• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Vilka låneförmedlare är bäst för samlingslån?

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 209
Mottagna reaktioner
1 078
Poäng
897
Jag känner ett gift par som var på bankmöte hos sin dåvarande bank swedbank. De rekommenderade att dom skulle gå i personlig konkurs och dom hade sökt lån hos flera banker.
De testade sedan ett sista försök på lendo och seb nappade med ett lån på 350 000 kr.
Så kanske stämmer att dom är lite lättare än andra storbanker!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Birgitta76

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
17 Augusti 2018
Meddelanden
60
Mottagna reaktioner
11
Poäng
52
Jag har sökt ett samlingslån på 190 000 kr (ungefär 80-90 % av min årsinkomst) via Advisa och fått flera erbjudanden (11 st totalt). Det bästa erbjudandet kom från Ikano med 5,5 % ränta. De andra bankerna erbjudit räntan mellan 6 - 22 %. Jag har inte alls hoppats på något sånt så har fortfarande svårt att tro att det är sant. Hade UC på 0,8 och alldeles för högt blankolån i förhållande till taxerad årsinkomst (240 000 kr årsinkomst /340 000 kr blankolån). Tanken är att jag ska söka lån nr2 på en mindre summa tidigast efter 30 dagar och då förhoppningsvis kan jag lösa min situation. Det känns fantastiskt då jag hade inga förhoppningar alls och det såg väldigt mörkt ut under senaste året. Är så oerhört tacksam för all hjälp jag fått via Lånforum, tack för alla era kloka tips o råd. Har lärt mig så mycket från er och insett att jag haft helt fel strategier tidigare när det gäller samlingslån. Önskar att jag hittat hit tidigare.
 
Senast ändrad:

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 209
Mottagna reaktioner
1 078
Poäng
897
Jag har sökt ett samlingslån på 190 000 kr (ungefär 80-90 % av min årsinkomst) via Advisa och fått flera erbjudanden (11 st totalt). Det bästa erbjudandet kom från Ikano med 5,5 % ränta. De andra bankerna erbjudit räntan mellan 6 - 22 %. Jag har inte alls hoppats på något sånt så har fortfarande svårt att tro att det är sant. Hade UC på 0,8 och nästan för högt blankolån i förhållande till taxerad årsinkomst (240 000 kr årsinkomst /340 000 kr blankolån). Tanken är att jag ska söka lån nr2 på en mindre summa tidigast efter 30 dagar och då förhoppningsvis kan jag lösa min situation. Det känns fantastiskt då jag hade inga förhoppningar alls och det såg väldigt mörkt ut under senaste året. Är så oerhört tacksam för all hjälp jag fått via Lånforum, tack för alla era kloka tips o råd. Har lärt mig så mycket från er och insett att jag haft helt fel strategier tidigare när det gäller samlingslån. Önskar att jag hittat hit tidigare.

Vad kul! Stort Grattis till ett bra lån med bra ränta. Ta vara på denna chansen.

Visst är alla bra här! Önskade också att jag hittade hit långt tidigare när min ekonomi var kaos. Dock så hade jag stora problem med mitt spelande så hade kanske inte hjälpt förrän man verkligen insåg hur illa spel var för mig.
 

FarAway

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
22 Oktober 2014
Meddelanden
871
Mottagna reaktioner
357
Poäng
497
Grattis. Tänk på att ikano har rak amortering. I de flesta fall begär de komplettering i form av lönesedlar samt har lösenkrav. Vet inte om något av detta är problem för dig men tänkte att du ville veta.
 

Birgitta76

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
17 Augusti 2018
Meddelanden
60
Mottagna reaktioner
11
Poäng
52
Vad kul! Stort Grattis till ett bra lån med bra ränta. Ta vara på denna chansen.

Visst är alla bra här! Önskade också att jag hittade hit långt tidigare när min ekonomi var kaos. Dock så hade jag stora problem med mitt spelande så hade kanske inte hjälpt förrän man verkligen insåg hur illa spel var för mig.
Jag insåg inte hur illa det var innan det var verkligen för sent. Jag var nästan på väg att släppa allt till inkasso och KFM då jag inte orkat med alla dyra sms lån till slut då det bara har blivit den onda cirkeln.. Jag önskar att det löser sig för dig!
 

Birgitta76

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
17 Augusti 2018
Meddelanden
60
Mottagna reaktioner
11
Poäng
52
Grattis. Tänk på att ikano har rak amortering. I de flesta fall begär de komplettering i form av lönesedlar samt har lösenkrav. Vet inte om något av detta är problem för dig men tänkte att du ville veta.
Tack så mycket! Ja, jag såg att Ikano har lösenkrav och begär 2 senaste lönespec. Det är inga problem, men jag tänkte faktiskt att ta erbjudande från Forex Bank. De har lite högre ränta på 6, 5 % men längre återbetalningstid (15 år) vilket innebär att månadskostnaden blir 1500 kr jämfört med nästan 1800 kr (Ikano). Just nu är det det som är viktigast, att jag få ner månadskostnaden för lån så mycket det bara går.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp