli 2013
Meddelanden
126
Mottagna reaktioner
23
Poäng
112
Det säger väl väldigt mycket. Har man fått ett bf från ett smslån har man ju visat att man inte kan betala tillbaka i tid.
 

hjultomten

V.I.P
Poäng: 72
Blev medlem
2 Augusti 2012
Meddelanden
515
Mottagna reaktioner
14
Poäng
72
Nu var det ju inte informationsvärdet som ifrågasattes. Dock kan ju vem som helst be KFM utfärda ett föreläggande därav borde uppgifterna först vara offentliga vid eventuellt utslag.
 

jto

V.I.P
Poäng: 92
Blev medlem
9 November 2011
Meddelanden
512
Mottagna reaktioner
17
Poäng
92
Snabbsmskredit gör det och låna låna
I bland gör 38: an det och s
Extralånet.

Någon som vet hur långt Låna Låna tittar bakåt i tiden? Jag har fått för mig att ett eventuellt föreläggande måste vara äldre än 3 månader, någon som vet om detta stämmer?
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Ringa

Fler och fler börjar med att ringa KF och fråga.
Savelend ringde KF när jag ansökte om lån och sa att jag historiskt hade haft X antal ärenden hos KF så därför blev det avslag. När jag ansökte hade jag inget ärende, så Savelend tittar historiskt också.

Oj, vilken stor utsortering det kommer att bli när långivare tittar bakåt i tiden, men den som tittar på den framtida betalningsförmågan kan få låna ut till fler.
 
A

adde55

Gäst
Poäng: 0
de kan se

alla långivare kan se det i sina system om förelägganden för att försäkra kunden
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp