• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

vilka skickar snabbast till kf?

skogen87

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
30 Oktober 2019
Meddelanden
117
Mottagna reaktioner
24
Poäng
112
Om man tex slutar betala på de större lånen och slutbetalar ett antal mindre lån under tiden innan det blir löneutmätning, kan man då inte få skuldsanering efter detta?
då gynnar du tydligen olika borgenärer... allvarligt talat så tror jag dem flesta gjort och ändå fått skuldsanering.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 598
Poäng
9 787
Så om jag får tex 30k tillbaka på skatten så för att inte gynna en borgenär ska jag fördela dessa 30k så alla får lika mycket? Vilket i princip blir en droppe i havet till mina olika lån om jag skulle göra så.. Och betalar till min sambo för att vara snäll, de kan ingen veta förutom jag själv om jag skulle göra så.

Dom kan ju se återbäringen och fråga var den tog vägen. En gåva till sambon när du är på obestånd är ganska dålig idé och det säger jag inte för att vara tråkig. Du gör som du vill såklart.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 598
Poäng
9 787
Om man tex slutar betala på de större lånen och slutbetalar ett antal mindre lån under tiden innan det blir löneutmätning, kan man då inte få skuldsanering efter detta?

Helt ok att inte ge sig på att tolka in en otrolig massa jag aldrig skrivit. Gott nytt år.
 

skogen87

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
30 Oktober 2019
Meddelanden
117
Mottagna reaktioner
24
Poäng
112
Dom kan ju se återbäringen och fråga var den tog vägen. En gåva till sambon när du är på obestånd är ganska dålig idé och det säger jag inte för att vara tråkig. Du gör som du vill såklart.
Jo såklart den kommer säkert efterfrågas, får ta det då när man kommer dit. Inte så att jag kommer dra till thailand direkt för pengarna eller så ..
 

skogen87

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
30 Oktober 2019
Meddelanden
117
Mottagna reaktioner
24
Poäng
112
Dom kan ju se återbäringen och fråga var den tog vägen. En gåva till sambon när du är på obestånd är ganska dålig idé och det säger jag inte för att vara tråkig. Du gör som du vill såklart.
Sen skulle jag inte kalla det en gåva. Gott nytt!
 

skogen87

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
30 Oktober 2019
Meddelanden
117
Mottagna reaktioner
24
Poäng
112
Nej, det skrev jag inte.
Det bästa är att betala in på de flesta lånen du har.

Att betala in på ett lån som inte är ditt skulle kanske inte vara gynnande av borgenär, eftersom lånet inte är ditt, om sambon lånat ut till dig i sin tur är det absolut ett gynnande.
Betalar du mest för att vara snäll till sambon är det ännu värre när du är på obestånd.
Då undrar jag om kf inte tar hänsyn till när man tillslut ansöker om skuldsanering att man har prioriterat att betala tillbaka lån till vänner, sambo osv först för att kunna få ha kvar dem i sitt liv? Dem flesta borde ju resonera så om inser att man är påväg till kf med alla sina skulder och man har en peng över, tex skatteåterbäringen ?
 

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
Då undrar jag om kf inte tar hänsyn till när man tillslut ansöker om skuldsanering att man har prioriterat att betala tillbaka lån till vänner, sambo osv först för att kunna få ha kvar dem i sitt liv? Dem flesta borde ju resonera så om inser att man är påväg till kf med alla sina skulder och man har en peng över, tex skatteåterbäringen ?

Jag skiter i vad KF anser i detta ärende. Jag har privata skulder till min mamma som jag kommer att använda skatteåterbäringen till, för sedan när löneutmätning är igång ges inte en enda krona till privata skulder. Ska min mamma då straffas och kanske i sin tur inte kunna betala och också hamna hos kronofogden? Tar de ingen hänsyn, då tar fan inte jag någon hänsyn till deras jävla regler. Min mamma har rätt att få sina pengar precis lika mycket som vilken annan långivare som helst, men det anser inte kronofogden vid en skuldsanering. Vridet? Något.
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 642
Mottagna reaktioner
1 676
Poäng
1 177
Jag skiter i vad KF anser i detta ärende. Jag har privata skulder till min mamma som jag kommer att använda skatteåterbäringen till, för sedan när löneutmätning är igång ges inte en enda krona till privata skulder. Ska min mamma då straffas och kanske i sin tur inte kunna betala och också hamna hos kronofogden? Tar de ingen hänsyn, då tar fan inte jag någon hänsyn till deras jävla regler. Min mamma har rätt att få sina pengar precis lika mycket som vilken annan långivare som helst, men det anser inte kronofogden vid en skuldsanering. Vridet? Något.
Hon kan ju också skicka in till kfm och kräva sina pengar av dig. Får då en del av kakan som alla andra...
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp