Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Vilka sms-lån är dyrast?

Hej,

Om någon känner att den har tiden och energin så tror jag att det hade varit uppskattat (jag hade det i varje fall) att rada alla sms-lån med billigast högst upp (sett till effektiv ränta) dyrast längst ned.

Då vet man vilka lån man ska försöka undvika att fastna i och vilka man borde försöka betala av först för att bli av med stora ränteposter.

Ett av de dyraste måste väl vara Minifinans när man lånar 1000 kr i 30 dgr. Kostnad 536 kr = 17146.25% effektiv ränta

ONEA borde väl också vara bland syndarna.

Beror på hur mycket man behöver men vissa aktörer tex Minifinans har en kostnad på 574 kr under 30 dagar på 5000kr lån. Då blir det genast billigast typ. Medans 1000 kr kostar skjortan.

Everyday+ är vidriga. Ta aldrig lån där. Lyckades bli av med dom efter en hemsk kontokredit som dom ryckte 5k i månaden och skulden växte kraftigt med någon sorts dagsränta då man gjorde uttag så det blev 5200, 5400, 5600. Månadsbetalningen ökade varje månad och man satt och svor varje gång det var dags att betala på att jag ska bli av med dessa pack. Nu är kontokrediten avslutad och har lagt en permanent spärr hos dom att aldrig låna där igen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp