• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

vilka skickar snabbast till kf?

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
Hon kan ju också skicka in till kfm och kräva sina pengar av dig. Får då en del av kakan som alla andra...
En spottstyver av kakan som inte skulle göra minsta skillnad för henne. I proportion till övriga lån är hennes skuld liten, och skulle således inte prioriteras. Skulden ska betalas, som prio ett, pengar är inte värt en förstörd relation. Min relation till övriga långivare skiter jag fullständigt i.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
En spottstyver av kakan som inte skulle göra minsta skillnad för henne. I proportion till övriga lån är hennes skuld liten, och skulle således inte prioriteras. Skulden ska betalas, som prio ett, pengar är inte värt en förstörd relation. Min relation till övriga långivare skiter jag fullständigt i.
Förstår dig hade gjort samma sak.
Min mamma o andra närstående skulle också vara prio ett
 
Senast ändrad:

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 846
Mottagna reaktioner
12 597
Poäng
9 787
Då undrar jag om kf inte tar hänsyn till när man tillslut ansöker om skuldsanering att man har prioriterat att betala tillbaka lån till vänner, sambo osv först för att kunna få ha kvar dem i sitt liv? Dem flesta borde ju resonera så om inser att man är påväg till kf med alla sina skulder och man har en peng över, tex skatteåterbäringen ?

Sådana skulder har ingen prioritering över något annat.
Kör som du tänkt, lycka till.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 846
Mottagna reaktioner
12 597
Poäng
9 787
Jag skiter i vad KF anser i detta ärende. Jag har privata skulder till min mamma som jag kommer att använda skatteåterbäringen till, för sedan när löneutmätning är igång ges inte en enda krona till privata skulder. Ska min mamma då straffas och kanske i sin tur inte kunna betala och också hamna hos kronofogden? Tar de ingen hänsyn, då tar fan inte jag någon hänsyn till deras jävla regler. Min mamma har rätt att få sina pengar precis lika mycket som vilken annan långivare som helst, men det anser inte kronofogden vid en skuldsanering. Vridet? Något.

Eh, va? Din mamma får precis samma rätt till "sina pengar" vid en skuldsanering som tex swedbank får till sina pengar. Inte så vridet.
 

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
Eh, va? Din mamma får precis samma rätt till "sina pengar" vid en skuldsanering som tex swedbank får till sina pengar. Inte så vridet.

Menade löneutmätning i slutet av stycket, som är det jag refererar till i början av stycket. Privata skulder skiter KF fullständigt i då.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 846
Mottagna reaktioner
12 597
Poäng
9 787
Menade löneutmätning i slutet av stycket, som är det jag refererar till i början av stycket. Privata skulder skiter KF fullständigt i då.

Nej då, det är bara att dom skickar in sina skulder till kfm dom med
 

skogen87

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
30 Oktober 2019
Meddelanden
117
Mottagna reaktioner
24
Poäng
112
Sådana skulder har ingen prioritering över något annat.
Kör som du tänkt, lycka till.
men vad ska man göra då med tex skattepengarna, känns ju som oavsett vad eller till vem man betalar till så blir det gynnande av nån eller några oavsett.. och ser dåligt ut inför en ansökan om skuldsanering enligt dig
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp