- Meddelanden
- 1 317
- Mottagna reaktioner
- 248
- Poäng
- 447
Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
Mitt ligger hos inkasso hos Remember, men ännu ingen missbrukad kredit på Minuc. Haft inkasso sedan april, vet inte ifall det kommer på framtiden ännuInga andra som vet om remember och de andra ger ?
Mitt ligger hos inkasso hos Remember, men ännu ingen missbrukad kredit på Minuc. Haft inkasso sedan april, vet inte ifall det kommer på framtiden ännu
Jag fick uppsägningsbrev och låg efter med 3 betalningar, pga en missuppfattning så hamnade min skuld hos Axactor, och den kunde inte Remember dra tillbaka, det var en lång dialog och till sist så kvarstod en återbetalningsplan med Axactor som jag hållit.Ok, borde nästan ha kommit direkt tänker jag ? Hur många fakturer låg du efter med innan de skickade det vidare?
Jag fick uppsägningsbrev och låg efter med 3 betalningar, pga en missuppfattning så hamnade min skuld hos Axactor, och den kunde inte Remember dra tillbaka, det var en lång dialog och till sist så kvarstod en återbetalningsplan med Axactor som jag hållit.
Ja, har med funderat på det, men får man inte det nästan direkt när de gått över till inkasso? Eller kan de komma flera månader senare ?Remember bör ge missbrukad kredit.
Brukar komma i samband med inkasso, men nu läste jag igenom remembers allmäna villkor för privatlånet och där står det inte något om att kreditmissbruk kan komma att rapporteras. Det ska stå med där. Så om dom skulle ge dig missbrukad kredit så får du kontakta utredningsavdelning hos uc så hjälper dom dig.Ja, har med funderat på det, men får man inte det nästan direkt när de gått över till inkasso? Eller kan de komma flera månader senare ?
Brukar komma i samband med inkasso, men nu läste jag igenom remembers allmäna villkor för privatlånet och där står det inte något om att kreditmissbruk kan komma att rapporteras. Det ska stå med där. Så om dom skulle ge dig missbrukad kredit så får du kontakta utredningsavdelning hos uc så hjälper dom dig.

Jag har ViaKredit, som jag har fått för mig är samma som ViaConto, och de gav inte missbrukad kredit när jag släppte det för ett par månader sen.Någon som vet via conto ger missbrukad kredit?
Jag har ViaKredit, som jag har fått för mig är samma som ViaConto, och de gav inte missbrukad kredit när jag släppte det för ett par månader sen.
vad för inkassobolag är det? Och va de svåra att göra en betalning plan med?Mitt gick till Gothia. Total skuld är ca 14 500 kr och betalar 600 kr/mån för den.Ok, ja de är väl sammavad för inkassobolag är det? Och va de svåra att göra en betalning plan med?
De var tillmötesgående och lätta att ha att göra med. Däremot beror det på vem man pratar med.Kan meddela att nortmill bank AB har gett mig en missbrukad kredit. Detta för lånet om 30.000kr från Credway som släpptes till inkasso.
Se upp för detta! Dom har aldrig tidigare flaggat för detta!
Jag Fick min den 15 september. Har aldrig tidigare synts för än idag. Den kom in på min UC idag, men står registrerad 15 september 2020.Vad konstigt, det fick inte jag. Hade en kredit där på 10.000kr men när det gick vidare till inkasso fick jag aldrig någon anmärkning för missbrukad kredit. Dock var detta i februari i år, kanske har ändrats?
Jag Fick min den 15 september. Har aldrig tidigare synts för än idag. Den kom in på min UC idag, men står registrerad 15 september 2020.
Enligt deras kundservice:Talade med UC idag och de har legat efter med registreringen av den nya datan. Kan vara anledningen till att det står 15 september. Vad jag vet uppdateras detta den 15e varje månad hos UC
E
Enligt deras kundservice:
”Under punkt 15 i kreditavtalet så står denna text: Uppgifter om krediten, betalningsförsummelse eller kreditmissbruk kan komma att lämnas till kreditupplysningsföretag med flera i enlighet med kreditupplysningslagen.”
Däremot så finns ej detta med i mitt avtal som jag signerade 2018
När släppte du lånet till inkasso då ?Kan meddela att nortmill bank AB har gett mig en missbrukad kredit. Detta för lånet om 30.000kr från Credway som släpptes till inkasso.
Se upp för detta! Dom har aldrig tidigare flaggat för detta!
Jag Fick min den 15 september. Har aldrig tidigare synts för än idag. Den kom in på min UC idag, men står registrerad 15 september 2020.
E
Enligt deras kundservice:
”Under punkt 15 i kreditavtalet så står denna text: Uppgifter om krediten, betalningsförsummelse eller kreditmissbruk kan komma att lämnas till kreditupplysningsföretag med flera i enlighet med kreditupplysningslagen.”
Däremot så finns ej detta med i mitt avtal som jag signerade 2018
Vi borde gemensamt protestera i tråden som nortmill själv har skapat för att sälja in sig själv......SH*T!!!!!!
Jag har också en misskött kredit nu!!!!
Det står dock inte att det är Credway. Står 2020-09-15 som datum.
Vad gör jag nu?!![]()
Idag, men står som rapporterad den 2020-09-15När dök den upp?
Min kredit där skaffade jag år 2017, inte heller då stod det med i deras villkor!Vi borde gemensamt protestera i tråden som nortmill själv har skapat för att sälja in sig själv......